Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aboriginal Youth Role Model Group Program
Act as a role model in community arts
Be a community arts' role model
Be a person who is looked up to in the community arts
Be a role model in community arts
Male macho model
Male role model
NARMP
National Aboriginal Role Model Program
National Native Role Model Program
Role model

Vertaling van "Male role model " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


be a community arts' role model | be a person who is looked up to in the community arts | act as a role model in community arts | be a role model in community arts

être un modèle dans les arts communautaires


National Aboriginal Role Model Program [ NARMP | National Native Role Model Program ]

Programme national des modèles autochtones [ PNMA | Programme national de personnages modèles autochtones ]




male macho model

modèle de la virilité [ conception de la virilité | représentation sociale de la virilité | image de l'homme macho ]


Aboriginal Youth Role Model Group Program

Programme de modèles de comportement pour les jeunes, Autochtones


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
42. Acknowledges that teachers play a major role in the formation of educational identities and have a significant impact on aspects of gendered behaviour in school; recalls that much has still to be done to empower teachers with regard to how they can best promote gender equality; insists, therefore, on the need to ensure comprehensive initial and ongoing equality training for teachers at all levels of formal and informal education, including peer learning and cooperation with external organisations and agencies, in order to build awareness of the impact of gender roles and stereotypes on their students’ self-confidence and their subject choices during their studies; stresses that girls need to have positive female and ...[+++]

42. reconnaît que les enseignants jouent un rôle de premier plan dans la construction de l'identité scolaire, et qu'ils ont une influence déterminante sur certains aspects des comportements sexués à l'école; rappelle qu'un effort important reste à faire pour former les enseignants aux moyens de favoriser au mieux l'égalité entre les hommes et les femmes; insiste, par conséquent, sur la nécessité d'assurer aux enseignants, à tous les niveaux de l'enseignement formel et informel, une solide formation initiale et continue, y compris vi ...[+++]


42. Acknowledges that teachers play a major role in the formation of educational identities and have a significant impact on aspects of gendered behaviour in school; recalls that much has still to be done to empower teachers with regard to how they can best promote gender equality; insists, therefore, on the need to ensure comprehensive initial and ongoing equality training for teachers at all levels of formal and informal education, including peer learning and cooperation with external organisations and agencies, in order to build awareness of the impact of gender roles and stereotypes on their students’ self-confidence and their subject choices during their studies; stresses that girls need to have positive female and ...[+++]

42. reconnaît que les enseignants jouent un rôle de premier plan dans la construction de l'identité scolaire, et qu'ils ont une influence déterminante sur certains aspects des comportements sexués à l'école; rappelle qu'un effort important reste à faire pour former les enseignants aux moyens de favoriser au mieux l'égalité entre les hommes et les femmes; insiste, par conséquent, sur la nécessité d'assurer aux enseignants, à tous les niveaux de l'enseignement formel et informel, une solide formation initiale et continue, y compris vi ...[+++]


9. Acknowledges that teachers play a major role in the formation of educational identities and have a significant impact on aspects of gendered behaviour in school; recalls that much has yet to be done to empower teachers with regard to how they can best promote gender equality; insists, therefore, on the need to ensure comprehensive initial and ongoing equality training for teachers at all levels of formal and informal education, including peer-learning and cooperation with external organisations and agencies, in order to build awareness of the impact of gender roles and stereotypes on their students’ self-confidence and their subject choices during their studies; stresses that girls need to have positive female and ...[+++]

9. reconnaît que les enseignants jouent un rôle de premier plan dans la construction de l'identité scolaire, et qu'ils ont une influence déterminante sur certains aspects des comportements sexués à l'école; rappelle qu'un effort important reste à faire pour former les enseignants aux moyens de favoriser au mieux l'égalité entre hommes et femmes; insiste, par conséquent, sur la nécessité d'assurer aux enseignants, à tous les niveaux de l'enseignement formel et informel, une solide formation initiale et continue, y compris via un appr ...[+++]


61. Calls on the Commission to create incentives for competent training in the critical use of the media in the Member States to encourage the questioning of stereotypes and structures and to share best practice examples so as to review the ways in which roles have been stereotyped in the educational material used to date; calls on the Commission, in this connection, to support programmes to raise awareness of stereotypes, sexism and traditional gender roles in the education and media sector as well as to carry out campaigns for positive female and male role models; emphasises in this regard that combating bullying and prejudice agains ...[+++]

61. invite la Commission à créer, dans les États membres, des mesures d'incitation en faveur d'une formation compétente à l'usage critique des médias afin de remettre en question les stéréotypes et les structures, ainsi qu'à partager les exemples de bonnes pratiques visant à vérifier si le matériel pédagogique utilisé jusqu'à présent représente les rôles des femmes et des hommes de manière stéréotypée; invite la Commission, à cet égard, à soutenir des programmes de sensibilisation aux stéréotypes, au sexisme et aux rôles traditionnellement dévolus aux femmes et aux hommes dans l'éducation et les médias, ainsi qu'à organiser des campagnes en faveur de modèles féminins et masculins positifs; soulign ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
61. Calls on the Commission to create incentives for competent training in the critical use of the media in the Member States to encourage the questioning of stereotypes and structures and to share best practice examples so as to review the ways in which roles have been stereotyped in the educational material used to date; calls on the Commission, in this connection, to support programmes to raise awareness of stereotypes, sexism and traditional gender roles in the education and media sector as well as to carry out campaigns for positive female and male role models; emphasises in this regard that combating bullying and prejudice agains ...[+++]

61. invite la Commission à créer, dans les États membres, des mesures d'incitation en faveur d'une formation compétente à l'usage critique des médias afin de remettre en question les stéréotypes et les structures, ainsi qu'à partager les exemples de bonnes pratiques visant à vérifier si le matériel pédagogique utilisé jusqu'à présent représente les rôles des femmes et des hommes de manière stéréotypée; invite la Commission, à cet égard, à soutenir des programmes de sensibilisation aux stéréotypes, au sexisme et aux rôles traditionnellement dévolus aux femmes et aux hommes dans l'éducation et les médias, ainsi qu'à organiser des campagnes en faveur de modèles féminins et masculins positifs; soulign ...[+++]


With the incarceration of an African- Canadian male under a mandatory minimum sentence, which will be much longer, women will lose a partner and a child will lose a father and a male role model.

Avec l'incarcération d'un homme afro-canadien en application d'une peine minimale obligatoire, qui sera plus longue, des femmes vont perdre un partenaire et des enfants vont perdre un père et un modèle de comportement masculin.


Adolescent males need to have a bonding relationship with a male role model, preferably their father.

Un garçon adolescent a besoin d'établir un lien solide avec un modèle masculin, de préférence son père.


whereas low participation of women and girls in ICT-related education, and later in employment, is a result of a complex interplay of gender stereotyping that starts in the early stages of life and education and continues into professional careers; whereas factors limiting women and girls from participating in ICT education and employment include: lifelong stereotyping, segregation into ‘typically female and male’ activities, hobbies and toys, starting from the earliest stages of education, a relative lack of female role models in the ICT sector and the limited visibility of women in this sector, especially in leadership positions.

considérant que le faible niveau de participation des femmes et des filles à l'éducation en matière de TIC, ainsi qu'à l'emploi dans ce domaine, est le résultat d'une interaction complexe entre les stéréotypes sexistes qui débute aux premiers stades de la vie et de l'éducation et se poursuit pendant la carrière professionnelle; que les facteurs entravant la participation des femmes et des filles à la formation et à l'emploi dans le domaine des TIC sont notamment les stéréotypes tout au long de la vie, le cloisonnement entre activités, loisirs et jouets «typiquement féminins ou masculins» dès les prémices de l'éducation, la relative abse ...[+++]


Suggests the creation of a national project bringing together female and male role models, and young women and men, in a debate on the future of Turkey, so that women and men of all age-groups and political beliefs can work together on a strategy to successfully transform a patriarchally structured society into one where there is fair and socially accepted participation by women in political, economic and social life;

suggère que soit lancé un projet national relatif au modèle de rôles des femmes et des hommes au centre d'un débat, étendu aux jeunes, sur l'avenir de la Turquie afin que les femmes et les hommes de toutes les tranches d'âge et de toutes les tendances politiques puissent coopérer sur une stratégie visant à transformer avec succès la structure patriarcale de la société en une société permettant une participation équitable et socialement acceptable des femmes à la vie politique, économique et sociale;


I'm saying there is a good in having children where they have a male role model and a female role model, a mother and a father in the same household.

J'ai dit qu'il est bon que les enfants aient un modèle masculin et un modèle féminin, une mère et un père sous le même toit.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Male role model' ->

Date index: 2024-01-25
w