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Low load factor flight
Maneuvering flight load factor
Manoeuvring flight load factor

Vertaling van "Maneuvering flight load factor " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
maneuvering flight load factor [ manoeuvring flight load factor ]

facteur de charge de manœuvre en vol


low load factor flight

vol à faible coefficient d'occupation [ vol à faible coefficient de remplissage ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
All you have to do is have a travel agent scan yesterday's flights and look at the average load factor on board flights in the most heavily travelled area in all of Canada, this eastern triangle, Ottawa-Toronto-Montreal.

Il suffit de demander à un agent de voyage de parcourir la liste des vols d'hier et d'examiner le facteur de charge moyen à bord des vols de la région la plus achalandée de l'ensemble du Canada, ce triangle de l'Est, c'est-à- dire Ottawa-Toronto-Montréal.


It may be true of the odd flight, but the reality is that the average passenger load factor is over 70% in this country.

C'est peut-être vrai pour un vol ici ou là, mais en réalité, le coefficient d'occupation est supérieur à 70 p. 100 au pays.


(81) Depending on the aircraft used (B 737-200 or 800) and the minimum aircraft load factor of 70 % likewise indicated in BSCA's business plan, 26 flight rotations (i.e. 26 departures) would comprise between 850000 and 1250000 departing passengers a year.

(81) Suivant les avions retenus (B 737 - 200 ou 800) et un taux de remplissage des avions, d'un minimum de 70 % comme également retenu dans le plan d'affaires de BSCA, 26 rotations (soit 26 départs) assurent entre 850000 et 1250000 passagers partants annuels.


We also cut back two round trips a day, so we're getting a somewhat better load factor, but it's pretty onerous $24 for the round trip on a 40-mile flight.

Nous avons en outre supprimé deux vols aller-retour par jour et le nombre de passagers par appareil augmente quelque peu mais un droit de 24 $ sur un vol aller-retour d'une distance de 40 milles est une taxe exorbitante.


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Mr. Randell: Generally speaking, there is no problem getting a seat sale seat on the short flight from Charlottetown to Halifax, because as regional carriers we operate at a lower load factor, generally, than the main line carrier, which operates in the 70s. As regional carriers, we generally operate in the 50 percentages in terms of actual load factor.

M. Randell: De façon générale, il n'y a pas de problème pour obtenir une place soldée sur le vol court courrier de Charlottetown à Halifax, parce que le taux d'occupation est généralement plus faible pour les transporteurs régionaux que pour les transporteurs des grandes lignes, chez qui il est supérieur à 70 p. 100, au lieu de généralement moins de 60 p. 100 pour nous.


Senator Finley: I did a quick calculation in my mind, as a person who used to be in the aviation business, that a break-even load factor of about 250 people per flight, five days a week, the critical mass would appear to be, for one airline, for one flight daily, $62,000.

Le sénateur Finley : J'ai fait mentalement un calcul rapide, car je travaillais dans le milieu de l'aviation; avec un coefficient de charge d'environ 250 personnes par vol, cinq jours par semaine, la masse critique semblerait être de 62 000 $, pour une compagnie aérienne et un vol quotidien.




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Date index: 2022-12-14
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