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Terms of an invitation to tender

Vertaling van "Invitational competition " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
invitational competition [ invitational event | invitational ]

compétition invitation


competitive bidding [ competitive invitation | competitive tendering | competitive bid solicitation | competitive bid call ]

mise en concurrence [ appel d'offres concurrentiel | appel d'offres | appel à la concurrence | mise en compétition | demande de soumissions par voie concurrentielle | demande de soumissions concurrentielle ]


invite competitive bids

mettre en concurrence [ provoquer des offres ]


individual invitation to tender | special invitation to tender | standing invitation to tender

adjudication particulière | adjudication permanente | adjudication simple


call for tenders | invitation to tender | ITT | invitation to bid | invitation for bids | request for bids | call for bids | advertisement for bids | tender call | request for proposal | RFP | request for quote

appel d'offres | AO


individual invitation to tender | specific invitation to tender

adjudication particulière


conditions of a tendering procedure | conditions of an invitation to tender | tendering conditions | terms of an invitation to tender

conditions de l'adjudication


attract gamers to the casino | draw gamers to the casino inviting them to play | attract gamers | attract gamers and invite them to engage

attirer des joueurs


polling | invitation to transmit | invitation to send

invitation à émettre | interrogation


guest lecturer | guest speaker | invited lecturer | invited speaker

conférencier invité | conférencière invitée
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
“candidate” means an economic operator that has sought an invitation or has been invited to take part in a restricted procedure, a competitive procedure with negotiation, a competitive dialogue, an innovation partnership, a design contest or a negotiated procedure.

l) “candidat”: un opérateur économique qui a demandé à être invité ou a été invité à participer à une procédure restreinte, à une procédure concurrentielle avec négociation, à un dialogue compétitif, à un partenariat d'innovation, à un concours ou à une procédure négociée.


’candidate’ means an economic operator that has sought an invitation or has been invited to take part in a restricted procedure, in a competitive procedure with negotiation, in a negotiated procedure without prior publication, in a competitive dialogue or in an innovation partnership;

«candidat», un opérateur économique qui a demandé à être invité ou a été invité à participer à une procédure restreinte, à une procédure concurrentielle avec négociation, à une procédure négociée sans publication préalable, à un dialogue compétitif ou à un partenariat d'innovation;


(l)‘candidate’ means an economic operator that has sought an invitation or has been invited to take part in a restricted procedure, a competitive procedure with negotiation, a competitive dialogue, an innovation partnership, a design contest or a negotiated procedure.

«candidat» : un opérateur économique qui a demandé à être invité ou a été invité à participer à une procédure restreinte, à une procédure concurrentielle avec négociation, à un dialogue compétitif, à un partenariat d'innovation, à un concours ou à une procédure négociée.


(l)‘candidate’ means an economic operator that has sought an invitation or has been invited to take part in a restricted procedure, a competitive procedure with negotiation, a competitive dialogue, an innovation partnership, a design contest or a negotiated procedure.

«candidat» : un opérateur économique qui a demandé à être invité ou a été invité à participer à une procédure restreinte, à une procédure concurrentielle avec négociation, à un dialogue compétitif, à un partenariat d'innovation, à un concours ou à une procédure négociée.


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42. Recalls its invitation to the Commission during the early steps of the implementation of the third energy package to closely monitor the level of competition, since the three largest players still represent about 75 % (electricity) and above 60 % (gas) of the market, despite the gradual opening of the markets in the mid-1990s; invites the Commission to issue guidelines in order to improve the access by renewables to the energy network;

42. rappelle qu'il a invité la Commission à surveiller étroitement le niveau de concurrence dès les premières phases de la mise en œuvre du troisième paquet sur l'énergie, dans la mesure où les trois acteurs les plus importants représentent toujours quelque 75 % (électricité) et plus de 60 % (gaz) du marché, malgré l'ouverture progressive des marchés depuis le milieu des années 1990; demande à la Commission de publier des lignes directrices dans le but d'améliorer l'accès des énergies renouvelables au réseau énergétique;


2. After inviting competitive offers by all appropriate means, the proposing organisation shall select the bodies to implement the programmes selected in accordance with Article 7(1).

2. Après une mise en concurrence par des moyens appropriés, l’organisation proposante sélectionne les organismes qui mettent en œuvre les programmes retenus conformément à l’article 7, paragraphe 1.


37. Emphasises that the role of the Community institutions and the Member States is to create a supportive environment for the development of innovation and for the introduction of new technologies by providing a regulatory framework that invites competition and private investment and to use relevant funds to drive demand for broadband services and, where justified, to support the necessary infrastructure;

37. souligne que les institutions communautaires et les États membres ont pour rôle de créer un environnement favorable au développement de l'innovation et à l'introduction de nouvelles technologies en fournissant un cadre réglementaire qui invite à la concurrence et aux investissements privés, d'utiliser les fonds appropriés pour orienter la demande vers les services à large bande et, le cas échéant, de soutenir les infrastructures nécessaires;


37. Emphasises that the role of the Community institutions and the Member States is to create a supportive environment for the development of innovation and for the introduction of new technologies by providing a regulatory framework that invites competition and private investment and to use relevant funds to drive demand for broadband services and, where justified, to support the necessary infrastructure;

37. souligne que les institutions communautaires et les États membres ont pour rôle de créer un environnement favorable au développement de l'innovation et à l'introduction de nouvelles technologies en fournissant un cadre réglementaire qui invite à la concurrence et aux investissements privés, d'utiliser les fonds appropriés pour orienter la demande vers les services à large bande et, le cas échéant, de soutenir les infrastructures nécessaires;


36. Emphasises that the role of the EU is to create a supportive environment for the development of innovation and for the introduction of new technologies by providing a regulatory framework that invites competition and private investment and by the use of relevant funds to drive demand for broadband services and, where justified, to support the necessary infrastructure,

36. souligne que l'Union européenne a pour rôle de créer un environnement favorable au développement de l'innovation et à l'introduction de nouvelles technologies en fournissant un cadre réglementaire qui invite à la concurrence et aux investissements privés et en utilisant les fonds appropriés pour orienter la demande vers les services à large bande et, le cas échéant, pour soutenir les infrastructures nécessaires;


1. For the actions referred to in Article 2(a),(b) and (d) and in accordance with the guidelines referred to in Article 5, the professional and/or interprofessional organisation(s) representing the sector(s) concerned, shall, in collaboration with an implementing body which it has/they have selected after inviting competitive offers by all appropriate means, draw up an information and promotion programme of a maximum duration of 36 months.

1. Pour la réalisation des actions visées à l'article 2, points a), b) et d), et conformément aux lignes directrices visées à l'article 5, la ou les organisation(s) professionnelle(s) et/ou interprofessionnelle(s) représentative(s) du ou des secteur(s) concernée(s) établit ou établissent, en collaboration avec un organisme d'exécution qu'elle a ou qu'elles ont choisi après une mise en concurrence selon des moyens appropriés, des programmes de promotion et d'information d'une durée maximale de 36 mois.


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