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Allocate number to clients' belongings
Allocate numbers to clients' belongings
Allot numbers to clients' belongings
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European Article Number
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ISMN number
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International ISDN number
International application number
International index number
International standard music number
MSISDN
Mobile station ISDN
Mobile station ISDN number
Mobile station international ISDN number

Traduction de «International index number » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


EAN bar code | EAN code | European Article Number | European Article Numbering Code | International Article Number | EAN [Abbr.]

numérotation européenne des articles | NEA [Abbr.]


mobile station ISDN | MSISDN | mobile station ISDN number | mobile station international ISDN number

numéro RNIS de station mobile | numéro RNIS de l'abonné mobile


international application number

numéro de la demande internationale










international standard music number | ISMN | ISMN number

numéro international normalisé de la musique | NINM | ISMN | numéro ISMN | code ISMN


allot numbers to clients' belongings | allot numbers to clients' possessions | allocate number to clients' belongings | allocate numbers to clients' belongings

attribuer des numéros aux effets personnels de clients
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
A press release issued by the CTC states that international travel numbers for the first three months of 1999 indicate that this year may well be another record-breaking year for the Canadian tourism industry.

Selon un communiqué de la CCT, les données sur le tourisme international pour le premier trimestre de 1999 indiquent que l'industrie touristique canadienne pourrait bien connaître une autre année record.


Can a container that does not bear an international registration number get into the system?

Un conteneur n'ayant pas de numéro d'enregistrement international peut-il entrer dans le système?


Question No. 437 Hon. Irwin Cotler: With regard to the appointment of Justice Marc Nadon: (a) who did what and when prior to the Selection Panel being convened; (b) who determined the process to be followed with respect to the most recent appointment process to fill a vacancy on the Supreme Court of Canada (SCC); (c) was the process for Justice Wagner designed with the departure of Justice Fish a year later in mind; (d) was the process for Justice Nadon designed with the forthcoming departure of Justice LeBel in mind; (e) in the breakdown of appointment process costs provided in the answer to Q-239, what accounts for the “Acquisition of Machinery and Equipment” cost associated with the appointment of Justice Marc Nadon; (f) was there a ...[+++]

Question n 437 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne la nomination du juge Marc Nadon: a) qui a fait quoi et quand avant la convocation du comité de sélection; b) qui a décidé du processus à suivre pour combler la vacance à la Cour suprême du Canada (CSC); c) le processus à suivre pour le juge Wagner a-t-il été conçu en fonction du départ un an plus tard du juge Fish; d) le processus à suivre pour le juge Nadon a-t-il été conçu en fonction du départ prochain du juge LeBel; e) dans la ventilation des coûts du processus de nominat ...[+++]


4. Accessibility by end users of numbers from the national numbering plan, numbers from the European Telephone Numbering Space, the Universal International Freephone Numbers, and, where technically and economically feasible, from numbering plans of other Member States, and conditions in conformity with Directive 2002/22/EC (Universal Service Directive)".

4. Accessibilité, pour les utilisateurs finals, des numéros du plan national de numérotation, des numéros de l'espace européen de la numérotation téléphonique, des numéros universels de libre appel international et, lorsque c'est techniquement et économiquement possible, des numéros des plans de numérotation des autres États membres, et des conditions conformément à la directive 2002/22/CE (directive "service universel")".


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4. Accessibility by end users of numbers from the national numbering plan, numbers from the European Telephone Numbering Space, the Universal International Freephone Numbers, and, where technically and economically feasible, from numbering plans of other Member States, and conditions in conformity with Directive 2002/22/EC (Universal Service Directive)".

4. Accessibilité, pour les utilisateurs finals, des numéros du plan national de numérotation, des numéros de l'espace européen de la numérotation téléphonique, des numéros universels de libre appel international et, lorsque c'est techniquement et économiquement possible, des numéros des plans de numérotation des autres États membres, et des conditions conformément à la directive 2002/22/CE (directive "service universel")".


2. Member States, in cooperation with national regulatory authorities, emergency services and providers, shall ensure that undertakings providing an electronic communications service for originating national and/or international calls through a number or numbers in a national or international telephone numbering plan provide reliable access to emergency services.

2. Les États membres, en coopération avec les autorités réglementaires nationales, les services d'urgence et les fournisseurs, veillent à ce que les entreprises qui fournissent un service de communications électroniques permettant d'effectuer des appels nationaux et/ou internationaux en composant un ou plusieurs numéros du plan national ou international de numérotation téléphonique offrent un accès fiable aux services d'urgence.


In particular, conditions for the provision of a service should be separated from the actual definitional elements of a publicly available telephone service, i.e. an electronic communications service available to the public for originating and receiving, directly or indirectly via carrier selection or pre-selection or resale, national and/or international calls and means of communication specifically intended for disabled users using text relay or total conversation services through a number ...[+++]

En particulier, il convient de séparer les conditions de fourniture d'un service des éléments qui définissent réellement un service téléphonique accessible au public, c'est-à-dire un service de communications électroniques mis à la disposition du public pour lui permettre de donner et de recevoir, directement ou indirectement via la sélection ou la présélection de l'opérateur ou la revente, des appels nationaux et/ou internationaux, et des moyens de communication spécifiques aux utilisateurs handicapés utilisant les services de relais textuel ou de conversation totale, en composant un ou plusieurs numéros du plan national ou international de numérotation tél ...[+++]


"publicly available telephone service" means a service available to the public for originating and/or receiving, directly or indirectly , national and/or international calls and other means of communication specifically intended for disabled users using text relay or total conversation services through a number or numbers in a national or international telephone numbering plan;

"service téléphonique accessible au public": service mis à la disposition du public pour lui permettre de donner et/ou de recevoir, directement ou indirectement , des appels nationaux et/ou internationaux, et d'autres moyens de communication spécifiques aux utilisateurs handicapés utilisant les services de relais textuel ou de conversation totale, en composant un ou plusieurs numéros du plan national ou international de numérotation téléphonique ;


The IBAN standard consists simply in each account number being preceded by a group of four characters: two letters identifying the country, like an international telephone number, and two figures enabling the IBAN to be checked in order to avoid transcription errors.

La norme IBAN est simplement l'ajout devant chaque numéro de compte d'un groupe de 4 caractères : 2 lettres permettant l'identification du pays, comme pour un numéro de téléphone international et deux chiffres permettant le contrôle de l'IBAN, afin d'éviter les erreurs de transcription.


You want to be seen as a nation that is compliant with your international obligations, number one; as a nation that is compliant with your human rights standards, number two; and as a nation that is responsible in its evolution and development of an immigration plan that includes refugees, number three.

Nous voulons que notre pays soit perçu premièrement comme un pays qui respecte ses obligations internationales, deuxièmement comme un pays qui respecte ses normes en matière de droits de la personne et troisièmement comme un pays qui élabore et développe un plan d'immigration qui tient compte des réfugiés.


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