Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ACE Long-Term Infrastructure programme
CADDIA
China's Long March to an Open Economy
EMEP
Free program
Free programme
Free skate
Free skating
LTIP
Long March
Long March Programme
Long program
Long programme
Long-Term Infrastructure Programme
MiR-PEI
NADUF
National Long-Term Surveillance of Swiss Rivers
Swiss federal river monitoring and survey programme

Traduction de «Long March Programme » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




Long-term programme for the use of telematics for Community information systems concerned with imports/exports and the management and financial control of agricultural market organizations-(C ooperation in a utomation of d ata and d ocumentation for i mports/ exports and a griculture) | CADDIA [Abbr.]

CADDIA | Coopération dans l'Automatisation des Données et de la Documentation dans les Importations/exportations et l'Agriculture ; Programme à long terme portant sur l'utilisation de la télématique dans les systèmes d'information de la Communauté sur les importations et les exportations ainsi que sur la gestion et le contrôle financier des organisations de marché agricole-


China's Long March to an Open Economy

La «Longue marche» de la Chine vers une économie ouverte


Protocol to the 1979 Convention on Long-range Transboundary Air Pollution on Long-term Financing of the Co-operative Programme for Monitoring and Evaluation of the Long-term Transmission of Air Pollutants in Europe [ EMEP | Protocol on long-term financing of the Co-operative Programme for Monitoring and Evaluation of the Long-range Transmission of Air Pollutants in Europe ]

Protocole à la Convention de 1979 sur la pollution atmosphérique transfrontière à longue distance, relatif au financement à long terme du Programme concerté de surveillance continue et d'évaluation du transport à longue distance des polluants atmosphériqu [ EMEP | Protocole relatif au financement à long terme du Programme concerté de surveillance continue et d'évaluation du transport à longue distance des polluants atmosphériques e ...[+++]


Long-Term Infrastructure Programme [ LTIP | ACE Long-Term Infrastructure programme ]

Programme d'infrastructure à long terme [ LTIP | programme d'infrastructure à long terme du CAE ]


free skate | free skating | free program | free programme | long program | long programme

programme libre | programme long


Co-operative Programme for Monitoring and Evaluation of the Long-range Transmission of Air Pollutants in Europe [ EMEP ]

Programme concerté de surveillance continue et d'évaluation du transport à longue distance des polluants atmosphériques en Europe [ EMEP ]


Swiss federal river monitoring and survey programme(1) | National Long-Term Surveillance of Swiss Rivers (2) [ NADUF ]

Programme national pour l'étude en continu des cours d'eau suisses | Etude à long terme des cours d'eau suisses [ NADUF ]


FDEA Ordinance of 11 March 2005 on the Minimum Requirements for the Recognition of Study Programmes and Continuing Education and Training at Professional Education Institutions [ MiR-PEI ]

Ordonnance du DFE du 11 mars 2005 concernant les conditions minimales de reconnaissance des filières de formation et des études postdiplômes des écoles supérieures [ OCM ES ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This year's Work Programme is fully aligned with the priorities identified by the 27 EU-Heads of State or Government in Bratislava, and includes concrete proposals which will contribute to the long-term vision of the Union ahead of the 60 anniversary of the Treaties of Rome in March 2017.

Le programme de travail de cette année s'inscrit dans le droit fil des priorités recensées par les 27 chefs d'État ou de gouvernement à Bratislava et contient des propositions concrètes qui contribueront à la vision à long terme de l'Union à la veille du 60 anniversaire des traités de Rome en mars 2017


The Work Programme is fully aligned with the priorities identified by the 27 EU-Heads of State or Government in Bratislava on 16 September, and includes concrete proposals which will contribute to the long-term vision of the Union ahead of the 60th anniversary of the Treaties of Rome in March 2017.

Il s'inscrit dans le droit fil des priorités recensées par les 27 chefs d'État ou de gouvernement à Bratislava le 16 septembre et inclut des propositions concrètes qui contribueront à la vision à long terme de l'Union à la veille du 60 anniversaire des traités de Rome en mars 2017.


5. Notes that, prior to the beginning of the EU-IMF assistance programme initiated in the spring of 2010, there was a dual fear associated with the 'insolvency' and 'non-sustainability' of the public finances of Greece as a result of the constantly declining competitiveness of the Greek economy and long-run fiscal derailment, resulting from low effective corporate tax collection, with the government deficit reaching 15,7 % of GDP in 2009, up from -6,5 % in 2007, and the debt-to-GDP ratio continuing on an upward trend since 2003 when i ...[+++]

5. observe que le lancement du programme d'assistance de l'Union et du FMI au printemps 2010 résultait d'une double préoccupation, à savoir l'«insolvabilité» et l'«insoutenabilité» des finances publiques de la Grèce en raison de la baisse constante de la compétitivité de l'économie grecque et d'une dérive budgétaire de longue durée découlant de faibles taux effectifs de recouvrement de l'impôt sur les sociétés, illustrée par le passage du déficit public de 6,5 % en 2007 à 15,7 % du PIB en 2009 et la poursuite de l'augmentation du taux ...[+++]


5. Notes that, prior to the beginning of the EU-IMF assistance programme initiated in the spring of 2010, there was a dual fear associated with the 'insolvency' and 'non-sustainability' of the public finances of Greece as a result of the constantly declining competitiveness of the Greek economy and long-run fiscal derailment, resulting from low effective corporate tax collection, with the government deficit reaching 15.7 % of GDP in 2009, up from -6.5 % in 2007, and the debt-to-GDP ratio continuing on an upward trend since 2003 when i ...[+++]

5. observe que le lancement du programme d'assistance de l'Union et du FMI au printemps 2010 résultait d'une double préoccupation, à savoir l'"insolvabilité" et l'"insoutenabilité" des finances publiques de la Grèce en raison de la baisse constante de la compétitivité de l'économie grecque et d'une dérive budgétaire de longue durée découlant de faibles taux effectifs de recouvrement de l'impôt sur les sociétés, illustrée par le passage du déficit public de 6,5 % en 2007 à 15,7 % du PIB en 2009 et la poursuite de l'augmentation du taux ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Luxembourg/Amsterdam, 18 March 2013 - The European Investment Bank (EIB) and EADS have announced the signature of a EUR 300 million finance contract in support of EADS Group’s innovation and RD programmes. This loan reflects the long-standing quality partnership that has formed between the EIB and EADS over the past ten years.

- La Banque européenne d’investissement (BEI) et EADS ont annoncé la signature d’un contrat de financement de 300 millions d’euros destiné à soutenir les efforts d’innovation du Groupe EADS et de ses programmes de RD. Ce prêt reflète le long et fructueux partenariat qu’entretiennent la BEI et EADS depuis dix ans.


21. Welcomes Croatia's Pre-Accession Economic Programme and notes that it envisaged the adoption in March 2008 of the long overdue National Restructuring Programme for the Shipbuilding Industry; reminds the Croatian authorities that progress in this area, besides being a requirement of the Stabilisation and Association Agreement, is of crucial importance for accession negotiations; calls on the Commission to facilitate, via the IPA, the implementation of the restructuring programme;

21. salue le Programme économique de préadhésion de la Croatie et observe que celle-ci envisageait d'adopter, en mars 2008, le Programme national de restructuration de la construction navale attendu de longue date; rappelle aux autorités croates que des progrès dans ce secteur constituent non seulement une exigence de l'Accord de stabilisation et d'association, mais qu'ils revêtent aussi une importance cruciale pour les négociatio ...[+++]


21. Welcomes Croatia's Pre-Accession Economic Programme and notes that it envisaged the adoption in March 2008 of the long overdue National Restructuring Programme for the Shipbuilding Industry; reminds the Croatian authorities that progress in this area, besides being a requirement of the Stabilisation and Association Agreement, is of crucial importance for accession negotiations; calls on the Commission to facilitate, via the IPA, the implementation of the restructuring programme;

21. salue le Programme économique de préadhésion de la Croatie et observe que celle-ci envisageait d'adopter, en mars 2008, le Programme national de restructuration de la construction navale attendu de longue date; rappelle aux autorités croates que des progrès dans ce secteur constituent non seulement une exigence de l'Accord de stabilisation et d'association, mais qu'ils revêtent aussi une importance cruciale pour les négociatio ...[+++]


21. Welcomes Croatia's Pre-Accession Economic Programme and notes that it envisages the adoption in March 2008 of the long overdue National Restructuring Programme for the Shipbuilding Industry; reminds the Croatian authorities that progress in this area, besides being a requirement of the Stabilisation and Association Agreement, is of crucial importance for accession negotiations;

21. salue le Programme économique de préadhésion de la Croatie et prend acte de son intention d'adopter, en mars 2008, le Programme national de restructuration de la construction navale attendu de longue date; rappelle aux autorités croates que des progrès dans ce secteur constituent non seulement une exigence de l'Accord de stabilisation et d'association, mais qu'ils revêtent une importance cruciale pour les négociations d'adhési ...[+++]


17. Following up the Montreal Climate Action Plan under the UN Framework Convention on Climate Change, to prepare options for a post-2012 arrangement without delay, through engaging constructively in a broad dialogue on long-term cooperative action, and at the same time through Articles 3.9 and 9.2 of the Kyoto Protocol, including the consideration of further commitments for Parties included in Annex I to the Convention for the period beyond 2012 in accordance with Article 3.9 of the Kyoto Protocol and of the Community's future role on actions to be taken to achieve the 2°C objective, as recalled in the Conclusions on climate change adopted by the Council on 9 March 2006, as ...[+++]

17. Dans le sillage du plan d'action de Montréal pour le climat s'inscrivent dans le contexte de la Convention-cadre des Nations unies sur les changements climatiques, élaborer sans délai les différentes solutions envisageables pour l'après-2012, en engageant un vaste dialogue constructif sur la coopération à long terme et, dans le même temps, conformément à l'article 3, paragraphe 9, et à l'article 9, paragraphe 2, du protocole de Kyoto, en procédant à l'étude des nouveaux engagements des Parties visées à l'annexe I de la convention pour la période postérieure à 2012 conformément à l'article 3, paragraphe 9, du protocole de Kyoto, et de ...[+++]


the new strategic goal set for the European Union by the Lisbon European Council of 23-24 March 2000 and reaffirmed by the Stockholm European Council of 23 and 24 March 2001, "to become the most competitive and dynamic knowledge-based economy in the world, capable of sustainable economic growth, with more and better jobs and greater social cohesion"; the conclusions of the Spring 2005 European Council, which underline that "human capital is Europe's most important asset" ; the Lisbon European Council's affirmation that Europe's education and training systems need to adapt both to the demands of the knowledge society and to the need for ...[+++]

le nouvel objectif stratégique fixé pour l'Union européenne par le Conseil européen de Lisbonne des 23 et 24 mars 2000 et confirmé par le Conseil européen de Stockholm des 23 et 24 mars 2001, à savoir "devenir l'économie de la connaissance la plus compétitive et la plus dynamique du monde, capable d'une croissance économique durable accompagnée d'une amélioration quantitative et qualitative de l'emploi et d'une plus grande cohésion sociale"; les conclusions du Conseil européen du printemps 2005, qui soulignent que "le capital humain est l'actif le plus important pour l'Europe" ; l'affirmation du Conseil européen de Lisbonne selon laque ...[+++]




D'autres ont cherché : ace long-term infrastructure programme     caddia     long march     long march programme     long-term infrastructure programme     mir-pei     free program     free programme     free skate     free skating     long program     long programme     Long March Programme     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Long March Programme' ->

Date index: 2022-10-12
w