Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CTR III
Central Computation Pay System Mark III
Class III MHC molecule
Class III antigen
Class III molecule
Congenital antithrombin III deficiency
Congenital deficiency of antithrombin III
Corporate tax reform III
Inherited antithrombin III deficiency
Inherited deficiency in AT III
LAV III UP
LAV III Upgrade
Light Armoured Vehicle III Upgrade
MAGP
MAGPS
MGP
Multiannual Guidance Programme
Multiannual guidance programme
Multiannual guidance programmes
PD CCPS MK III
Pentium III
Pentium III microprocessor
Pentium III processor

Traduction de «MAGPs III » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
multiannual guidance programme | multiannual guidance programmes | MAGP [Abbr.] | MAGPS [Abbr.] | MGP [Abbr.] [Abbr.]

programme d'orientation pluriannuel | POP [Abbr.]


multiannual guidance programme | MAGP [Abbr.] | MGP [Abbr.]

programme d'orientation pluri-annuel | POP [Abbr.]


Multiannual Guidance Programme | MAGP [Abbr.]

Programme d'orientation pluriannuel | POP [Abbr.]


congenital antithrombin III deficiency | congenital deficiency of antithrombin III | inherited antithrombin III deficiency | inherited deficiency in AT III

déficit congénital en antithrombine III


class III antigen [ class III MHC molecule | class III molecule ]

antigène de classe III [ CMH de classe III ]


Project Director Central Computation Pay System Mark III Project [ Central Computation Pay System Mark III | PD CCPS MK III ]

Directeur de projet - Système central de calcul de la solde, modèle III [ Système central de calcul de la solde modèle III | DP SCCS M III ]


Pentium III microprocessor | Pentium III | Pentium III processor

microprocesseur Pentium III | Pentium III | processeur Pentium III


Light Armoured Vehicle III Upgrade [ LAV III UP | LAV III Upgrade ]

Modernisation du véhicule blindé léger III [ Modernisation du VBL III ]


class III antigen | class III MHC molecule | class III molecule

antigène de classe III | CMH de classe III


Corporate tax reform III [ CTR III ]

Troisième réforme de l’imposition des entreprises [ RIE III ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
1. Regrets the fact that the MAGPs failed to bring the Community fishing fleets into a sustainable balance with the available resources, stressing that only four Member States (Denmark, Spain, Finland and Portugal) had met all their individual objectives at 30 June 2002, and considers that the current capacity limits and entry-exit scheme will not bring about the necessary reductions;

1. regrette que les POP n'aient pas réussi à créer un équilibre durable entre la flotte de pêche communautaire et les ressources disponibles, soulignant que seuls quatre États membres (Danemark, Espagne, Finlande et Portugal) ont atteint tous leurs objectifs individuels au 30 juin 2002, et considère que les limites de capacité actuelles et le programme entrée-sortie n'entraîneront pas les réductions nécessaires;


A. whereas the fourth generation of multiannual guidance programmes (MAGPs) has terminated, to be replaced by a simple cap on total fleet capacity in conjunction with an entry-exit scheme,

A. considérant que les programmes d'orientation pluriannuels de 4 génération (POP IV) sont terminés, et qu'ils doivent être remplacés par une simple limitation de la capacité de flotte totale conjointement à un programme d'entrée-sortie,


- the implementation of MAGP IV and associated aid schemes

- de la mise en oeuvre des POP IV et les régimes d'aide associés,


5. Notes that although the MAGP have achieved some reduction in the fleet capacity of the Member States they have not brought about the desired balance between stocks and their exploitation largely owing, precisely, to failure on the part of a majority of the Member States to comply with the MAGP;

5. constate que les POP, même s'ils ont permis une certaine réduction de la capacité des flottes des États membres, n'ont pas réussi à créer l'équilibre souhaité entre les stocks et leur exploitation, ce qui, dans une large mesure, est dû précisément au non‑respect des POP par une majorité des États membres;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
I would also like to say to you clearly and in all honesty that we will not meet that objective at all with MAGP IV. With MAGP IV we are a long way from achieving a reduction of 30%, let alone 40%. There is a report with which you are probably familiar, I hope you are, which says that we will at best achieve 5% over the full MAGP period and even that is very unlikely.

En toute franchise, je tiens aussi à dire clairement que nous n'atteindrons pas cet objectif avec le POP IV. Nous sommes en effet loin de parvenir à une diminution de 30 ou même 40 % avec le POP IV. Il existe un rapport - que vous connaissez probablement, je l'espère, - qui affirme que sur la durée du POP, nous arriverons au mieux à 5 % et que même ce résultat est très improbable.


I. whereas there is a belief within the fisheries sector that the application of MAGPs has not been managed in a fair and equitable manner, leading to the requirements of the successive MAGPs being implemented in an uneven fashion in the Community fleets and resulting in discrimination against certain Member States,

I. considérant que le secteur de la pêche est persuadé que les POP n'ont pas été gérés de façon équitable, ce qui a entraîné un respect inégal par les flottes communautaires des exigences imposées par les POP successifs, et donc à une discrimination à l'égard de certains États membres,


From the first image you can clearly see that although on average Member States have fulfilled their MAGP objectives for MAGP III and IV, these objectives taken together fall far short of the Commission's original proposal for MAGP III. Furthermore this modest overall result disguises that some Member States have not achieved their objectives, while others may have exceeded them.

On voit clairement sur la première image qu'en dépit du fait que les États membres ont atteint les objectifs des POP III et IV, ces objectifs considérés ensemble sont loin de la proposition initiale de la Commission pour le POP III. Outre la modestie du résultat global, il est à noter que certains États membres n'ont pas atteint leurs objectifs, tandis que d'autres pourraient les avoir dépassés.


It specifies the procedure for adopting the multiannual guidance programmes for the fishing fleets (MAGPs) for the period starting on 1 January 2002.

Il précise la procédure d'adoption et le suivi des programmes d'orientation pluriannuels (POP) pour les flottes de pêche pour la période commençant le 1er janvier 2002.


. fishing effort reduction rates defined in relation to identified critical stocks and areas; . special treatment of small-scale coastal fishing vessels; . weighted approach to establishing fishing effort reduction; . achievement of effort reduction targets through effort management or capacity, or a combination of both; . fixing of objectives for MAGPs IV on the basis of objectives for MAGPs III; . three year programme with a six-year horizon via a mid-term review; . fully transparent and verifiable basis for the segmentation of Member States' fleets; -noted the comments of delegations on this compromise;

. une définition des taux de réduction de l'effort de pêche en fonction des masses et des zones critiques ; . un traitement spécifique pour les navires pratiquant la petite pêche côtière ; . une approche pondérée pour définir une réduction de l'effort de pêche ; . une réalisation des objectifs de réduction des efforts de pêche par le biais d'une gestion des efforts ou des capacités de pêche, ou une combinaison des deux ; . une définition des objectifs du POP IV fondée sur les objectifs du POP III ; . un programme de trois ans dans une perspective d'action sur six ans avec un examen à mi-parcours ; . une segmentation des flott ...[+++]


10 FISHERIES CONTROL - COUNCIL CONCLUSIONS 11 AGRICULTURE 14 The Governments of the Member States and the European Commission were represented as follows: Belgium Mr Karel PINXTEN Minister for Agriculture and Small and Medium-Sized Businesses Denmark Mr Henrik DAM KRISTENSEN Minister for Agriculture and Fisheries Mr Nils BERNSTEIN State Secretary Germany Mr Franz-Josef FEITER State Secretary, Ministry of Food, Agriculture and Forestry Greece Mr Vassilis GERANIDIS State Secretary for Agriculture Spain Mrs Loyola de PALACIO Minister for Agriculture, Fisheries and Food France Mr Philippe VASSEUR Minister for Agriculture, Fisheries and Food Ireland Mr Seán BARRETT Minister for the Marine Italy Mr Michele PINTO Minister for Agriculture, Food and ...[+++]

11 AGRICULTURE . 14 Les gouvernements des Etats membres et la Commission européenne étaient représentés comme suit : Belgique M. Karel PINXTEN Ministre de l'agriculture et des petites et moyennes entreprises Danemark M. Henrik DAM KRISTENSEN Ministre de l'agriculture et de la pêche M. Nils BERNSTEIN Secrétaire d'Etat Allemagne M. Franz-Josef FEITER Secrétaire d'Etat au ministère fédéral de l'alimentation, de l'agriculture et des forêts Grèce M. Vassilis GERANIDIS Secrétaire d'Etat à l'agriculture Espagne Mme Loyola de PALACIO Ministre de l'agriculture, de la pêche et de l'alimentation France M. Philippe VASSEUR Ministre de l'agriculture, de la pêche et de l'alimentation Irlande M. Seán BARRETT Ministre de la marine Italie M. Michele PINTO M ...[+++]


w