Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Authority for the administration of criminal justice
Cantonal criminal justice authority
Cantonal law enforcement authority
Criminal justice authority
Enforcement agencies
Eurodac Regulation
Federal criminal justice authority
Federal law enforcement authority
Law Enforcement
Law Enforcement ESF
Law Enforcement emergency support function
Law Enforcement support function
Law enforcement agency
Law enforcement authorities
Law enforcement authority
Law enforcement service
OISIN

Vertaling van "Law enforcement authority " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
law enforcement authority

organisme chargé de l'application de la loi


Oisin I: Common programme for the exchange and training of, and cooperation between, law enforcement authorities | Oisin II: Programme of incentives, exchanges, training and cooperation for law enforcement authorities | OISIN [Abbr.]

Oisin I: Programme commun d'échanges, de formation et de coopération entre les services répressifs | Oisin II: Programme d'encouragement, d'échanges, de formation et de coopération entre les services répressifs | OISIN [Abbr.]


law enforcement agency | law enforcement authority | law enforcement service

autorité répressive | service répressif


criminal justice authority | law enforcement authority | authority for the administration of criminal justice

autorité pénale | autorité de l'administration pénale | autorité de justice pénale | autorité de la juridiction pénale | organe de la justice pénale | autorité de répression


Council Regulation (EC) No 2725/2000 of 11 December 2000 concerning the establishment of 'Eurodac' for the comparison of fingerprints for the effective application of the Dublin Convention | Eurodac Regulation | Regulation no 603/2013 on the establishment of Eurodac for the comparison of fingerprints for the effective application of Regulation (EU) No 604/2013 establishing the criteria and mechanisms for determining the Member State responsible for examining an application for international protection lodged in one of the Member States by a third-country national or a stateless person and on requests for the comparison with Eurodac data by Member States' law enforcement authoriti ...[+++]

Règlement (CE) nº 2725/2000 du Conseil du 11 décembre 2000 concernant la création du système Eurodac pour la comparaison des empreintes digitales aux fins de l'application efficace de la convention de Dublin | Règlement (UE) n° 603/2013 du Parlement européen et du Conseil du 26 juin 2013 relatif à la création d'Eurodac pour la comparaison des empreintes digitales aux fins de l'application efficace du règlement (UE) n° 604/2013 établissant les critères et mécanismes de détermination de l'État membre responsable de l'examen d'une demande de protection internationale introduite dans l'un des États membres par un ressortissant de pays tiers ...[+++]


cantonal criminal justice authority | cantonal law enforcement authority

autorité pénale cantonale


federal criminal justice authority | federal law enforcement authority

autorité pénale de la Confédération | autorité pénale fédérale


enforcement agencies [ law enforcement authorities ]

autorités chargées de l'application des lois


injuries inflicted by the police or other law-enforcing agents, including military on duty, in the course of arresting or attempting to arrest lawbreakers, suppressing disturbances, maintaining order, and other legal action

lésions infligées par la police ou autres agents de la force publique, incluant les forces armées actives, lors de l'arrestation ou de la tentative d'arrestation de hors-la-loi, de la répression de troubles de l'ordre, du maintien de l'ordre ou d'autre action légale.


Law Enforcement support function [ Law Enforcement | Law Enforcement emergency support function | Law Enforcement ESF ]

fonction de soutien Application de la loi [ Application de la loi | fonction de soutien d'urgence Application de la loi | FSU Application de la loi ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the Persian Gulf, interdiction operations were conducted under the auspices of the ``Right of Visit and Approach''; however, the navy has no legal mandate to conduct boardings inside our exclusive economic zone, contiguous zone or territorial waters, as these areas are governed by Canadian domestic law and the mandate for enforcement of Canadian law in these areas rests exclusively with the civilian law enforcement authorities — the RCMP, DFO and Customs and Immigration Canada.

Dans le golfe Arabo-Persique, les opérations d'interdiction ont été menées en vertu du «droit de visite». Cependant, la Marine n'est aucunement autorisée de par la loi à exécuter des arraisonnements à l'intérieur de la zone économique exclusive, de la zone contiguë ou des eaux territoriales du Canada, car ceux-ci sont régis par le droit canadien, et l'application des lois canadiennes dans ces secteurs relève uniquement des autorités civiles, à savoir la GRC, le MPO, Douanes Canada et Immigration Canada.


You mentioned earlier that, as in your own personal situation and as we hear from many victims across the country, when a victim goes to law enforcement authorities, oftentimes the law enforcement authorities either do not believe them or, after the allegation is made, do not act.

Vous avez cité votre cas personnel et de nombreuses victimes de toutes les régions du pays nous ont dit que lorsqu'une victime s'adresse aux autorités chargées de l'application de la loi, il arrive souvent que celles-ci ne les croient pas ou n'agissent pas une fois que les allégations ont été faites.


First, Bill S-4 does not contain a provision that redefines the concept of “lawful authority” to limit the collection, use and disclosure of personal information without consent by law enforcement authorities.25 The absence of such a provision could be due to other legislative developments, as posited in an April 2014 blog post by Tim Banks, a partner and the Canadian lead in the global privacy and data security practice at international law firm Dentons.

En premier lieu, le projet de loi S-4 ne contient pas de disposition qui redéfinit la notion « d’autorité légitime » pour limiter la collecte, l’utilisation et la communication de renseignements personnels par les autorités chargées de l’application des lois sans le consentement de l’intéressé 25. L’absence d’une telle disposition pourrait tenir à d’autres faits nouveaux sur le plan législatif, comme l’affirmait Tim Banks, partenai ...[+++]


(27) Serious crime and terrorism often have links beyond the territory of the EU. Europol should therefore be able to exchange personal data with law enforcement authorities of third countries and with international organisations such as Interpol to the extent necessary for the accomplishment of its tasks.

(27) Les formes graves de criminalité et le terrorisme présentent souvent des connexions au-delà du territoire de l'UE. Il convient par conséquent qu'Europol puisse échanger des données à caractère personnel avec les autorités répressives des pays tiers et avec des organisations internationales telles qu'Interpol, dans la mesure nécessaire à l'accomplissement de ses missions.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
proactive, profound and comprehensive way; urges the Council to consider the possibility of sending a Rule of Law Mission to the Republic of Moldova, in order to assist the law enforcement authorities in their reform process, especially in the police and justice areas;

24. souligne que la Commission, le Conseil et les États membres doivent utiliser pleinement la politique européenne de voisinage, et surtout le nouveau partenariat oriental, pour établir une plus grande stabilité, une meilleure gouvernance et un développement économique équilibré en République de Moldavie ainsi que dans les autres pays situés aux frontières orientales de l'Union;


Mr. Speaker, given that the Auditor General determined today that notable progress has been made in the management and operation of the Canada Firearms Centre since it has been established as an independent department, and given that police and law enforcement authorities, public safety groups and victims' groups have otherwise affirmed that the firearms registry works, that it has deterred crime, that it has saved lives, why would the government seek to dismantle the vital component of a law enforcement and gun control regime that in fact protects public security, protects public safety and saves Canadians' lives?

Monsieur le Président, la vérificatrice générale a démontré aujourd'hui que des progrès notables ont été réalisés dans la gestion et le fonctionnement du Centre des armes à feu du Canada depuis qu'il est devenu un ministère indépendant. De plus, les services de police et les autorités chargées de l'application de la loi, les groupes d'intérêt dans le domaine de la sécurité publique et les groupes de victimes ont pour leur part affirmé que le registre fonctionne, qu'il a un effet dissuasif sur la criminalité et qu'il sauve des vies.


Finally, acquisition and possession of child pornography with the aim of handing it over to the law enforcement authorities should be made an offence.

Enfin, l'acquisition et la possession de matériel pédopornographique en vue de le remettre aux autorités judiciaires doivent être considérées comme des délits.


OISIN is a programme of cooperation between law enforcement authorities with a budget of EUR 8 million.

Le programme OISIN concerne la coopération des services répressifs, l'enveloppe budgétaire est de 8 millions d'euros.


- on the proposal for a Council decision establishing a second phase of the programme of incentives and exchanges, training and cooperation for law enforcement authorities in the Member States of the European Union (OISIN II) (COM(2000) 828 – C5-0755/2000 – 2000/0340(CNS));

- sur la proposition de décision du Conseil établissant une seconde phase du programme d'encouragement, d'échanges, de formation et de coopération entre les services répressifs des États membres de l'Union européenne (OISIN II) (COM(2000) 828 - C5-0755/2000 - 2000/0340(CNS)) ;


Limited mandate-based access is provided, as appropriate, to Category 2 public safety agencies, which comprise those with limited law enforcement responsibilities, and Category 3 public safety partner agencies, which have no direct law enforcement authority but provide assistance to law enforcement agencies.

Un accès restreint en fonction du mandat est accordé, s'il y a lieu, aux organismes de catégorie 2, soit les organismes de sécurité publique, qui ont des responsabilités limitées en matière d'application de la loi, de même qu'aux organismes de catégorie 3, soit les organismes partenaires de sécurité publique, qui n'ont aucun pouvoir direct d'application de la loi, mais qui prêtent main-forte aux organismes d'application de la loi.


w