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NCCA
NCPG
National Clergy Conference on Alcoholism
National Council on Compulsive Gambling
National Council on Problem Gambling

Traduction de «National Council on Problem Gambling » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
National Council on Problem Gambling [ NCPG | National Council on Compulsive Gambling ]

National Council on Problem Gambling [ NCPG | National Council on Compulsive Gambling ]


National Catholic Council on Alcoholism and Related Drug Problems [ NCCA | National Clergy Council on Alcoholism and Related Drug Problems | National Clergy Conference on Alcoholism ]

National Catholic Council on Alcoholism and Related Drug Problems [ NCCA | National Clergy Council on Alcoholism and Related Drug Problems | National Clergy Conference on Alcoholism ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
We have worked feverishly with lottery corporations around the world to become more responsible in terms of establishing codes of conduct, and we have initiated a holiday campaign, which was joined by the U.S. National Council on Problem Gambling, urging parents not to purchase lottery tickets as holiday gifts as a way of raising awareness that gambling is an adult activity and not one for children.

Nous avons fait d'intenses démarches auprès des sociétés de loterie du monde entier pour qu'elles fassent preuve de responsabilité en élaborant des codes de conduite. Nous avons par ailleurs organisé une campagne à laquelle s'est associé le U.S. National Council on Problem Gambling, pour exhorter les parents à ne pas acheter de billets de loterie comme cadeau de fête pour bien montrer aux enfants que le jeu est une activité réservée aux adultes.


Complainants are therefore encouraged to make use of national remedies when facing problems with EU law in the gambling sector.

Les plaignants sont donc invités à faire usage des voies de recours nationales en cas de problème touchant au droit de l'Union dans le secteur des jeux d'argent et de hasard.


The joint report of the Commission and of the Council "Supporting national strategies for the future of health care and care for the elderly" of 10 March 2003 emphasised that technological and treatment innovations, improved wellbeing and patient information, and demographic ageing are raising new problems in terms of the capacity of the national systems to ensure accessibility and high quality and to guarantee their financial sustainability over the long ...[+++]

Le rapport conjoint de la Commission et du Conseil "Soutenir les stratégies nationales pour l'avenir des soins de santé et des soins aux personnes âgées" du 10 mars 2003 a souligné que les innovations technologiques et thérapeutiques, l'amélioration du bien-être et de l'information des patients, ainsi que le vieillissement démographique, soulèvent aujourd'hui des problèmes nouveaux quant à la capacité des systèmes nationaux à assurer accessibilité et qualité, et à garantir leur viabilité financière à ...[+++]


In support of the existing system, he noted that some 75 per cent of Canadians participate in legalized forms of gambling, that the incidence of problem gambling is low (and relates more to the personality of the individual than the type of gambling undertaken), that gambling revenue has become important for governments, charities and businesses and, for some (including First Nations communities) gambling has become a road to economic development.

À la défense du système existant, il a fait observer que 75 p. 100 environ des Canadiens s'adonnent à des formes légales de jeu, que les problèmes de jeu sont peu courants (et sont plus liés au caractère de la personne qu'au type de jeu), que le jeu constitue une importante source de profits pour les gouvernements, les oeuvres de bienfaisance et les entreprises et qu'il est même devenu un moyen de développement économique, notamment pour les communautés des Premières nations.


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Mr. Jon Kelly, Chief Executive Officer, Responsible Gambling Council, Toronto: The Responsible Gambling Council is an organization that undertakes research and runs public awareness programs focused on the prevention of problem gambling.

M. Jon Kelly, directeur général, Responsible Gambling Council, Toronto : Le Responsible Gambling Council est un organisme de recherche et de sensibilisation pour la prévention du jeu compulsive.


The monitoring scheme established by Decision No 3052/95/EC of the European Parliament and of the Council of 13 December 1995 establishing a procedure for the exchange of information on national measures derogating from the principle of the free movement of goods within the Community has proved largely unsuccessful in that its implementation has not provided the Commission with sufficient information to identify sectors where harmonisation might be appropriate. Nor has it brought about a rapid resolution of certain free ...[+++]

Le système de suivi établi par la directive no 3052/95/CE du Parlement européen et du Conseil du 13 décembre 1995 établissant une procédure d'information mutuelle sur les mesures nationales dérogeant au principe de libre circulation des marchandises à l'intérieur de la Communauté s'est révélé largement insuffisant dans la mesure où sa mise en œuvre n'a pas permis à la Commission d'obtenir suffisamment d'informations pour identifier les secteurs se prêtant à une harmonisation, pas plus qu'il n'a permis de résoudre rapidement certains problèmes de libre circulatio ...[+++]


Given that this Decision builds upon the Schengen acquis under the provisions of Title IV of Part Three of the Treaty establishing the European Community, except insofar as it establishes an exchange of information on the problems associated with the return of third-country nationals other than those who do not fulfil or who no longer fulfil the conditions for a short stay applicable within the territory of a Member State by virtue ...[+++]

Il n'est donc pas lié par celle-ci ni soumis à son application. La présente décision développant l'acquis de Schengen en application des dispositions du titre IV de la troisième partie du traité instituant la Communauté européenne, sauf dans la mesure où elle instaure un échange d'informations sur les problèmes associés au retour des ressortissants de pays tiers autres que ceux qui ne remplissent pas ou ne remplissent plus les conditions prévues pour bénéficier d'un court séjour, applicables sur le territoire d'un État membre en vertu des dispositions de ...[+++]


The EU anti trafficking policy must be based on a clear picture of the actual extent of the problem at EU and global level.[lxv] But precise figures are not available,[lxvi] and law enforcement data, although important, are not sufficient.[lxvii] In 2003, the Council invited the Commission and the Member States to promote measures to set up a monitoring system on human trafficking in order to provide updated data through the continuous and regular collection from the competent national ...[+++]

La politique communautaire antitraite doit reposer sur une évaluation précise de la véritable étendue du problème à l’échelon européen et au niveau mondial.[lxv] Cependant, il n’existe pas de chiffres précis à ce sujet[lxvi] et les données relatives à la répression, bien qu’importantes, ne suffisent pas[lxvii]. En 2003, le Conseil a invité la Commission et les États membres à promouvoir des mesures visant à établir un système de suivi de la traite des êtres humains afin de fournir des données actualisées grâce à la collecte continue et régulière de données auprès des autorités national ...[+++]


Our next witnesses are Ms. Lynda Hessey, Chair of the Board of Directors of the Ontario Problem Gambling Research Centre; Mr. Gary O'Connor, Chief Executive Officer of the Ontario Problem Gambling Research Centre; and Mr. Jon Kelly, Chief Executive Officer of the Responsible Gambling Council.

Nos prochains témoins sont Mme Lynda Hessey, présidente du conseil d'administration, M. Gary O'Connor, directeur général, Centre ontarien de recherche sur le jeu problématique, ainsi que M. Jon Kelly, directeur général du Conseil du jeu responsable.


In support of the existing system, he noted that some 75 per cent of Canadians participate in legalized forms of gambling, that the incidence of problem gambling is low (and relates more to the personality of the individual than the type of gambling undertaken), that gambling revenue has become important for governments, charities and businesses and, for some (including First Nations communities) gambling has become a road to economic development.

À la défense du système existant, il a fait observer que 75 p. 100 environ des Canadiens s'adonnent à des formes légales de jeu, que les problèmes de jeu sont peu courants (et sont plus liés au caractère de la personne qu'au type de jeu), que le jeu constitue une importante source de profits pour les gouvernements, les oeuvres de bienfaisance et les entreprises et qu'il est même devenu un moyen de développement économique, notamment pour les communautés des Premières nations.




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Date index: 2020-12-18
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