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Continuing training for teachers
In-service training of teachers
Initial teacher education
Initial teacher training
Instructor in prisons
Language training for teachers
Normal college
Normal school
PTT
Pre-service teacher education
Pre-service teacher training
Prison instructor
Prison training officer
Retraining of teachers
Teacher in prisons
Teacher training
Teacher training college
Teacher training institute
Teacher's college
Teacher-training school
Teachers college
Teachers' college
Teachers' training college
Training of teachers
UTE
University of teacher education

Traduction de «Language training for teachers » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
language training for teachers

formation des enseignants sur le plan linguistique (1) | formation linguistique des enseignants (2)


teacher training | training of teachers

formation des enseignants


teacher training college | teacher training institute

institut de formation des enseignants du secondaire


pre-service teacher training [ PTT | pre-service teacher education | initial teacher training | initial teacher education ]

formation initiale à l’enseignement [ formation initiale de l'enseignant | formation initiale des enseignants | formation initiale des maîtres ]


normal school [ teacher-training school | teachers' training college | teachers' college | teachers college | normal college ]

école normale


in-service training of teachers | retraining of teachers

recyclage des enseignants


university of teacher education | teacher training college | teacher's college [ UTE ]

haute école pédagogique [ HEP ]


prison training officer | teacher in prisons | instructor in prisons | prison instructor

instructrice technique pénitentiaire | instructeur technique pénitentiaire | instructeur technique pénitentiaire/instructrice technique pénitentiaire


Regional Training Workshop for Training of Teachers in Youth Work

Réunion d'études régionales à l'intention des spécialistes de l'action en faveur de la jeunesse


continuing training for teachers

perfectionnement du corps enseignant
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Member States are invited to: establish national plans to give structure, coherence and direction to actions to promote multilingualism, including increasing the use and presence of a variety of languages in daily life; [24] review their current arrangements for foreign language teacher training in the light of the findings of the study ‘European Profile for Language Teacher Education’; [25] review their current arrangements for early language learning in the light of best practice from ...[+++]

Les États membres sont invités à : mettre en place des plans nationaux qui donnent une structure, une cohérence et une orientation aux actions en faveur du multilinguisme, y compris l’utilisation et la présence accrue de plusieurs langues dans la vie quotidienne[24] ; réexaminer leurs systèmes actuels de formation des enseignants de langues étrangères compte tenu des conclusions de l’étude sur le « Profil européen pour la formation des enseignants de langues étrangères »[25] ; réexaminer leurs systèmes actuels d’apprentissage des la ...[+++]


Whilst the initial and in-service training of teachers of a foreign language is the responsibility of Member States, there is a role for the Socrates and Leonardo da Vinci programmes to complement their actions, where there is a European added value.

Bien que les États membres soient responsables de la formation initiale et continue des professeurs de langues étrangères, leur action peut être complétée par un recours aux programmes Socrates et Leonardo da Vinci, dans la mesure où cela apporte une valeur ajoutée à l'échelon européen.


However, it would be illusory to believe that European programmes could bear the main burden of promoting language learning and linguistic diversity; nor should they: the funding allocated to them can never take the place of direct investment at national, regional and local level in educational infrastructure, in appropriate class sizes, in the training of teachers, or in international exchanges, for example.

Il serait toutefois illusoire de croire que les programmes européens peuvent supporter l'essentiel de la charge financière que représente la promotion de l'apprentissage des langues et de la diversité linguistique; ils n'ont du reste pas à le faire: les financements qui leur sont attribués ne peuvent jamais servir à remplacer les investissements nationaux, régionaux et locaux directs en matière d'infrastructure éducationnelle, de dimensionnement approprié des classes, de formation des enseignants ou d'échanges internationaux, par exemple.


12. Calls on the Member States to ensure that their education systems, including vocational training programmes, include a greater focus on the development of cross-cutting entrepreneurship competencies, skills and knowledge, in particular by providing for ICT skills and foreign languages to be taught in the first years of schooling and by promoting, in secondary and tertiary education, learning which instils and develops the competencies needed to become an entrepreneur, such as creativity, communication skills, business management, ...[+++]

12. invite les États membres à faire en sorte que leurs systèmes d'éducation, y compris les programmes de formation professionnelle, soient davantage axés sur l'acquisition de compétences, aptitudes et connaissances entrepreneuriales transversales, notamment en prévoyant d'enseigner l'utilisation des TIC et les langues étrangères dès les premières années de scolarisation et en encourageant, dans l'enseignement secondaire et universitaire, l'apprentissage et le renforcement de compétences nécessaires à la création d'entreprise, telles que la créativité, ...[+++]


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It is important for Member States to allocate adequate resources to social security for teachers and to recruiting and training particularly teachers of foreign languages.

Il est important que les États membres dégagent des moyens adéquats pour la sécurité sociale des enseignants et le recrutement et la formation d’enseignants, en particulier en langues étrangères.


use the Lifelong Learning Programme and relevant national schemes to provide all target groups — in particular young people in training and teachers — with mobility opportunities which can help them improve their language skills, and initiatives such as the European Language Label to develop learning and teaching materials for languages.

s'appuyer sur le programme Éducation et formation tout au long de la vie (EFTLV) et sur des projets nationaux pertinents pour soutenir la mobilité de tous les publics — en particulier les jeunes en formation et les enseignants — qui leur permettent d'améliorer leurs compétences linguistiques, ainsi que des initiatives telles que le label européen des langues pour développer des supports d'enseignement et d'apprentissage des langues.


Improve the initial and in-service training of language teachers and the language-related training of teachers of other subjects, as well as enhance and facilitate their mobility, eliminating administrative barriers as far as possible.

améliorer la formation initiale et continue des enseignants de langues et la formation linguistique des enseignants d'autres matières, ainsi qu'à accroître et à faciliter leur mobilité, en éliminant les obstacles administratifs dans toute la mesure du possible.


on the basis of Article 149 TEC, and with a view to encouraging teacher mobility, encourage the training of teachers of regional or minority languages;

sur la base de l'article 149 du traité CE et dans la perspective de la promotion de la mobilité des enseignants, encourage la formation de professeurs de langues régionales ou minoritaires;


on the basis of Article 149 TEC, and with a view to encouraging teacher mobility, encourage the training of teachers of regional or minority languages;

sur la base de l'article 149 du traité CE et dans la perspective de la promotion de la mobilité des enseignants, encourage la formation de professeurs de langues régionales ou minoritaires;


8. on the basis of Article 149 TEC, and with a view to encouraging teacher mobility, encourage the training of teachers of regional or minority languages;

8. sur la base de l'article 149 du traité CE et dans la perspective de la promotion de la mobilité des enseignants, encourage la formation de professeurs de langues régionales ou minoritaires;


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