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BCG Freeze-dried Glutamate BCG Vaccine Japan JBCG
Black Japan
EU-Japan Contact Group
EU-Japan Economic Partnership Agreement
EU-Japan FTA
EU-Japan Follow-up Committee
EU-Japan Free Trade Agreement
EU-Japan SPA
EU-Japan Strategic Partnership Agreement
JEFTA
Japan
Japan Air Lines Company Limited
Japan air
Japan air grab
Japan black
Japan grab
Japan lacquer
Japan varnish

Vertaling van "Japan air " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Japan air | Japan | Japan grab | Japan air grab

japonais | japan air | japan


Japan Air Lines Company Limited

Japan Air Lines Company Limited




Exchange of Notes between the government of Canada and the Government of Japan constituting an Agreement amending the Canada-Japan Air Services Agreement, signed at Ottawa on January 12, 1955, as amended (with Annex)

Échange de Notes constituant un Accord entre le gouvernement du Canada et le gouvernement du Japon, modifiant l'Accord relatif aux services aériens entre le Canada et le Japon, signé à Ottawa le 12 janvier 1955, tel que modifié (avec Annexe)


EU-Japan Economic Partnership Agreement | EU-Japan Economic Partnership Agreement/Free Trade Agreement | EU-Japan Free Trade Agreement | EU-Japan FTA | EU-Japan FTA/EPA | Japan-EU EPA/FTA | JEFTA [Abbr.]

accord commercial UE-Japon | accord de partenariat économique UE-Japon


BCG Freeze-dried Glutamate BCG Vaccine Japan JBCG

BCG lyophilisé avec glutamate Japan JBCG


Japan varnish | Japan | black Japan | Japan lacquer

vernis Japon | laque japonaise | laque Japon


EU-Japan SPA | EU-Japan Strategic Partnership Agreement

accord de partenariat stratégique UE-Japon


EU-Japan Contact Group | EU-Japan Follow-up Committee

comité de suivi UE-Japon | groupe de contact UE-Japon


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Developed countries, like the USA and Japan, already have similar air pollution policies in place such as the new Clean Air Interstate Rule in the US.

Les pays industrialisés, comme les États-Unis et le Japon, ont d'ores et déjà adopté des politiques similaires en matière de lutte contre la pollution atmosphérique, telles que la réglementation «Clean Air Interstate Rule» dans le cas des États-Unis.


Authorisations to negotiate bilateral Air Safety Agreements with China and Japan

Autorisations de négocier des accords bilatéraux relatifs à la sécurité aérienne avec la Chine et le Japon


Sources: European Environment Agency, European Topic Centre on Air and Climate Change, United Nations Framework Convention on Climate Change, U.S. Climate Action Report 2002, Japan's Third Communication (May 2002), National Authorities.

Sources: Agence européenne de l'environnement, Centre thématique européen sur l'air et le changement climatique, Convention Cadre des Nations Unies sur le Changement Climatique, U.S. Climate Action Report 2002, Troisième Communication du Japon (Mai 2002), autorités nationales.


The companies fined in 2010 were Air Canada, Air France-KLM, British Airways, Cargolux, Cathay Pacific Airways, Japan Airlines, LAN Chile, Martinair, Qantas, SAS and Singapore Airlines.

Les compagnies auxquelles une amende a été infligée en 2010 étaient Air Canada, Air France-KLM, British Airways, Cargolux, Cathay Pacific Airways, Japan Airlines, LAN Chile, Martinair, Qantas, SAS et Singapore Airlines.


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On 20 June 2013, the Commission received a notification of a proposed concentration pursuant to Article 4 of Council Regulation (EC) No 139/2004 (1) by which the undertakings Carrier Asia Limited, a wholly owned subsidiary of United Technologies Corporation ('UTC', United States of America) and Toshiba Carrier Corporation ('TCC', Japan), a joint venture between UTC and Toshiba Corporation ('Toshiba', Japan), acquire within the meaning of Article 3(1)(b) of the Merger Regulation joint control of Toshiba Carrier Air Conditioning (China) Co., Ltd ('TCAC', China) by way of purchase of shares in this newly created company constituting a joint ...[+++]

Le 20 juin 2013, la Commission a reçu notification, conformément à l’article 4 du règlement (CE) no 139/2004 du Conseil (1), d’un projet de concentration par lequel les entreprises Carrier Asia Limited, filiale à 100 % de United Technologies Corporation («UTC», États-Unis d’Amérique), et Toshiba Carrier Corporation («TCC», Japon), entreprise commune entre UTC et Toshiba Corporation («Toshiba», Japon), acquièrent, au sens de l'article 3, paragraphe 1, point b), du règlement CE sur les concentrations, le contrôle en commun de Toshiba Carrier Air Conditioning (China) Co., Ltd («TCAC», Chine) par achat d’actions dans une société nouvellement ...[+++]


5. Points out the absence of important countries, such as Japan and the Russian Federation, in the Commission's latest list of ongoing international air agreements;

5. souligne l'absence de pays importants, tels que le Japon et la Fédération de Russie, de la dernière liste d'accords aériens internationaux dont dispose la Commission;


Developed countries, like the USA and Japan, already have similar air pollution policies in place such as the new Clean Air Interstate Rule in the US.

Les pays industrialisés, comme les États-Unis et le Japon, ont d'ores et déjà adopté des politiques similaires en matière de lutte contre la pollution atmosphérique, telles que la réglementation «Clean Air Interstate Rule» dans le cas des États-Unis.


Since 1990, the number of seats available on scheduled non-stop flights between the EU and China has increased from 250,000 to nearly 3 million in 2003 (+1150%).[2] The growth in available seats on scheduled non-stop flights to Japan, which is still the EU’s largest air traffic market in Asia, “only” grew by 378% over the same period.

Le nombre de sièges disponibles sur des vols réguliers directs entre l’UE et la Chine est passé de 250 000 en 1990 à 3 millions en 2003 (+1150%)[2]. En comparaison, le nombre de sièges disponibles sur les vols réguliers avec escale vers le Japon - qui reste le principal marché du trafic aérien pour l'UE en Asie – n’a augmenté «que» de 378 % durant la même période.


China is therefore expected over the next 10 years to become the largest Asian market and leading hub for air passenger traffic as well as for international cargo traffic thereby taking over Japan’s current leading position.

Tout porte donc à croire que la Chine va devenir, au cours des dix prochaines années, le plus gros marché asiatique et la principale plaque tournante pour le trafic aérien de passagers, ainsi que pour le trafic international de marchandises, détrônant ainsi le Japon.


Sources: European Environment Agency, European Topic Centre on Air and Climate Change, United Nations Framework Convention on Climate Change, U.S. Climate Action Report 2002, Japan's Third Communication (May 2002), National Authorities.

Sources: Agence européenne de l'environnement, Centre thématique européen sur l'air et le changement climatique, Convention Cadre des Nations Unies sur le Changement Climatique, U.S. Climate Action Report 2002, Troisième Communication du Japon (Mai 2002), autorités nationales.




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Date index: 2024-10-08
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