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Angle hole
Gauge for sheet metal
Inclination gauge for driving an inclined tunnel
Incline hole
Inclined borehole
Inclined gage
Inclined gauge
Inclined hole
Inclined well
Notched gauge
Plate gage
Plate gauge
Plate thickness gage
Plate thickness gauge
Ramp gauge
Sheet gage
Sheet gauge
Sheet metal gauge
Slant hole
Slant well
Slanted drill hole
Slanted hole
Sloping gauge
Tire gage
Tire gauge
Tire inflation gage
Tire inflation gauge
Tire pressure gage
Tire pressure gauge
Tire-pressure gage
Tire-pressure gauge
Tyre gauge
Tyre inflation gauge
Tyre pressure gauge
Tyre-pressure gauge

Vertaling van "Inclined gauge " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE






inclined gage | inclined gauge | sloping gauge

échelle limnimétrique inclinée


ramp gauge [ inclined gauge | inclined gage ]

échelle limnimétrique inclinée


inclination gauge for driving an inclined tunnel

latte à niveau


A rare functional disorder with recurrent episodes of torticollis posturing of the head (inclination or tilting of the head to one side) in healthy children. The prevalence is unknown and the benign nature of the disorder probably means that it is un

torticolis paroxystique bénin de l'enfant


tire gauge [ tire-pressure gauge | tire pressure gauge | tire gage | tire-pressure gage | tire pressure gage | tyre gauge | tyre-pressure gauge | tyre pressure gauge | tire inflation gauge | tyre inflation gauge | tire inflation gage ]

manomètre pour pneus [ contrôleur de pression | manomètre pour pneu | manomètre de gonflage des pneus ]


angle hole [ incline hole | inclined hole | inclined borehole | inclined well | slanted hole | slant hole | slant well | slanted drill hole ]

trou incliné [ forage oblique | puits incliné | puits oblique | forage incliné ]


sheet gauge | sheet gage | plate gauge | plate gage | sheet metal gauge | plate thickness gauge | plate thickness gage | notched gauge | gauge for sheet metal

jauge pour tôles | jauge pour tôle | calibre pour tôles | calibre d'épaisseur pour tôles | calibre à encoches
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Design values of track gauge, rail head profile and rail inclination for plain line shall be selected to ensure that the equivalent conicity limits set out in Table 1 are not exceeded when the following wheelsets are modelled passing over the designed track conditions (simulated by calculation according to EN 15302:2006).

Les valeurs de conception de l'écartement de la voie, du profil du champignon du rail et de l'inclinaison du rail pour les voies courantes doivent être choisies de manière à ce que les valeurs limites de conicité équivalente définies dans le tableau 1 ne soient pas dépassées lorsque les essieux indiqués ci-dessous sont conçus pour une circulation sur des conditions de voie adaptées (méthode de calcul par simulation selon la norme EN 15302:2006).


Rail section 60 E 1 defined in EN 13674-1:2003 with a rail inclination of 1 in 40 and track gauge between 1 435 mm and 1 437 mm (for speeds less than or equal to 280 km/h only)

un rail de section 60 E 1 défini dans la norme EN 13674-1:2003 avec une inclinaison de rail de 1/40 et un écartement de la voie compris entre 1 435 mm et 1 437 mm (uniquement pour des vitesses inférieures ou égales à 280 km/h)


Rail section 60 E 2 defined in Annex F of this TSI with a rail inclination of 1 in 40 and track gauge between 1 435 mm and 1 437 mm.

un rail de section 60 E 2 défini à l'annexe F de la présente STI avec une inclinaison de rail de 1/40 et un écartement de la voie compris entre 1 435 mm et 1 437 mm.


Effect of cant shall be compensated outside of the curve for the part exceeding 25 mm by a platform edge overhanging above the recess required to the quasi static inclination of the structure gauge perpendicularly to the running surface.

L'effet du dévers est compensé à l'extérieur de la courbe, pour la part dépassant 25 mm, par une bordure de quai surplombant le renfoncement nécessaire à l'inclinaison quasi statique du gabarit des obstacles perpendiculairement au plan de roulement.


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Rail section 60 E 1 defined in EN 13674-1:2003 with a rail inclination of 1 in 20 and track gauge between 1 435 mm and 1 437 mm

un rail de section 60 E 1 défini dans la norme EN 13674-1:2003 avec une inclinaison de rail de 1/20 et un écartement de la voie compris entre 1 435 mm et 1 437 mm


Rail section 60 E 2 defined in Annex F of this TSI with a rail inclination of 1 in 40 and track gauge between 1 435 mm and 1 437 mm.

un rail de section 60 E 2 défini à l'annexe F de la présente STI avec une inclinaison de rail de 1/40 et un écartement de la voie compris entre 1 435 mm et 1 437 mm.


Rail section 60 E 1 defined in EN 13674-1:2003 with a rail inclination of 1 in 20 and track gauge between 1 435 mm and 1 437 mm

un rail de section 60 E 1 défini dans la norme EN 13674-1:2003 avec une inclinaison de rail de 1/20 et un écartement de la voie compris entre 1 435 mm et 1 437 mm


Rail section 60 E 1 defined in EN 13674-1:2003 with a rail inclination of 1 in 40 and track gauge between 1 435 mm and 1 437 mm (for speeds less than or equal to 280 km/h only)

un rail de section 60 E 1 défini dans la norme EN 13674-1:2003 avec une inclinaison de rail de 1/40 et un écartement de la voie compris entre 1 435 mm et 1 437 mm (uniquement pour des vitesses inférieures ou égales à 280 km/h)


Design values of track gauge, rail head profile and rail inclination for plain line shall be selected to ensure that the equivalent conicity limits set out in Table 1 are not exceeded when the following wheelsets are modelled passing over the designed track conditions (simulated by calculation according to EN 15302:2006).

Les valeurs de conception de l'écartement de la voie, du profil du champignon du rail et de l'inclinaison du rail pour les voies courantes doivent être choisies de manière à ce que les valeurs limites de conicité équivalente définies dans le tableau 1 ne soient pas dépassées lorsque les essieux indiqués ci-dessous sont conçus pour une circulation sur des conditions de voie adaptées (méthode de calcul par simulation selon la norme EN 15302:2006).


I am thinking here of Ireland because it has no international lines, and possibly also of Finland because it is, to some extent, the end of the line and would be more inclined – quite legitimately – to open its network to Russia; and I am thinking particularly of all the countries that have different load gauges and different track gauges.

Je pense à l'Irlande, parce qu'elle n'a pas de ligne internationale qui la traverse; je pense éventuellement à la Finlande, parce qu'elle est un peu un cul-de-sac et qu'elle a plutôt tendance à s'ouvrir sur la Russie, ce qui est tout à fait légitime; et puis je pense surtout à tous ces pays qui ont des gabarits différents et qui ont des écartements de voies différents.




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