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Airworthiness Authority
Coauthor
European Joint Airworthiness Requirements Body
JAA
JAR
JSA
Joint Airworthiness Authorities
Joint Airworthiness Requirements
Joint Aviation Authorities
Joint Aviation Requirements
Joint Supervisory Authority
Joint airworthiness requirements
Joint author
Joint aviation requirements
Joint supervisory authority
Schengen Joint Supervisory Authority

Traduction de «Joint Airworthiness Authorities » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Joint Airworthiness Authorities | Joint Aviation Authorities | JAA [Abbr.]

Autorités aéronautiques communes | Autorités conjointes de l'aviation | JAA [Abbr.]


Joint Aviation Authorities [ JAA | European Joint Airworthiness Requirements Body ]

Autorités conjointes de l'aviation [ JAA | Joint Aviation Authorities | European Joint Airworthiness Requirements Body ]


Joint Airworthiness Requirements | joint aviation requirements | JAR [Abbr.]

codes JAR | règles aéronautiques communes


Joint Supervisory Authority | Schengen Joint Supervisory Authority | JSA [Abbr.]

autorité de contrôle commune | autorité de contrôle commune de Schengen


Joint Aviation Requirements [ JAR | Joint Airworthiness Requirements ]

Codes communs de l'aviation




joint airworthiness requirements | JAR

règlements de navigabilité conjoints


Joint Aviation Authorities [ JAA ]

Autorités conjointes de l'aviation [ JAA ]


joint supervisory authority

autorité de contrôle commune [ ACC ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Aircraft for which operators demonstrated to their competent authority compliance with JAR-26 ‘Additional Airworthiness Requirements for Operations’ (hereinafter ‘JAR-26 requirements’), issued by the Joint Aviation Authorities on 13 July 1998, as amended by the Amendment 3 of 1 December 2005, before the dates of application referred to in Article 6 shall be deemed to comply with the equivalent specifications set out in Annex I to this Regulation.

Les aéronefs dont les exploitants ont démontré à leur autorité compétente qu'ils étaient conformes aux JAR-26 relatives aux exigences de navigabilité supplémentaires dans le cadre d'une exploitation (ci-après les «exigences JAR-26») publiées par les JAA le 13 juillet 1998, telles que modifiées par l'amendement no 3 du 1er décembre 2005, avant les dates d'application visées à l'article 6, sont réputés satisfaire aux spécifications équivalentes énoncées à l'annexe I du présent règlement.


The technical requirements of JAR-26 ‘Additional Airworthiness Requirements for Operations’, issued by the Joint Aviation Authorities (JAA) on 13 July 1998, as amended by the Amendment 3 of 1 December 2005, should be laid down in Union law, because the JAA ceased to exist on 30 June 2009 and the scope of Regulation (EC) No 216/2008 was extended on 20 February 2008 to include operations.

Les exigences techniques JAR-26 relatives aux exigences de navigabilité supplémentaires dans le cadre d'une exploitation, définies par les autorités conjointes de l'aviation («Joint Aviation Authorities» ou JAA) le 13 juillet 1998, telles que modifiées par l'amendement no 3 du 1er décembre 2005, doivent être établies dans le droit de l'Union car les JAA ont cessé d'exister le 30 juin 2009 et le champ d'application du règlement (CE) no 216/2008 a été étendu le 20 février 2008 pour inclure l'exploitation.


Serious deficiencies were identified by the European Aviation Safety Agency (EASA) and the Joint Aviation Authorities (JAA) within the JAA system in the relevant safety areas, namely airworthiness, maintenance, operations and flight crew licensing.

De graves insuffisances ont été constatées par l’agence européenne de la sécurité aérienne (AESA) et les autorités conjointes de l'aviation (JAA), dans le système JAA, dans les domaines de la sécurité concernés, à savoir: les contrôles de navigabilité, l’entretien, l’exploitation et les licences du personnel navigant technique.


Clause 45 adds a reference to the Airworthiness Investigative Authority in section 18(4) of the Canadian Transportation Accident Investigation and Safety Board Act to ensure that the Transportation Safety Board takes all measures to coordinate joint investigations.

L’article 45 du projet de loi ajoute la mention du directeur des enquêtes sur la navigabilité au paragraphe 18(4) de la LBCEATST pour faire en sorte que le Bureau de la sécurité des transports prenne toutes les mesures voulues pour coordonner les enquêtes conjointes.


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Clause 45 adds a reference to the Airworthiness Investigative Authority in section 18(4) of the Canadian Transportation Accident Investigation and Safety Board Act to ensure that the Transportation Safety Board takes all measures to coordinate joint investigations.

L’article 45 du projet de loi ajoute la mention du directeur des enquêtes sur la navigabilité au paragraphe 18(4) de la LBCEATST pour faire en sorte que le Bureau de la sécurité des transports prenne toutes les mesures voulues pour coordonner les enquêtes conjointes.




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'Joint Airworthiness Authorities' ->

Date index: 2022-12-30
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