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Barter lubricant cooling products for vehicles
Feed line to lubrication points
Force feed
Force feed lubrication
Force-feed lubrication
Force-feed lubrication system
Forced feed lubrication
Forced lubrication
Forced lubrication by oil
Forced-feed lubrication
Lubricant application device
Lubricating arrangement
Lubricating device
Lubricating feature
Lubricating point
Lubricating power
Lubricating properties
Lubricating property
Lubrication device
Lubrication point
Lubrication point access door
Lubrication property
Lubrication under pressure
Lubricator
Lubricity
Market lubricant cooling products for vehicles
Pressure feed
Pressure feed lubrication
Pressure feed lubrication by oil
Pressure greasing
Pressure lubrication
Pressure lubrication by oil
Pressure oiling
Sell lubricant cooling products for a vehicle
Sell lubricant cooling products for vehicles

Traduction de «Lubrication point » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


lubrication point access door

porte d'accès au point de graissage




lubricating point

point de lubrification [ point de graissage ]


feed line to lubrication points

conduite de point de graissage


force feed | force feed lubrication | forced lubrication | forced lubrication by oil | force-feed lubrication | force-feed lubrication system | pressure feed lubrication | pressure feed lubrication by oil | pressure lubrication | pressure lubrication by oil

graissage à pression | graissage forcé | graissage forcé avec circulation d'huile | graissage par canalisation sous pression | graissage par circulation forcée | graissage par huile sous pression | graissage sous pression


pressure lubrication | pressure feed lubrication by oil | pressure feed lubrication | pressure feed | pressure lubrication by oil | pressure oiling | pressure greasing | forced lubrication by oil | forced lubrication | forced feed lubrication | forced-feed lubrication | force-feed lubrication system | force feed lubrication | force-feed lubrication | lubrication under pressure

graissage sous pression | graissage à l'huile sous pression | graissage par huile sous pression | graissage forcé avec circulation d'huile | graissage forcé | graissage par canalisation sous pression | lubrification sous pression


lubricator | lubricating device | lubrication device | lubricant application device | lubricating arrangement | lubricating feature

lubrificateur | dispositif de lubrification | dispositif de graissage


barter lubricant cooling products for vehicles | market lubricant cooling products for vehicles | sell lubricant cooling products for a vehicle | sell lubricant cooling products for vehicles

vendre des produits de refroidissement lubrifiants pour véhicules


lubricating power | lubricity | lubricating properties | lubricating property | lubrication property

pouvoir lubrifiant | onctuosité
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(c) diagrams of lubrication points with recommended lubricants;

c) les schémas des points de graissage et l’indication des lubrifiants recommandés;


Furthermore, it is well established that this method is limited in its scope to unused lubricating base oils, free of asphaltene fractions and having not more than 5 % of their components with a boiling point below 300 °C.

En outre, il est établi que cette méthode est limitée, dans son champ d'application, aux huiles de base lubrifiantes inutilisées, sans asphaltène, et dont maximum 5 % des composants ont un point d'ébullition inférieur à 300 °C.


Furthermore, it is well established that this method is limited in its scope to unused lubricating base oils, free of asphaltene fractions and having not more than 5 % of their components with a boiling point below 300 °C.

En outre, il est établi que cette méthode est limitée, dans son champ d'application, aux huiles de base lubrifiantes inutilisées, sans asphaltène, et dont maximum 5 % des composants ont un point d'ébullition inférieur à 300 °C.


(3) Subject to subsection (5), a motorcycle that is equipped with a fuel system that uses a fuel with a boiling point of 0°C or higher as a source of energy for its propulsion shall meet the requirements of SAE Recommended Practice J1241, Fuel and Lubricant Tanks for Motorcycles (revised version of November 1999), except that section 1 of that Practice does not apply.

(3) Sous réserve du paragraphe (5), les motocyclettes qui sont munies d’un circuit d’alimentation en carburant utilisant comme source d’énergie pour leur propulsion un carburant dont le point d’ébullition est de 0° C ou plus doivent être conformes aux exigences de la pratique recommandée J1241 de la SAE, intitulée Fuel and Lubricant Tanks for Motorcycles, dans sa version révisée de novembre 1999, à l’exclusion de l’article 1 de cette pratique.


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They act as the lubricant in the various interface points between the chief, three environmental service chiefs, four operational level commands and the chief of defence intelligence and all the rest of the key players in the building.

Il joue le rôle de tampon entre le chef d'état-major, les trois chefs d'état-major des armées, les quatre commandements opérationnels et le chef du renseignement de la Défense, ainsi que les autres intervenants clés qui ont leur bureau dans le même édifice.


That does not take into account designing a statistically valid program, interrupting the mileage accumulation to do emission testing at specified points, either at 10,000 or 15,000 kilometres, maintaining those vehicles with respect to oil changes and other lubricants, getting the results, analyzing the results, and producing a report.

Il faudrait ajouter à cela le temps voulu pour concevoir un programme ayant une valeur statistique, procéder à des tests pour déterminer les émissions à intervalles réguliers, soit tous les 10 000 ou 15 000 kilomètres, effectuer l'entretien voulu de ces véhicules, comme la vidange d'huile, obtenir les résultats, les analyser et rédiger un rapport.


This standard should be updated accordingly and should establish limits for technical parameters not included in that Annex, such as oxidation stability, flash point, carbon residue, ash content, water content, total contamination, copper strip corrosion, lubricity, kinematic viscosity, cloud point, cold filter plugging point, phosphorous content, acid index, peroxides, acid index variation, injector fouling and addition of additives for stability.

Ladite norme devrait être actualisée en conséquence et devrait fixer des limites pour les paramètres techniques non inclus dans cette annexe, comme la stabilité à l’oxydation, le point éclair, le résidu de carbone, la teneur en cendres, la teneur en eau, les impuretés totales, la corrosion sur lame de cuivre, l’onctuosité, la viscosité cinématique, le point de trouble, la température limite de filtrabilité, la teneur en phosphore, l’indice d’acide, les péroxydes, la variation de l’indice d’acide, l’encrassement de l’injecteur et l’ajo ...[+++]


This standard should be updated accordingly and should establish limits for technical parameters not included in that Annex, such as oxidation stability, flash point, carbon residue, ash content, water content, total contamination, copper strip corrosion, lubricity, kinematic viscosity, cloud point, cold filter plugging point, phosphorous content, acid index, peroxides, acid index variation, injector fouling and addition of additives for stability.

Ladite norme devrait être actualisée en conséquence et devrait fixer des limites pour les paramètres techniques non inclus dans cette annexe, comme la stabilité à l’oxydation, le point éclair, le résidu de carbone, la teneur en cendres, la teneur en eau, les impuretés totales, la corrosion sur lame de cuivre, l’onctuosité, la viscosité cinématique, le point de trouble, la température limite de filtrabilité, la teneur en phosphore, l’indice d’acide, les péroxydes, la variation de l’indice d’acide, l’encrassement de l’injecteur et l’ajo ...[+++]


Adjustment, lubrication and maintenance points must be located outside danger zones.

Les points de réglage, de graissage et d'entretien doivent être situés en dehors de zones dangereuses.


The danger in that, or the dilemma in that, as I've pointed out to them, is that in a age of computer technology and the ability to identify the cost of activities, I think reserve commanding officers might be surprised at how much it costs the system to provide services to their unit, whether it's petrol, oil and lubricants, or whether it's the maintenance of the armoury.

Le risque, le dilemme, comme je le leur ai fait remarquer, c'est qu'à l'ère de l'informatique il devient possible de cerner le coût des activités. Je crois que les officiers qui commandent la Réserve s'étonneraient de ce que coûtent les services fournis à leur unité, qu'il s'agisse d'essence, d'huile et de produits pétroliers, tout ce qui est nécessaire à l'entretien du manège.


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