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Clandestine employment
Clandestine migration
Illegal Immigrants
Illegal Immigrants Issues Paper
Illegal building
Illegal construction
Illegal employment
Illegal immigrant
Illegal immigration
Illegal migration
Illegal work
Immigrants handled by
Irregular immigrant
Irregular immigration
Moonlighting
Unauthorised building
Undeclared employment
Undeclared work
Undocumented immigrant

Vertaling van "Illegal immigrant " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
illegal immigrant | irregular immigrant | undocumented immigrant

clandestin | immigré clandestin | immigré en situation irrégulière | immigré illégal | immigré irrégulier


Illegal Immigrants: Issues Paper [ Illegal Immigrants ]

Immigrants illégaux : document de travail [ Immigrants illégaux ]


illegal migration [ clandestine migration | illegal immigration ]

migration illégale [ immigration illégale | migration clandestine ]


illegal immigration | irregular immigration

immigration clandestine | immigration illégale | immigration irrégulière


immigrants handled by (illegal immigration) networks

personnes entrées grâce à des filières (clandestines) d'immigration


Illegal Immigration Reform and Immigrant Responsibility Act

Illegal Immigration Reform and Immigrant Responsibility Act [ Loi sur l'immigration des États-Unis ]


Arrangement on Mutual Cooperation in Combatting Illegal Immigration

Arrangement visant la coopération dans la lutte contre l'immigration illégale




moonlighting [ clandestine employment | illegal employment | illegal work | undeclared employment | undeclared work ]

travail au noir [ emploi illégal | travail illégal | travail noir ]


illegal building [ illegal construction | unauthorised building ]

construction illégale [ construction clandestine | construction sauvage ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
30. Welcomes efforts by both the Commission and the Council to tackle the issue of illegal immigration and settlement as a prominent part of the EU's external action, in its relations both with countries of origin and with countries of transit; is of the view that development cooperation should also address the root causes of massive immigration and include stronger engagement by the EU in conflict resolution in order to achieve the MDGs, in particular in relation to African countries; underlines that the fight against illegal immig ...[+++]

30. se félicite des efforts accomplis à la fois par la Commission et par le Conseil, visant à traiter la question de l'immigration et de l'établissement clandestins en tant qu'aspect essentiel de l'action extérieure de l'UE, dans ses relations à la fois avec les pays d'origine et avec les pays de transit; considère que la coopération au développement devrait traiter les causes profondes de l'immigration massive et inclure un engagement accru de l'UE dans le règlement des conflits et la réalisation des OMD, principalement vis-à-vis des pays africains; souligne que la lutte contre l'immigration illégale ...[+++]


Rapid progress has been made in the fight against illegal immigration through the use of a range of legislative and operational measures under three sets of policy priorities, on illegal immigration, external border controls and the return of illegal immigrants.

Les progrès en matière de prévention et de lutte contre l’immigration illégale ont été rapides grâce à l’adoption d’un faisceau d’instruments législatifs et opérationnels, dans le cadre de trois plans d’action sur les thèmes de la lutte contre l’immigration clandestine, du contrôle des frontières extérieures et du retour.


Illegal immigration to Europe is a complex and multidimensional phenomenon that affects the whole of the European Union economically and socially. As such, it needs to be addressed by the European institutions from a strategic point of view ranging from development cooperation with countries of origin and trade policy to border control measures, via policy on negotiating readmission agreements, the orderly management of migration flows and social reception measures, the integration of legal immigrants and the expulsion of illegal immigrants, whilst ensuring the strictest respect for human rights.

L'OIM constate que l'immigration illégale vers l'Europe est un phénomène multidimensionnel et complexe ayant des incidences économiques et sociales sur l'ensemble de l'Union et c'est pourquoi il importe que les institutions européennes abordent la question de l'immigration par une approche stratégique qui tienne compte de la coopération pour le développement mise en œuvre conjointement avec les pays d'origine, de la politique commerciale, des mesures de contrôle des frontières, ainsi que de la politique de négociation d'accords de réadmission, de la gestion ordonnée des flux migratoires et des mesures sociales relatives à l'accueil, à l'intégr ...[+++]


fighting illegal immigration and facilitating the readmission of illegal immigrants, including between third countries, and in particular, fighting the smuggling of and trafficking in human beings; discouraging illegal immigration and raising awareness of the risks related to it; improving capacities in the areas of border, visa and passport management, including the security of documents and the introduction of biometric data, and detection of forged documents; implementing effectively readmission agreements concluded with the Community and obligations arising out of international agreements; and assisting third countries in the man ...[+++]

la lutte contre l'immigration clandestine et l'aide à la réadmission des immigrants clandestins, y compris entre pays tiers, et en particulier la lutte contre les filières clandestines d'immigration et la traite d'êtres humains, les mesures visant à décourager l'immigration clandestine et à sensibiliser les personnes aux risques qu'elle comporte, l'amélioration des capacités dans le domaine de la gestion des frontières, des visas et des passeports, y compris la sécurité des documents, l'introduction de données biométriques et la détection des documents falsifiés, la mise en œuvre effective des accords de réadmission conclus avec la Commu ...[+++]


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10. Any other comments and relevant information regarding the situation in the host country/region relating to illegal immigration (i.e. malfunctioning in the administration who is responsible for migration management and for the fight against illegal immigration; incidents or events in the reporting period may lead to new developments with respect to flows of illegal immigrants)

10. Autres observations et informations utiles au sujet de la situation dans le pays ou la région hôte concernant l’immigration clandestine (à savoir dysfonctionnements de l’administration chargée de la gestion de la migration et de la lutte contre l’immigration clandestine; incidents ou événements survenus au cours de la période de référence et susceptibles d’entraîner une évolution des flux d'immigrants clandestins)


The speech by Mr Vitorino and the report by Mr Moraes both seem to me to be fully acceptable, in view of the opinion adopted by the Committee on Citizens’ Freedoms and Rights, Justice and Home Affairs, which underlines the following points: the Council’s delay in adopting the legislative instruments presented by the Commission to implement the Tampere programme, a delay which, fortunately, was partly made up for in December with the adoption of the important directive on long-term residents; the need to retain a global view of immigration policy linked to employment policy and social integration policy; the usefulness of agreements with the countries of origin in order to guarantee the transfer of social security entitlements; the need t ...[+++]

L’intervention de M. Vitorino et le rapport de M. Moraes me semblent tous deux pleinement acceptables au regard de l’avis adopté par la commission des libertés et des droits des citoyens, de la justice et des affaires intérieures, qui souligne les points suivants: le retard du Conseil dans l’adoption des instruments législatifs présentés par la Commission pour mettre en œuvre le programme de Tampere, un retard qui, heureusement, a été partiellement rattrapé en décembre avec l’adoption de l’importante directive sur les résidents à long terme; la nécessité de continuer à avoir une vue globale de la politique d’immigration liée à la politique de l’emploi et à la politique d’intégration sociale; l’utilité d’accords avec les pays d’origine afi ...[+++]


1. In this Regulation "immigration liaison officer" means a representative of one of the Member States, posted abroad by the immigration service or other competent authorities in order to establish and maintain contacts with the authorities of the host country with a view to contributing to the prevention and combating of illegal immigration, the return of illegal immigrants and the management of legal migration.

1. Au sens du présent règlement, on entend par officier de liaison "Immigration", un représentant d'un État membre détaché à l'étranger par le service de l'immigration ou par d'autres autorités compétentes [...] pour établir et entretenir des contacts avec les autorités du pays hôte en vue de contribuer à la prévention de l'immigration illégale et à la lutte contre ce phénomène, au retour des immigrés illégaux et à la gestion de l'immigration légale.


To grant a renewable six-month temporary residence permit to illegal immigrants who would help the authorities of Member States to combat the illegal-immigration networks is totally unsatisfactory. This measure, as proposed, will do nothing to put an end to the vicious circle of illegal immigration.

Octroyer un titre de séjour temporaire, de 6 mois, renouvelable, aux clandestins qui aideraient les autorités des États membres à lutter contre les réseaux d'immigration clandestine est totalement insatisfaisant. Cette mesure telle que proposée n'incitera pas à briser la spirale de la clandestinité.


Where there is no legal immigration integration policy, when it takes months to obtain work permits, when United Nations reports tell us that our societies, our countries in Europe need a regular influx of hundreds of thousands of immigrants each year, immigrants which are not permitted to enter, not only in the highly-skilled new technology industries but also in the manual labour industries, restaurants and services, when we are under the illusion that we are banning everything and preventing all harm, we find ourselves overtaken by a flood of illegal immigrati ...[+++]

Cela fait justement partie du mécanisme de la prohibition : lorsqu’il n’y a pas de politique d’intégration de l’immigration légale, quand il faut des mois pour obtenir des permis de travail, quand les rapports des Nations Unies nous disent au contraire que notre société, nos pays en Europe, auraient besoin de centaines de milliers d’immigrés réguliers chaque année, qui en fait ne peuvent pas entrer, non seulement dans les secteurs des nouvelles technologies - à haut niveau de qualification - mais également comme main d’œuvre, dans la restauration et les services, quand on a l’illusion de tout prohiber et de tout réprimer, on se trouve pr ...[+++]


As provided for in the comprehensive plan to combat illegal immigration and trafficking of human beings of 28 February 2002, this decision establishes a secure web-based information and coordination network for the exchange of information on irregular migration, illegal entry and immigration, and the return of illegal residents in order to step up the fight against illegal immigration and trafficking of human beings.

Comme prévu par le plan global de lutte contre l'immigration clandestine et la traite des êtres humains du 28 février 2002, la présente décision établit un réseau d'information et de coordination sécurisé connecté à l'Internet pour l'échange d'informations sur les flux migratoires illégaux, l'entrée et l'immigration clandestines et le retour de personnes en séjour irrégulier, afin de mieux combattre l'immigration clandestine et la traite des êtres humains.




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Date index: 2021-05-25
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