Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
INQUA
IUSSI
IUSSP
International Association on Quarternary Research
International Union for Oriental and Asian Studies
International Union for Quaternary Research
International Union for the Study of Social Insects
International Union of Orientalists

Vertaling van "International Union for Oriental and Asian Studies " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
International Union for Oriental and Asian Studies [ International Union of Orientalists ]

Union internationale des études orientales et asiatiques [ UIEOA | Union internationale des orientalistes ]


International Union for the Scientific Study of Population [ IUSSP | International Union for the Scientific Investigation of Population Problems ]

Union internationale pour l'étude scientifique de la population [ UIESP | Union internationale pour l'étude scientifique des problèmes de population ]


International Union for Quaternary Research [ INQUA | International Association for the Study of the European Quaternary | International Association on Quarternary Research ]

Union Internationale de Recherche Quaternaire [ INQUA | Association internationale pour l'étude du quaternaire européen | Association internationale pour l'étude du quaternaire ]


International Union for the Scientific Study of Population (IUSSP)

Union internationale pour l'étude scientifique de la population | UIESP [Abbr.]


International Union for the Study of Social Insects | IUSSI [Abbr.]

Union internationale pour l'étude des insectes sociaux | UIEIS [Abbr.]


International Union for the Scientific Study of Population | IUSSP [Abbr.]

Union internationale pour l'étude scientifique de la population | UIESP [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Ms Backes obtained a Bachelor in International Relations from the London School of Economics, a Master of Arts in Japanese Studies from the London School of Oriental and African Studies and a Master of Arts in European Political and Administrative Studies from the College of Europe in Bruges.

M Backes est titulaire d'une licence en relations internationales de la London School of Economics, d'une maîtrise ès arts en études japonaises de la London School of Oriental and African Studies et d'un master en études politiques et administratives européennes du Collège d'Europe de Bruges.


(e)ensure that their staff have good knowledge of international standards and practices in the areas referred to in point (b) and that the latest developments in research at national, Union and international level, including studies performed and actions undertaken by other European Union reference centres for animal welfare, in those areas are taken into account ...[+++]

e)veillent à ce que leur personnel ait une bonne connaissance des normes et pratiques internationales dans les domaines visés au point b) et à ce qu’il tienne compte dans son travail des derniers développements de la recherche à l’échelon national, à l’échelon de l’Union et à l’échelon international dans ces domaines, y compris des études effectuées et des actions entreprises par d’autres c ...[+++]


[4] Further studies include: UNHCR, "Asylum in the European Union, A study on the implementation of the Qualification Directive", November 2007 (the "UNHCR study"); ELENA/ECRE, "The impact of the EU Qualification Directive on International protection", October 2008; ECRE "Complementary Protection in Europe", July 2009, France Terre d'Asile, "Asile La protection subsidiaire en Europe: Un mosaïque de droits", Les cahiers du social ...[+++]

[4] On peut citer parmi les autres études: HCR, «Asylum in the European Union, A study on the implementation of the Qualification Directive», novembre 2007 (l’«étude du HCR»); ELENA/ECRE, «The impact of the EU Qualification Directive on International protection», octobre 2008; ECRE «Complementary Protection in Europe», juillet 2009; France Terre d'Asile, «Asile - La protection subsidiaire en Europe: une mosaïque de droits», Les cahiers du social n° 18, septembre 2008; Dutch Refugee Council/ECRE, «Networking on ...[+++]


Through this Council decision, the European Union (EU) has decided to continue drawing on the expertise of the European Union Institute for Security Studies (EUISS) to provide research and analysis on international issues for the EU ’s common foreign and security policy (CFSP).

Par cette décision du Conseil, l’Union européenne (UE) a décidé de continuer à exploiter l’expertise de l’Institut d’études de sécurité de l’Union européenne (IESUE) pour fournir des recherches et une analyse sur les questions internationales à propos de la politique étrangère et de sécurité commune de l’Union européenne (PESC).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Through this Council decision, the European Union (EU) has decided to continue drawing on the expertise of the European Union Institute for Security Studies (EUISS) to provide research and analysis on international issues for the EU ’s common foreign and security policy (CFSP).

Par cette décision du Conseil, l’Union européenne (UE) a décidé de continuer à exploiter l’expertise de l’Institut d’études de sécurité de l’Union européenne (IESUE) pour fournir des recherches et une analyse sur les questions internationales à propos de la politique étrangère et de sécurité commune de l’Union européenne (PESC).


The European Union Institute for Security Studies provides research and analysis on international issues to help the EU develop its foreign and security policy.

L’Institut d’études de sécurité de l’Union européenne fournit des recherches et une analyse sur les questions internationales afin d’aider l’Union européenne à développer sa politique étrangère et de sécurité.


· should ensure a coordinated approach on maritime security issues in international fora such as the G8, the UN, IMO, ILO, NATO, the African Union and its sub-regional organizations, the Union for the Mediterranean, the Association of South East Asian Nations (ASEAN), INTERPOL and with third countries.

· devrait assurer une approche coordonnée des questions de sûreté maritime au sein des enceintes internationales telles que le G8, les Nations unies, l’OMI, l’OIT, l’OTAN, l’Union africaine et ses organisations sous-régionales, l’Union pour la Méditerranée, l’Association des nations de l’Asie du Sud-Est (ANASE) et Interpol, et avec les pays tiers;


Calls on Member States, in the light of the growing risks which the European Union is running in terms of energy security, to speak with a single voice; notes that their current practices are anything but geared to this aspiration; considers it imperative, in the interests of security of supply, solidarity and of the effectiveness of negotiations with a view to determining the international regulatory framework, for the Commissio ...[+++]

appelle, au regard des risques croissants que court l'Union en termes de sécurité énergétique, les États membres à parler d'une seule voix; note que leur pratique actuelle est opposée à cette aspiration; estime impératif, au nom de la sécurité d'approvisionnement, de la solidarité et de l'efficacité des négociations pour la définition du cadre réglementaire international ...[+++]


Supports the willingness of the Council to establish human rights dialogues with each of the remaining four Central Asian countries; calls for the dialogues to be results-oriented and fully in line with the European Union Guidelines on Human Rights Dialogues with Third Countries, guaranteeing the involvement of civil society and of the European Parliament; calls for the establishment of the dialogues to be matched by adequate resources within the Council and Commission secretariats;

donne son appui au souhait du Conseil d'ouvrir des dialogues sur les Droits de l'homme avec chacun des quatre autres pays d'Asie centrale; plaide pour que ces dialogues s'orientent vers des résultats et qu'ils suivent pleinement les lignes directrices de l'Union européenne relatives aux dialogues sur les Droits de l'homme avec les pays tiers, en garantissant la participation de la société civile et du Parlement européen; plaide pour que l' ...[+++]


[5] Cf. e.g. among many others: Recommendation No. R(99) 12 of the Committee of Ministers of the Council of Europe on the return of rejected asylum seekers; IOM, The return and reintegration of rejected asylum seekers and irregular migrants, Geneva, May 2001; UNHCR, Legal and practical aspects of the return of persons not in need of international protection, Geneva, May 2001; ICMPD, Study on comprehensive EU return policies and practices for displaced persons under temporary protection, other persons whose international protection ...[+++]

[5] Voir, par exemple: Conseil de l'Europe, recommandation n° R(99) 12 du comité des ministres sur le retour des demandeurs d'asile déboutés; OIM, The return and reintegration of rejected asylum seekers and irregular migrants, Genève, mai 2001; HCR, Legal and practical aspects of the return of persons not in need of international protection, Genève, mai 2001; ICMPD, Study on comprehensive EU return policies and practices for displaced persons under ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'International Union for Oriental and Asian Studies' ->

Date index: 2022-04-20
w