Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Applied art education
Art education
Courses in the fine and performing arts
E-learning industry
Educate on industrial arts principles
Education-industry relations
Electronic learning industry
ISEA
Implement educational art activities
Industrial arts education
Industrial arts educator
Industrial arts teacher
Industrial arts vocational teacher
Industrial training
International Federation for Art Education
International Society for Education through Art
Online education industry
Online learning industry
Plan art activities that are educational
Plan art educational activities
Plan educational art activities
Research collaboration
School-industry relations
Secondary art education
Teach industrial arts principles
Teaches industrial arts principles
Teaching industrial arts principles
Teaching of art
Technical education
Technical training
University-industry relations
Vocational teacher in industrial arts

Traduction de «Industrial arts educator » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
industrial arts educator | industrial arts teacher | industrial arts vocational teacher | vocational teacher in industrial arts

professeure d’arts industriels | professeur d’arts industriels | professeur d’arts industriels/professeure d’arts industriels




teaches industrial arts principles | teaching industrial arts principles | educate on industrial arts principles | teach industrial arts principles

enseigner les principes des arts industriels


plan art activities that are educational | plan educational art activities | implement educational art activities | plan art educational activities

planifier des activités d'éducation artistique


art education [ teaching of art ]

éducation artistique [ enseignement artistique ]


applied art education | courses in the fine and performing arts | secondary art education

enseignement artistique | formation artistique


International Society for Education through Art [ ISEA | International Federation for Art Education ]

Société internationale pour l'éducation artistique [ ISEA | Fédération internationale pour l'éducation artistique ]


e-learning industry [ online learning industry | online education industry | electronic learning industry ]

industrie de l'apprentissage en ligne [ industrie de l'enseignement virtuel | industrie de l'enseignement en ligne | industrie de l'éducation en ligne ]


school-industry relations [ education-industry relations | university-industry relations | Research collaboration(STW) ]

relation école-industrie [ relation enseignement-industrie | relation université-industrie ]


technical education [ industrial training | technical training | technical training(UNBIS) ]

enseignement technique [ formation technique ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Notes the important role and enormous potential that arts and design education, formal, informal and non-formal, the creative industries, and the cultural sector have in empowering women and girls and propelling them into the digital sector; emphasises therefore the importance of connecting STEM and the economic sectors constituted by education and the arts, transforming STEM into STEAM.

relève le grand intérêt et le potentiel considérable que recèlent l'enseignement des arts et du design, qu'il soit formel, informel ou non formel, les secteurs de la création et le secteur culturel pour émanciper les femmes et les filles et leur permettre de bien figurer dans le secteur numérique; souligne par conséquent l'importance d'articuler les secteurs économiques de l'enseignement et des arts sur les STIM, pour qu'elles deviennent les STIAM.


1. Recalls that gender stereotyping and sexism remain the greatest obstacles to achievement of gender equality, and highlights the importance of combating gender stereotypes in terms of field of studies, academic curricula and performance in and through formal and informal education at all educational levels; also recalls that gendered perception of field of studies and career choices is a main factor of decision on training options; highlights the importance of providing motivation and enhancing girls’ participation in science, engineering, technology, rural industries, ICT, cre ...[+++]

1. rappelle que les stéréotypes liés au genre et le sexisme continuent d'être les principaux obstacles sur la voie de l'égalité des sexes, et souligne qu'il importe de leur faire échec sur le plan de l'orientation, du cursus universitaire et des résultats, dans et par l'éducation formelle et informelle à tous les niveaux d'enseignement; précise qu'une perception des choix de filière et de carrière différenciée selon les sexes est un facteur déterminant dans le choix de formation; insiste sur l'importance de motiver et de développer la participation des filles aux secteurs des sciences, de l'ingénierie, de la technol ...[+++]


The portfolios covered by these various Ministries included Health and the Elderly, Employment and Industrial Relations, Social Security, Social Welfare, Children, Women, Housing, Home Affairs, Police, Security and the Prisons, Education, Culture, Heritage and the Arts, Libraries and Archives, Youth and Sport, and Public Broadcasting Services.

Les portefeuilles couverts par ces divers ministères englobaient la santé et les personnes âgées, l'emploi et les relations entre partenaires sociaux, la sécurité sociale, l'action sociale, les enfants, les femmes, le logement, les affaires intérieures, la police, la sécurité et le système pénitentiaire, l'éducation, la culture, le patrimoine et les arts, les bibliothèques et les archives, la jeunesse et les sports ainsi que les services de radiodiffusion publique.


Again, just mirroring our evaluation, and to some extent Canada Council's evaluation, of organizations, it's not necessarily a teaching function, but arts education or education about the art form or education simply about the cultural industries is part of every organization's job.

Dans ce cas également, d'après notre évaluation des organisations et, dans une certaine mesure, celle du Conseil des Arts du Canada, le rôle de chaque organisation n'est pas forcément de jouer un rôle éducatif, mais d'éduquer le public sur les arts et les formes d'art ou de simplement le sensibiliser aux industries culturelles.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Throughout those years we have been blessed with visionary leaders, a military presence, strong workers, outstanding farmers, innovative industries, extraordinary educators in our schools, college and university, a culture of arts, theatre and music, a broad variety of religions, first class hospitals and always good civic government and a constantly growing population of loyal citizens from every corner of the world.

Au fil des ans, nous avons eu la chance d'avoir des dirigeants visionnaires, une présence militaire, de solides travailleurs, des agriculteurs exceptionnels, des industries innovatrices, des enseignants extraordinaires dans nos écoles, notre collège et notre université, une culture des arts, du théâtre et de la musique, un éventail de religions, des hôpitaux de première classe, une bonne administration municipale en permanence et une population croissante formée de loyaux citoyens venus des quatre coins du monde.


2. Considers cultural diversity implies the recognition, promotion and development of local cultures, cultural industries, cultural public policies and openness towards other cultures and the protection of indigenous and national institutions and achievements, including the rich variety of languages, indigenous knowledge, traditions, lifestyles, expressions of art and culture, media pluralism and diversity of educational systems;

2. considère que la diversité culturelle comporte la reconnaissance, la promotion et le développement des cultures, industries et politiques publiques locales, l'ouverture à d'autres cultures et la protection des institutions et des travaux indigènes et nationaux, y compris la riche variété des langues, des connaissances indigènes, des traditions, des modes de vie, des tendances, des expressions artistiques et culturelles, le pluralisme médiatique et la diversité des systèmes d'éducation ...[+++]


The cinema, the seventh and most recent addition to the arts, has always combined art and industry, quality and mass appeal and has educated entire generations of Europeans.

Le cinéma, ce septième art qui est venu s’ajouter tout récemment aux autres, combine, depuis le début, des éléments d’art et d’industrie, de qualité et de production de masse, et a éduqué des générations entières d’Européens.


They are based on the fact that the Community already has in place policies that at least marginally pertain to the tourist industry, policies dealing with for instance the single market, the environment, transport, competition, consumer protection, education and vocational training etc., where option 1 argues that the interests of tourism are already sufficiently served by these existing policies, and no specific coordinating meas ...[+++]

Ces options se fondent sur le constat que la Communauté applique déjà des politiques qui relèvent, fût-ce de façon marginale, de l'industrie touristique, comme c'est le cas des politiques relatives au marché unique, à l'environnement, aux transports, à la concurrence, à la protection des consommateurs, à l'éducation et à la formation professionnelle, etc. On pourrait donc soutenir que l'option 1 considère que les intérêts du tourisme sont déjà suffisamment servis par les politiques existantes et n'appellent donc aucune mesure spécifiq ...[+++]


The Governments of the Member States and the European Commission were represented as follows: Belgium: Mr Rufin GRIJP Minister for Economic Affairs (Brussels Regional Executive) Denmark: Mr Frank JENSEN Minister for Research Germany: Mr Gebhard ZILLER State Secretary, Federal Ministry of Research and Technology Greece: Mr Constantin SIMITIS Minister for Industry, Energy and Technology Spain: Mr Emilio OCTAVIO de TOLEDO State Secretary for Universities and Research France: Mr Françoise FILLON Minister for Higher Education and Research Irelan ...[+++]

Les Gouvernements des Etats membres et la Commission européenne étaient représentés comme suit : Pour la Belgique : M. Rufin GRIJP Ministre de l'Economie de la Région Bruxelles-Captiale Pour le Danemark : M. Frank JENSEN Ministre de la Recherche Pour l'Allemagne : M. Gebhard ZILLER Secrétaire d'Etat à la Recherche et à la Technologie Pour la Grèce : M. Constantin SIMITIS Ministre de l'Industrie, de l'Energie et de la Technologie Pour l'Espagne : M. Emilio OCTAVIO de TOLEDO Secrétaire d'Etat aux Universités et à la Recherche Pour la France : M. François FILLON Ministre de l'Enseignement supérieur et de la Recherche Pour l'Irlande : M. Pat ...[+++]


The Governments of the Member States and the Commission of the European Communities were represented as follows: Belgium: Mr Luc CARBONEZ Deputy Permanent Representative Denmark: Mrs Jytte HILDEN Minister for Culture Germany: Mr Helmut SCHÄFER Minister of State, Foreign Affairs Mr Kurt BECK Minister-President, Rhineland Palatinate Mr Hans ZEHETMAIR Minister for Education, Culture, Science and the Arts of Bavaria Greece: Mr Evangelos VENIZELOS Minister for the Press and the Media Mr George THOMAS State Secretary for Culture Spain: Mrs Carmen ALBORCH BATALLER Minister for Cultu ...[+++]

Les Gouvernements des Etats membres et la Commission des Communautés européennes étaient représentés comme suit : Pour la Belgique : M. Luc CARBONEZ Représentant permanent adjoint Pour le Danemark : Mme Jytte HILDEN Ministre de la Culture Pour l'Allemagne : M. Helmut SCHÄFER Ministre d'Etat aux Affaires étrangères M. Kurt BECK Ministre-Président, Land de Rhénanie-Palatinat M. Hans ZEHETMAIR Ministre d'Etat de l'Education, de la Culture, des Sciences et des Arts de la Bavière Pour la Grèce : M. Evangelos VENIZELOS Ministre de la Presse et des Médias Audiovisuels M. George THOM ...[+++]


w