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Agricultural land use
Bureau of Mines
Department of Crown Lands
Department of Lands and Forests
Department of Lands and Mines
Department of Mines
Department of Mines and Northern Affairs
Land Administration Department
Land Use Department
Land suitability analysis
Land suitability assessment
Land use
Land use planning
Land use policy
Land use regulation
Land use suitability analysis
Land use suitability assessment
Land utilization
Land-use planning
MNRF
Ministry of Natural Resources
Ministry of Natural Resources and Forestry
Ordnance Survey and Land Division Department
Urban land use planning
Use of land
Utilization of land

Vertaling van "Land Use Department " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Land Use Department

Direction générale de l'aménagement du territoire




Ordnance Survey and Land Division Department

Direction des Recherches et de l'Aménagement de l'Espace rural


Mediation as a Tool to Resolve Land-Use Disputes: How Kamloops Integrated Mediation into its Land Development Approval Process: Development Services Department, City of Kamloops, British Columbia [ Case Study: Mediation as a Tool to Resolve Land-Use Disputes ]

La médiation: un outil de résolution des conflits sur les utilisations des sols: comment Kamloops a intégré la médiation dans son processus d'approbation des projets d'aménagement foncier: Development Services Department, Ville de Kamloops (Colombie-Brita [ Étude de cas: la médiation: un outil de résolution des conflits sur les utilisations des sols ]


Ministry of Natural Resources and Forestry [ MNRF | Ministry of Natural Resources | Department of Lands, Forests and Mines | Department of Lands and Mines | Department of Crown Lands | Department of Lands and Forests | Department of Mines and Northern Affairs | Department of Mines | Bureau of Mines ]

ministère des Richesses naturelles et des Forêts [ MRNF | ministère des Richesses naturelles | Department of Lands, Forests and Mines | Department of Lands and Mines | Department of Crown Lands | Department of Lands and Forests | Department of Mines and Northern Affairs | Department of Mines | Bureau of Mines ]


land use [ use of land | utilization of land | land utilization | agricultural land use ]

utilisation du sol [ utilisation d'un bien-fonds | utilisation de la terre | utilisation des terres | usage d'un bien-fonds | utilisation des sols | utilisation du territoire ]


land-use planning | land use planning | urban land use planning

aménagement foncier | aménagement du territoire urbain | aménagement urbain | planification de l'utilisation du sol


land use suitability assessment | land use suitability analysis | land suitability assessment | land suitability analysis

évaluation du potentiel d'utilisation du sol | analyse du potentiel d'utilisation du sol


land use planning | land use regulation

aménagement du territoire | planification régionale


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Conditional phrases, such as ‘behind landing aircraft’ or ‘after departing aircraft’, shall not be used for movements affecting the active runway(s), except when the aircraft or vehicles concerned are seen by the appropriate controller and pilot.

Les expressions conditionnelles, telles que “derrière l'aéronef qui atterrit” (“behind landing aircraft”) ou “derrière l'aéronef au départ” (“after departing aircraft”), ne sont pas utilisées pour les mouvements concernant la ou les pistes en service, sauf lorsque le contrôleur et le pilote intéressés peuvent voir l'aéronef ou le véhicule en question.


In 1971, the department of Pyrénées-Orientales was the first French department to grow apricots, with 72 % of its cultivated land used for the Rouge du Roussillon population variety (Atlas agricole — DDA 66 [Agricultural atlas — Departmental Directorate for Agriculture 66], December 1972).

En 1971, le département des Pyrénées Orientales est le premier département français producteur d’abricots avec 72 % de la surface cultivée en variété population Rouge du Roussillon (Atlas agricole, DDA 66, décembre 1972).


As the Environment Department of Waterloo University mentioned, we must take into account the external costs of automobile use including expenses related to accidents, parking, congestion, the use of the road network, the loss of land, municipal services, equity and the right to choose, air pollution, noise, consumption of resources, the barrier effect, impact on land use, water pollution and the eventual disposing of vehicles.

Comme le département de l'Environnement de l'Université Waterloo le mentionnait, on doit répertorier sous les coûts externes de l'usage de l'automobile les frais qu'on doit assumer pour les accidents, le stationnement, les congestions, l'utilisation du réseau routier, la perte de terrains consacrés à la fonction automobile, les services municipaux, l'équité et le droit de choisir, la pollution de l'air, le bruit, la consommation des ressources, l'effet de barrière, l'impact sur l'utilisation du sol, la pollution de l'eau et la disposition finale du véhicu ...[+++]


1987 Chief of section and head of the departments of budget and land use planning in the Hesse Ministry of Justice

1987 Chef de section, chef des services du budget et de l'aménagement du territoire au ministère de la justice de Hesse


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1983 Principal administrative officer and head of the departments of budget and land use planning in the Hesse Ministry of Justice

1983 Secrétaire principal d'administration, chef des services du budget et de l'aménagement du territoire au ministère de la justice de Hesse


Q-240 — Mr. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of su ...[+++]

Q-240 — M. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — En ce qui concerne les points d’entrée au Canada : a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ...[+++]


The Member States will ensure that authorisations from the land use planning departments are subject to a clear procedure and a public enquiry.

Les États membres veilleront à ce que les autorisations des services de l'urbanisme fassent l'objet d'une procédure claire et d'une enquête publique.


(19) As regards the land-use plan, it is noted that in spring 2002 the Department for Public Works, Urban Planning and Transport of the Regional Government of Valencia was considering a General Transition Plan for the municipality of Quart de Poblet, which also included changes for Refractarios' site.

(19) Au sujet du PGAU, il convient de souligner que, au printemps 2002, la Consejería para obras públicas, urbanismo y transportes de la Communauté de Valence examinait un plan général provisoire concernant la municipalité de Quart de Poblet, reprenant la modification pour la propriété de Refractarios.


(b) where land is transferred to public authorities and/or for use in the public interest, or where the transfer is carried out for non-agricultural purposes, Member States shall provide that the measures necessary to protect the legitimate interests of the parties are implemented, and in particular that the departing producer is in a position to continue milk production, if such is his intention.

b) en cas de transfert de terres aux autorités publiques et/ou pour cause d'utilité publique ou lorsque le transfert est réalisé à des fins non agricoles, les États membres prévoient que les dispositions nécessaires à la sauvegarde des intérêts légitimes des parties soient mises en oeuvre et notamment que le producteur sortant soit en mesure de continuer la production laitière s'il entend le faire.


Agricultural profile and Blood Tribe land management: The majority of Blood Tribe lands are the responsibility of the Blood Tribe Land Management Department, whose purpose is to manage and administer lands using traditional ecological knowledge, combined with current scientific knowledge, that protects, preserves and promotes the cultural and ecological integrity of these lands in the true spirit of Kainayssini, the Blood Tribe Elders' Declaration.

Profil agricole et gestion des terres de la tribu des Indiens du Sang: La majorité des terres de la tribu des Indiens du Sang relèvent du Blood Tribe Land Management Department, dont l'objet est de gérer et d'administrer les terres en utilisant les connaissances écologiques traditionnelles, complétées par des données scientifiques à jour, ce de façon à protéger, à préserver et à promouvoir l'intégrité culturelle et écologique de ces terres conformément au vrai esprit de la Kainayssini, la déclaration des anciens de la tribu des Indiens du Sang.


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