21. Urges Member States to ban, following the example set by France, the direct advertising to the general public of breast implants or breast implant operations (surgical treatment) and, instead, to disseminate objective, non-commercial
information through national public health services, in particular - but not exclusively - on the Internet; in any case, in order to avoid incor
rect and misleading information, there is a need to regulate advertising in some Member States, which is fuelling demand for implants, without providing any
...[+++]balanced information; proposes that advertising of "cosmetic surgery" breast implants should contain a statement stipulating that relevant information is available and should also carry clear, bold health warnings; 21. invite instamment les États membres à suivre l'exemple de la France, qui interdit la publicité qui s'adresse directement au public en faveur d'implants mammaires et de leur pose (intervention chirurgicale) et, au lieu de cela, à fo
urnir eux-mêmes des informations objectives et non commerciales dans
le cadre du système national de santé publique, notamment, mais pas exclusivement, par l'Internet; en tout état de cause, dans le but d'éviter une information erronée et abusive, il convient de réglementer la publicité dans certains Ét
...[+++]ats membres, qui stimule la demande d'implants sans fournir d'information équilibrée, et propose que la publicité pour les implants mammaires relevant de la chirurgie esthétique mentionne que des informations utiles sont disponibles et contienne des avertissements clairs et directs pour la santé;