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Vertaling van "Mechanical Design Engineer " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Mechanical Design Engineer

Ingénieur d'études mécaniques


create engineering design packs | develop mechanical engineering design systems | create design engineering software | create engineering design packages

créer des ensembles de conception technique


participative design/engineering | co-design | concurrent design | concurrent engineering | parallel engineering | simultaneous design/engineering | simultaneous engineering | team design/engineering

conception participative | ingénierie et conception simultanées | conception simultanée


soil mechanics [ soil mechanics and engineering | terra mechanics ]

canique des sols [ mécanique du sol ]


mechanical design draughting supervisor | mechanical draftsperson | machinery engineering drafter | mechanical engineering drafter

dessinateur en génie mécanique | dessinatrice en mécanique | dessinateur en génie mécanique/dessinatrice en génie mécanique | dessinatrice en génie mécanique


engine production supervisor | engine tool production designer | engine design quality control supervisor | engine designer

ingénieur qualité moteur | ingénieure qualité moteur | ingénieur propulsion | ingénieur qualité moteur/ingénieure qualité moteur


aero-engine mechanic [ aircraft engine mechanic ]

mécanicien de moteurs d'avion [ mécanicienne de moteurs d'avion | mécanicien de moteurs d'aéronef | mécanicienne de moteurs d'aéronef ]


Electro-Mechanical Design Automation | Electronic-Mechanical Design Automation | EMDA [Abbr.]

conception mécatronique


soil mechanics | soil statics | soil mechanics and engineering

mécanique des sols | mécanique du sol | mécanique et génie du sol


flight mechanic | flight engineer

mécanicien navigant | mécanicienne navigante
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Witnesses: As Individual: Dr. Bryan J. Poulin, Professor, Faculty of Business Administrators, Lakehead University; Dr. Peter R. Frise, Professor, Mechanical/Design Engineering, Faculty of University of Windsor; Dr. Ian Dohoo, Professor, Epidemology, Associate Dean, University of P.E.I. , Graduate Studies and Research; Dr. Donald Forsdyke, Professor, Department of Biochemistry, Queen's University.

Témoins: À titre individuel: Dr Bryan J. Poulin, professeur, Faculté d'administration, Université de Lakehead; Dr Peter R. Frise, professeur, doctorat en génie mécanique et conception, Université de Windsor; Dr Ian Dohoo, professeur, Épidémiologie, doyen associé, Université de l'Ile-du-Prince-Edouard, Études diplômées et recherche; Dr Donald Forsdyke, professeur, Département de biochimie, Université Queen.


internal combustion engine’ or ‘engine’ means an energy converter, other than a gas turbine, designed to transform chemical energy (input) into mechanical energy (output) with an internal combustion process; it includes, where they have been installed, the emission control system and the communication interface (hardware and messages) between the engine's electronic control unit(s) and any other powertrain or non-road mobile mach ...[+++]

«moteur à combustion interne» ou «moteur», un convertisseur d'énergie autre qu'une turbine à gaz conçu pour transformer l'énergie chimique (absorbée) en énergie mécanique (délivrée) grâce à un processus de combustion interne; cela inclut, où ils ont été installés, le système de contrôle des émissions et l'interface de communication (matérielle et messages) entre la ou les unités de commande électronique du moteur et toute autre unité de commande du groupe motopropulseur ou de l'engin mobile non routier nécessaire pour satisfaire aux exigences des chapitres II et III.


We're very pleased to welcome here today a number of witnesses. We have with us this morning Dr. Bryan Poulin, professor from the faculty of business administrators at Lakehead University; Dr. Peter Frise, professor, faculty of mechanical and design engineering, University of Windsor; Dr. Ian Dohoo, professor of epidemiology, associate dean, University of P.E.I. , graduate studies and research; and Dr. Donald Forsdyke, professor, department of biochemistry, Queen's University.

Nous sommes heureux d'accueillir ce matin les témoins suivants: M. Bryan Poulin, professeur à la faculté d'administration de l'Université Lakehead, M. Peter Frise, professeur à la faculté de génie mécanique et de conception à l'Université de Windsor, M. Ian Dohoo, professeur d'épidémiologie et doyen associé à l'Université de l'Île-du-Prince-Édouard, Programme des études supérieures et de la recherche et, enfin, M. Donald Forsdyke, professeur au département de biochimie de l'Université Queen's.


– as laid out in Directive 2010/32/EU, reduce as far as possible the risk of injury and infection to other persons by incorporating safety-engineered protection mechanisms designed to prevent needle stick and other sharp injuries, and

comme il est indiqué dans la directive 2010/32/UE, à réduire autant que possible les risques de blessure et d'infection pour les autres personnes en comportant des mécanismes de protection intégrés conçus pour prévenir les blessures par piqûre d'aiguilles ou par objet tranchant, et


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I. whereas Regulation (EC) No 715/2007 (Article 5(2)) explicitly prohibits the use of defeat devices, defined as ‘any element of design which senses temperature, vehicle speed, engine speed (RPM), transmission gear, manifold vacuum or any other parameter for the purpose of activating, modulating, delaying or deactivating the operation of any part of the emission control system, that reduces the effectiveness of the emission control system under conditions which may reasonably be expected to be encountered in normal vehicle operation ...[+++]

I. considérant que l'article 5, paragraphe 2, du règlement (CE) nº 715/2007 interdit explicitement l'utilisation de dispositifs d'invalidation, définis comme "tout élément de conception qui détecte la température, la vitesse du véhicule, le régime du moteur en tours/minute, la transmission, une dépression ou tout autre paramètre aux fins d'activer, de moduler, de retarder ou de désactiver le fonctionnement de toute partie du système de contrôle des émissions, qui réduit l'efficacité du système de contrôle des émissions dans des conditions dont on peut raisonnablement attendre qu'elles se produisent lors du fonctionnement et de l'utilisa ...[+++]


14.19 Subject to subsection 14.51(2), the design, construction, operation and maintenance of each conveyor, cableway or other similar motorized materials handling equipment shall meet the standards set out in the American Society of Mechanical Engineers Standard ASME B20.1-1993, Safety Standard for Conveyors and Related Equipment, dated 1993, as amended from time to time.

14.19 Sous réserve du paragraphe 14.51(2), la conception, la construction, la manoeuvre et l’entretien des convoyeurs, bennes suspendues et autres appareils de manutention motorisés semblables doivent être conformes à la norme ASME B20.1-1993 de l’American Society of Mechanical Engineers, intitulée Safety Standard for Conveyors and Related Equipment, publiée en 1993, compte tenu de ses modifications successives.


14.18 Subject to subsection 14.51(2), the design, construction, operation and maintenance of guided industrial vehicles shall meet the standards set out in the American Society of Mechanical Engineers Standard ASME B56.5-1993, Safety Standard for Guided Industrial Vehicles and Automated Functions of Manned Industrial Vehicles, dated 1993, as amended from time to time.

14.18 Sous réserve du paragraphe 14.51(2), la conception, la construction, la manoeuvre et l’entretien des véhicules industriels guidés doivent être conformes à la norme ASME B56.5-1993 de l’American Society of Mechanical Engineers, intitulée Safety Standard for Guided Industrial Vehicles and Automated Functions of Manned Industrial Vehicles, publiée en 1993, compte tenu de ses modifications successives.


They have been working with is the design and prototyping of a mechanical press for a new kind of engineered timber that is coming on the market.

Ils ont travaillé à la conception et au prototypage d'une presse mécanique pour un nouveau type de bois d'ingénierie qui apparaîtra bientôt sur le marché.


The reductions can be secured by using alternative fuels and propulsion systems but also through greater use of hybrid engines, improved petrol engines, greater use of diesel engines and by downsizing of engines supplemented by turbo-chargers, as well as through further development of powertrains, reductions in vehicle weights through greater use of aluminium, installation of stop-start mechanisms, enhanced gearing, improved aerodynamic design, use of r ...[+++]

Il est possible d'obtenir des réductions en utilisant des combustibles et des systèmes de propulsion de substitution, mais également en recourant davantage à des moteurs hybrides, à des moteurs à essence améliorés et à des moteurs diesel, en réduisant les moteurs complétés pars des turbocompresseurs, en continuant à développer des groupes propulseurs, en réduisant le poids des véhicules grâce à un recours accru à l'aluminium, en installant des mécanismes arythmiques, en renforçant le système des vitesses, en améliorant l'aérodynamisme, en utilisant des lubrifiants et des roulements à billes assurant une friction réduite, en installant de ...[+++]


Research will focus on: integrated design systems and processes for the realisation of the extended multi-site enterprise concept, as well as for more intelligent production technologies; new aircraft configurations, advanced aerodynamics, materials and structures, engine technologies; mechanical, electrical and hydraulic systems; improved cabin-environmental conditions and utilisation of multimedia services to improve passenger comfort.

La recherche sera centrée sur: les systèmes et les processus de conception intégrée permettant de concrétiser le concept élargi d'entreprise multisite et de faire appel à des technologies de production plus intelligentes; les nouvelles configurations d'aéronefs, l'aérodynamique, les matériaux et structures avancés, les technologies des moteurs; les systèmes mécaniques, électriques et hydrauliques; l'amélioration des conditions en cabine et utilisation de services multimédias afin d'améliorer le confort des passagers.


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