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Branches producing goods and market services
Communications and Marketing Services Branch
Customer product and services manager manager
Financial and insurance services branch managers
Free service
Insurance agency manager
Insurance branch managers
Insurance institution manager
Insurance services branch managers
Marketing Services Branch
Marketing catalogue manager
NMS
National Marketing System
National Marketing Systems Branch
Non-market service
Product and services manager
Senior product and services manager manager

Vertaling van "Marketing Services Branch " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Marketing Services Branch

Direction des services de commercialisation


Communications and Marketing Services Branch

Direction des communications et de la promotion des programmes


branch consisting of non-market services produced by households

branche des services non marchands produits par les ménages


branches producing the non-market services of general government

branches productrices des services non marchands des administrations publiques


branches producing goods and market services

branches productrices de biens et de services marchands


National Marketing System [ NMS | National Marketing Systems Branch ]

Plans nationaux de commercialisation [ PNC | Direction générale des plans nationaux de commercialisation ]


insurance institution manager | insurance services branch managers | insurance agency manager | insurance branch managers

chargée d'agence en assurances | responsable de secteur en assurances | responsable d'agence en assurances | responsable de bureau d'assurances




Financial and insurance services branch managers

Directeurs et cadres de direction, succursales de banque, services financiers et assurances


customer product and services manager manager | senior product and services manager manager | marketing catalogue manager | product and services manager

cheffe de produits et offres | cheffe de produits marketing | chef de marché | chef de produits marketing
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Witnesses: From the Department of Agriculture and Agri-Food: Yaprak Baltacioglu, Assistant Deputy Minister, Strategic Policy Branch; Douglas Hedley, Assistant Deputy Minister, Farm Financial Programs Branch; Mark Corey, Assistant Deputy Minister, Market and Industry Services Branch; Bob Wettlaufer, Acting Director General, Prairie Farm Rehabilitation Administration; Simon Kennedy, Director General, Policy Planning and Integration, Strategic Policy Branch; Rory McAlpine, Acting Director General, International Trade Policy, Market ...[+++]

Témoins : Du ministère de l'Agriculture et de l'Agroalimentaire : Yaprak Baltacioglu, sous-ministre adjointe, Direction générale des politiques stratégiques; Douglas Hedley, sous-ministre adjoint, Direction générale des programmes financiers pour l'agriculture; Mark Corey, sous-ministre adjoint, Direction générale des services à l'industrie et aux marchés; Bob Wettlaufer, directeur général par intérim, Administration du rétablissement agricole des Prairies; Simon Kennedy, directeur général, Planification et intégration des politiques, Direction générale des politiques stratégiques; Rory McAlpine, directeur général par intérim, Polit ...[+++]


Witnesses: From the Department of Finance: Doug Wyatt, General Counsel, General Legal Services; Doug Adlard, General Counsel, General Legal Services; Dan Hermosa, Counsel, General Legal Services; Michèle Dupont, International Relations Officer, International Trade and Finance Branch; Mark Hodgson, Policy Analyst, Federal-Provincial Relations and Social Policy Branch, Labour Markets/Employment/Learning; David Bell, Economist, F ...[+++]

Témoins : Du ministère des Finances : Doug Wyatt, avocat général, Services juridiques généraux; Doug Adlard, avocat général, Services juridiques généraux; Dan Hermosa, avocat, Services juridiques généraux; Michèle Dupont, agent, Direction du commerce et des finances internationaux; Mark Hodgson, analyste de la politique, Direction des relations fédérales-provinciales et de la politique sociale, Marchés du travail, emploi et apprentissage; David Bell, économiste, Direction des relations fédérales-provinciales et de la politique sociale; François Cadieux, économiste, Direction des relations fédérales-provinciales et de la politique s ...[+++]


From the Department of Finance we have Doug Wyatt, general counsel, general legal services; Doug Adlard, general counsel, general legal services; Dan Hermosa, counsel, general legal services; Michèle Dupont, international relations officer, international trade and finance branch; Mark Hodgson, policy analyst, federal-provincial relations and social policy branch, labour markets/employment/learning; David Bell, economist, feder ...[+++]

Du ministère des Finances, M. Doug Wyatt, avocat général, Services juridiques généraux; Doug Adlard, avocat général, Services juridiques généraux; Dan Hermosa, avocat, Services juridiques généraux; Michèle Dupont, agent des relations internationales, Direction du commerce et des finances internationaux; Mark Hodgson, analyste de la politique, Direction des relations fédérales- provinciales et de la politique sociale, Marchés du travail, emploi et apprentissage; David Bell, économiste, Direction des relations fédérales-provinciales et de la politique sociale; François Cadieux, économiste, Direction des relations fédérales- provincia ...[+++]


Witnesses: From the Department of Agriculture and Agri-Food Canada: Mark Corey, Assistant Deputy Minister, Market and Industry Services Branch; Suzanne Vinet, Director General, International Trade Policy Directorate, Market and Industry Services Branch; Dr. Gordon Dorrell, Acting Assistant Deputy Minister, Research branch; Bob Wettlaufer, Acting Director General, Prairie Farm Rehabilitation Administration; Gordon Richardson, Director, Americas Euro ...[+++]

Témoins: Du ministère de l'agriculture et de l'agroalimentaire Canada: Mark Corey, sous-ministre adjoint, direction générale des services à l'industrie et aux marchés; Suzanne Vinet, directrice générale, direction des politiques de commerce international, direction générale des services à l'industrie et aux marchés; M. Gordon Dorrell, sous-ministre adjoint par intérim, direction générale de la recherche; Bob Wettlaufer, directeur général par intérim, administration du rétablissement agricole des prairies; Gordon Richardson, direct ...[+++]


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2. Member States shall ensure that where obligations apply to investment firms, market operators, data reporting services providers, credit institutions in relation to investment services or investment activities and ancillary services, and branches of third-country firms in the case of an infringement, sanctions and measures can be applied, subject to the conditions laid down in national law in areas not harmonised by this Directive, to the members of ...[+++]

2. Les États membres veillent à ce qu’en cas de violation des obligations applicables aux entreprises d’investissement, aux opérateurs de marché, aux prestataires de services de communication de données, aux établissements de crédit en lien avec des services d’investissement ou des activités d’investissement et des services auxiliaires, et aux filiales d’entreprises de pays tiers, des sanctions et des mesures administratives puissent être prises, sous réserve des conditions fixées par le droit national dans les domaines non harmonisés par la présente directive, à l’encontre des membres de l’organe de direction des entreprises d’investiss ...[+++]


6. Where a published criminal or administrative sanction relates to an investment firm, market operator, data reporting services provider, credit institution in relation to investment services and activities or ancillary services, or a branch of third-country firms authorised in accordance with this Directive, ESMA shall add a reference to the published sanction in the relevant register.

6. Lorsqu’une sanction pénale ou administrative publiée concerne une entreprise d’investissement, un opérateur de marché, un prestataire de services de communication de données, un établissement de crédit en lien avec des services et activités d’investissement ou des services auxiliaires, ou une filiale d’entreprise de pays tiers agréée conformément à la présente directive, l’AEMF ajoute une référence à ladite sanction dans le registre pertinent.


2. Member States shall require investment firms, market operators, data reporting services providers, credit institutions in relation to investment services or activities and ancillary services, and branches of third-country firms to have in place appropriate procedures for their employees to report potential or actual infringements internally through a specific, independent and autonomous channel.

2. Les États membres exigent des entreprises d’investissement, des opérateurs de marché, des prestataires de services de communication de données, des établissements de crédit en lien avec des services ou des activités d’investissement et avec des services auxiliaires, et des filiales d’entreprises de pays tiers qu’ils mettent en place des procédures appropriées permettant à leur personnel de signaler toute violation éventuelle ou réelle par une filière interne spécifique, indépendante et autonome.


1. This Directive shall apply to investment firms, market operators, data reporting services providers, and third-country firms providing investment services or performing investment activities through the establishment of a branch in the Union.

1. La présente directive s’applique aux entreprises d’investissement, aux opérateurs de marché, aux prestataires de services de communication de données, ainsi qu’aux entreprises de pays tiers fournissant des services d’investissement ou exerçant des activités d’investissement au moyen de l’établissement d’une succursale dans l’Union.


national regulators will gain greater independence and will have powers, as a last resort, to oblige telecoms operators with significant market power to separate their communication networks from their service branches to ensure non-discriminatory access for other operators (without necessarily separating ownership or obliging the creation of a separate company).

les autorités nationales de réglementation acquerront davantage d'indépendance et auront la faculté, en dernier recours, d'obliger les opérateurs de télécommunication puissants sur le marché de séparer leurs réseaux de communication et la fourniture de services afin de garantir aux autres opérateurs un accès sans discrimination (sans nécessairement qu'il y ait séparation de la propriété ni imposer la création d'une société distincte).


Those tasks should include the power to receive notifications from credit institutions in relation to the right of establishment and the free provision of services, to supervise bodies which are not covered by the definition of credit institutions under Union law but which are supervised as credit institutions under national law, to supervise credit institutions from third countries establishing a branch or providing cross-border services in the Union, to supervise payments services, to carry out day-to-day verifications of credit ins ...[+++]

Ces missions devraient inclure le pouvoir de recevoir les notifications soumises par les établissements de crédit dans le cadre de l’exercice du droit d’établissement et de la libre prestation de services, de surveiller les entités qui ne relèvent pas de la définition des établissements de crédit dans le droit de l’Union, mais qui sont surveillées en tant que tels en vertu du droit national, de surveiller les établissements de crédit de pays tiers qui établissent une succursale ou fournissent des services en prestation transfrontalière dans l’Union, de surveiller les services de paiement, de réaliser des contrôles quotidiens concernant l ...[+++]


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