Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
LDW system
LDWS
Lane Departure Warning
Lane change assist system
Lane change assistance
Lane change assistance system
Lane change assistant system
Lane change avoidance system
Lane departure warning
Lane departure warning system
Lane guard system
Lane keeping system
Lane-change warning
Lane-change warning system
Lateral collision avoidance
Merge crash avoidance system

Vertaling van "Lane departure warning system " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
lane departure warning system [ LDWS | LDW system | lane departure warning | lane guard system ]

avertisseur de sortie involontaire de voie [ avertisseur de sortie de voie | alerte de franchissement involontaire de ligne ]


lane departure warning system | lane keeping system

système de suivi de voie | système d'alerte de franchissement de ligne | système d'avertissement de franchissement de ligne | système d'alerte de franchissement involontaire de ligne | avertisseur de sortie involontaire de voie | avertisseur de sortie de voie


lane change assistance system [ lane change assistance | lane change assist system | lane change assistant system | lane-change warning system ]

aide au changement de voie [ aide au changement de file ]


Lane Departure Warning

alerte de franchissement involontaire de ligne [ AFIL ]


lane change avoidance system | lane-change warning | lateral collision avoidance | merge crash avoidance system

prévention des collisions latérales
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Vehicles in categories M2, M3, N2 and N3 must be equipped with an advanced emergency braking system and a lane departure warning system.

Les véhicules de catégories M2, M3, N2 et N3 doivent être équipés de systèmes avancés de freinage d’urgence et de systèmes de détection de dérive de la trajectoire.


Lane Departure Warning Systems (LDWS)

Systèmes de détection de dérive de la trajectoire (LDWS)


The European Commission has today agreed with international partners on new internationally harmonised rules on Advanced Emergency Braking Systems (AEBS) and Lane Departure Warning Systems (LDWS) for commercial vehicles.

La Commission européenne a convenu aujourd’hui, avec ses partenaires internationaux, de nouvelles règles harmonisées au niveau international sur les systèmes avancés de freinage d’urgence (AEBS) et les systèmes de détection de dérive de la trajectoire (LDWS) pour les véhicules utilitaires.


The Council adopted a decision approving draft regulations of the United Nations economic commission for Europe (UNECE) on uniform provisions for the approval of vehicles with regard to lane departure warning systems and advanced emergency braking systems.

Le Conseil a adopté une décision approuvant des projets de règlements de la Commission économique des Nations unies pour l'Europe (CEE-ONU) concernant des dispositions uniformes applicables à l'homologation des véhicules en ce qui concerne les systèmes d'avertissement de franchissement de ligne et les systèmes avancés de freinage d'urgence.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Council decided not to oppose the adoption by the Commission of two regulations on the installation of advanced emergency braking systems (18406/11) and lane departure warning systems (18606/11).

Le Conseil a décidé de ne pas s'opposer à l'adoption par la Commission de deux règlements relatifs à l'installation de systèmes avancés de freinage d'urgence (doc. 18406/11) et de systèmes d'avertissement de franchissement de ligne (doc. 18606/11).


lane departure warning system’ means a system to warn the driver of unintentional drift of the vehicle out of its travel lane.

4) «système de détection de dérive de la trajectoire»: un système qui avertit le conducteur d’une dérive involontaire du véhicule hors de sa trajectoire.


Mandatory lane departure warning systems (for trucks and buses)

systèmes d’avertissement de changement de voie de circulation obligatoires (pour les poids lourds et les autobus/autocars).


Electronic stability control systems, advanced emergency braking systems and lane departure warning systems have a high potential to considerably reduce casualties.

Les systèmes électroniques de contrôle de la stabilité, les systèmes avancés de freinage d’urgence et les systèmes de détection de déviation de trajectoire peuvent beaucoup pour réduire la mortalité.


The Commission should assess the feasibility of extending the mandatory installation of tyre pressure monitoring systems, lane departure warning systems and advanced emergency braking systems to other categories of vehicle and, if appropriate, propose an amendment to this Regulation.

La Commission devrait évaluer la faisabilité de l’extension de l’installation obligatoire de systèmes de contrôle de la pression des pneumatiques, de systèmes de détection de dérive de la trajectoire et de systèmes avancés de freinage d’urgence à d’autres catégories de véhicules et, le cas échéant, proposer de modifier le présent règlement.


In particular, the Commission should be empowered to establish the specific procedures, tests and requirements for the type-approval of motor vehicles, components and separate technical units; to define more precisely the characteristics a tyre must fulfil to be defined as ‘special use tyre’, ‘off-road professional tyre’, ‘reinforced tyre’, ‘extra load tyre’, ‘snow tyre’, ‘T-type temporary-use spare tyre’ or ‘traction tyre’; to set out specific safety requirements for vehicles intended for the transport of dangerous goods by road within or between Member States; to exempt certain vehicles or classes of vehicles of categories M, M, N and N from the obligation to install advanced emergency braking systems and/or ...[+++]

En particulier, la Commission devrait être habilitée à établir les procédures, essais et prescriptions spécifiques pour l’homologation des véhicules à moteur, de leurs composants et de leurs entités techniques distinctes; à définir plus précisément les caractéristiques qu’un pneumatique doit posséder pour être qualifié de «pneumatique à usage spécial», «pneumatique professionnel tout-terrain», «pneumatique renforcé», pneumatique «extra load», «pneumatique neige», «pneumatique de secours à usage temporaire de type T», ou «pneumatique traction»; à établir des exigences de sécurité spécifiques pour les véhicules conçus pour le transport routier de produits ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Lane departure warning system' ->

Date index: 2024-06-24
w