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ACLD
Association for Children with Learning Disabilities
Compensation neurosis
Developmental impairment
Disorder NOS
Feeble-mindedness
Intellectual disability
Intellectual impairment
Intellectually disabled
LD
LDAC
LDAQ
Learning Disabilities Association of Canada
Learning Disabilities Association of Quebec
Learning disability
Learning disabled
Mental deficiency
Mental retardation
Mental subnormality
Mentally defective
Mentally disabled
Mentally handicapped
Mentally retarded
Oligophrenia
PMLD
Polyhandicap
Profound and multiple impairment
Profound and multiple learning disabilities
Severe and multiple impairment

Vertaling van "Learning disability " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Learning Disabilities Association of Canada [ LDAC | Canadian Association for Children and Adults with Learning Disabilities | Canadian Association for Children with Learning Disabilities ]

Troubles d'Apprentissage - Association canadienne [ TAAC | Association canadienne pour les enfants et adultes ayant des troubles d'apprentissage | Association canadienne pour les enfants ayant des troubles d'apprentissage ]


intellectually disabled | learning disabled | mentally defective | mentally disabled | mentally handicapped | mentally retarded

débile mental | mentalement diminués | minus habens


Learning Disabilities Association of Quebec [ LDAQ | Quebec Association for Children and Adults with Learning Disabilities | Quebec Association for Children with Learning Disabilities ]

Association québécoise des troubles d'apprentissage [ AQETA | Association québécoise pour enfants et adultes ayant des troubles d'apprentissage | Association québécoise pour les enfants ayant des troubles d'apprentissage ]


Knowledge acquisition disability NOS Learning:disability NOS | disorder NOS

Incapacité (de):apprentissage SAI | concernant l'acquisition des connaissances SAI | Trouble de l'apprentissage SAI


developmental impairment | feeble-mindedness | intellectual disability | intellectual impairment | learning disability | mental deficiency | mental retardation | mental subnormality | oligophrenia | LD [Abbr.]

arriération mentale | débilité intellectuelle | débilité mentale | déficience intellectuelle | déficience mentale | faiblesse d'esprit | oligophrénie | pathologie mentale | retard mental


Association for Children and Adults with Learning Disabilities [ ACLD | Association for Children with Learning Disabilities ]

Association for Children and Adults with Learning Disabilities [ ACLD | Association for Children with Learning Disabilities ]


A rare genetic hematologic disorder characterized by progressive trilineage bone marrow failure (with hypocellularity), developmental delay with learning disabilities and microcephaly. Mild facial dysmorphism and hypotonia have also been reported. Th

syndrome de pancytopénie-retard de développement


polyhandicap | profound and multiple impairment | profound and multiple learning disabilities | severe and multiple impairment | PMLD [Abbr.]

polyhandicap


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]


Definition: Physical symptoms compatible with and originally due to a confirmed physical disorder, disease or disability become exaggerated or prolonged due to the psychological state of the patient. The patient is commonly distressed by this pain or disability, and is often preoccupied with worries, which may be justified, of the possibility of prolonged or progressive disability or pain. | Compensation neurosis

Définition: Symptômes physiques compatibles avec - et initialement dus à - un trouble, une maladie ou une incapacité physique, mais amplifiés ou entretenus par l'état psychique du patient. Le sujet réagit habituellement par un sentiment de détresse à la douleur ou à l'incapacité et redoute, parfois à juste titre, une persistance ou une aggravation de son incapacité ou de sa douleur. | Névrose de compensation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Typical accommodations and services required for students with learning disabilities are an up-to-date assessment for learning disabilities, extended time, tutoring services, note-taking services, learning strategies workshops, audio textbooks, prolonged program due to their disability, and adaptive technology.

Les mesures d'adaptation et les services offerts aux étudiants ayant des troubles d'apprentissage sont généralement les suivants : la tenue d'évaluations récentes des troubles d'apprentissage; majoration du temps nécessaire pour les examens; services de préceptorat; services de prise de notes; ateliers portant sur les stratégies d'apprentissage; manuels scolaires parlants; prolongation des programmes justifiée par le handicap et technologies d'adaptation.


We urge you to demonstrate the same leadership and vision you have during the past few years by: ensuring that all teachers receive training on children with special needs before graduating from teacher preparation programs; making it mandatory that every Canadian child who falls behind by one year receives an assessment by a psychologist or educational psychologist; providing young offenders who have learning disabilities with targeted programs and support needed to help put a stop to criminal behaviour; supporting families who need to hire tutors, send their children to remedial classes or buy specialized software for their children ...[+++]

Nous vous exhortons à faire preuve du même leadership et de la même ouverture qu'au cours des dernières années en faisant en sorte que tous les futurs enseignants reçoivent, avant la fin de leurs études pédagogiques, la formation voulue pour pouvoir s'occuper des enfants qui ont des besoins spéciaux; en rendant obligatoire l'évaluation par un psychologue ou un psychopédagogue de tout enfant qui accuse un retard d'un an dans son cheminement scolaire; en offrant aux jeunes contrevenants qui ont des troubles d'apprentissage des programmes ciblés et le soutien dont ils ont besoin pour les aider à mettre un terme à leur comportement crimine ...[+++]


At a conference on the subject of learning disabilities entitled " Putting a Canadian Face on Learning Disabilities," hosted by the Learning Disabilities Association of New Brunswick, on April 13, 2007, Dr. Lex Wilson, Director of the Learning Disabilities Institute at Mount Allison University, added to this picture by telling his audience that as many as 50 per cent of children and youth with learning disabilities also suffer from depression.

Lors d'une conférence sur les difficultés d'apprentissage intitulée « Putting a Canadian Face on Learning Disabilities », organisée par l'Association des troubles d'apprentissage du Nouveau-Brunswick, le 13 avril 2007, le Dr Lex Wilson, directeur de l'Institut des difficultés d'apprentissage de l'Université Mount Allison, a complété ce tableau en disant à l'auditoire que 50 p. 100 des enfants et des jeunes atteints de difficultés d'apprentissage souffrent également de dépression.


32. Stresses that there are many forms of disability, including people with mobility problems, visual impairments, hearing impairments, mental health problems, chronic illnesses and learning disabilities; highlights the fact that people with multiple disabilities have exceptional problems, as do people subjected to multiple discrimination, and that greater attention should be paid to elderly people with disabilities and women with disabilities;

32. souligne qu'il existe de nombreuses formes de handicap (notamment, personnes à problèmes de mobilité, déficiences visuelles, handicaps auditifs, problèmes de santé mentale, maladies chroniques et difficultés d'apprentissage); souligne que les personnes polyhandicapées sont confrontées à des problèmes exceptionnels, comme c'est le cas des personnes exposées à des discriminations multiples, et qu'une attention particulière devrait être prêtée aux personnes handicapées âgées ou de sexe féminin;


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When we talk about disability, we must remember that we are talking about all forms of disability: people with mobility problems, hearing impairments, visual impairments, mental health problems, learning disabilities, chronic illnesses and other, hidden, disabilities.

Lorsque nous parlons de handicap, nous devons nous souvenir que nous parlons de toutes les formes de handicap: des personnes ayant des problèmes de mobilité, des handicaps visuels, des handicaps auditifs, des problèmes de santé mentale, des troubles de l’apprentissage, des maladies chroniques et d’autres handicaps cachés.


When we talk about disability, we must remember that we are talking about all forms of disability: people with mobility problems, hearing impairments, visual impairments, mental health problems, learning disabilities, chronic illnesses and other, hidden, disabilities.

Lorsque nous parlons de handicap, nous devons nous souvenir que nous parlons de toutes les formes de handicap: des personnes ayant des problèmes de mobilité, des handicaps visuels, des handicaps auditifs, des problèmes de santé mentale, des troubles de l’apprentissage, des maladies chroniques et d’autres handicaps cachés.


People with learning disabilities, those who dropped out of school, the long-term unemployed and those returning to work after having a family – which means primarily women – not to mention older people, migrants and the disabled, must be supported in their endeavours by targeted policies and programmes, such as those for lifelong learning, although we are well aware that the regulation of education systems is largely a matter for the Member States and is also highly diverse.

Les personnes souffrant de troubles d’apprentissage, ceux qui ont abandonné l’école, les chômeurs de longue durée et les personnes reprenant le travail après avoir fondé famille - à savoir en particulier les femmes -, sans oublier les personnes âgées, les immigrés et les handicapés, doivent être épaulés dans leurs efforts par des politiques et des programmes ciblés comme ceux en faveur de l’apprentissage tout au long de la vie, bien que nous sachions pertinemment que la question de la réglementation des systèmes d’éducation relève dans une large mesure des États membres et qu’elle comporte par ailleurs de multiples facettes.


However, I called for a mainly rights-based approach to get away, once and for all, from the medical model of disability and to cover all forms of disability, whether it is a person using a wheelchair, or somebody with another mobility problem, a hearing impairment, a visual impairment, a learning disability, a mental health problem or any other hidden disability.

Toutefois, j’ai demandé l’établissement d’une approche principalement fondée sur les droits afin d’abandonner définitivement le modèle médical du handicap et de couvrir toutes les formes de handicap, que la personne utilise un fauteuil roulant ou qu’elle souffre d’un autre problème de mobilité, d’une déficience auditive, d’une déficience visuelle, d’un trouble d’apprentissage, d’un trouble mental ou de tout autre handicap caché.


Mrs. Bonnie Hickey (St. John's East, Lib.): Mr. Speaker, on behalf of the Learning Disabilities Association for Newfoundland and Labrador, I would like to remind all Canadians that this is Learning Disabilities Month.

Mme Bonnie Hickey (St. John's-Est, Lib.): Monsieur le Président, au nom de la Learning Disabilities Association of Newfoundland and Labrador, je rappelle aux Canadiens que nous sommes en plein Mois des troubles d'apprentissage.


Mr. John Murphy (Annapolis Valley-Hants, Lib.): Mr. Speaker, I am wearing a pin on behalf of the Learning Disabilities Association of Nova Scotia to commemorate Learning Disabilities Month.

M. John Murphy (Annapolis Valley-Hants, Lib.): Monsieur le Président, je porte une épingle au nom de la Learning Disabilities Association of Nova Scotia pour marquer le Mois des troubles d'apprentissage.


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