Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Central Statistical and Economic Studies Service
NIESR
National Indian Economic Institute
National Indian Technology Institute
National Institute for Economic and Social Research
National Institute of Economic and Social Research
National Institute of Statistics and Economic Studies
STATEC

Traduction de «National Indian Economic Institute » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
National Indian Economic Institute

Institut national indien d'économie


National Indian Technology Institute

National Indian Technology Institute


National Coordination, Economic Institutions

Coordination nationale des institutions économiques


National Institute for Economic and Social Research | National Institute of Economic and Social Research | NIESR [Abbr.]

Institut national de recherche économique et sociale


Central Statistical and Economic Studies Service | National Institute for Statistics and Economic Studies | STATEC [Abbr.]

Institut national de la statistique et des études économiques | Institut national de la statistique et des études économiques du Grand-Duché du Luxembourg | Service central de la statistique et des études économiques | STATEC [Abbr.]


National Institute of Statistics and Economic Studies

Institut national de la statistique et des études économiques | INSEE [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Institution building projects were seen as instruments for using university co-operation and EU university know-how in supporting the preparation of national administrative, economic and legislative bodies for operating within the European Union by training their staff for the adoption of the 'acquis communautaire', the accumulated mass of European legislation.

Les projets de renforcement des institutions étaient considérés comme des outils permettant d'utiliser la coopération universitaire et le savoir-faire universitaire de l'UE pour aider les organismes administratifs, économiques et législatifs nationaux à se préparer à opérer dans l'Union européenne en apprenant à leur personnel à adopter l'acquis communautaire, c'est-à-dire toute la législation communautaire accumulée.


They have been complemented by four EU-China seminars on issues such as the death penalty, the prohibition and prevention of torture, the right to education, transparency and regulation of the mass media, the establishment of national human rights institutions, and of mechanisms for the implementation of economic, social and cultural rights.

Elles ont été suivies de quatre séminaires UE-Chine consacrés entre autres à la peine de mort, à l'interdiction et à la prévention de la torture, au droit à l'éducation, à la transparence et à la réglementation des médias, à la création d'institutions nationales de défense des droits de l'homme, et aux mécanismes de mise en oeuvre des droits économiques, sociaux et culturels.


a. Develop capacity and knowledge on the implementation of Business and Human Rights guidelines, in particular as regards the implementation of the UN Guiding Principles (UNGPs) and other tools/initiatives that contribute to the implementation of the UNGPs; strengthen the role and expertise of DELs in this context; raise awareness on the UNGPs and corporate social responsibility in external action and policy dialogue and proactively engage with business, civil society, National Human Rights Institutions, partner governments and regional organisations on issues related to business and human rights, as regards both civil and political r ...[+++]

a. Développer les capacités et les connaissances pour ce qui est de la mise en œuvre des orientations ayant trait aux entreprises et aux droits de l’homme, en particulier les principes directeurs des Nations unies et les autres outils/initiatives contribuant à la mise en œuvre desdits principes; renforcer le rôle et l’expertise des délégations dans ce contexte; faire mieux connaître les principes directeurs des Nations unies et la responsabilité sociale des entreprises dans le cadre de l’action extérieure et du dialogue sur l’action à mener et collaborer de manière proactive avec les entreprises, la société civile, les institutions nationales des droits de l’hom ...[+++]


Strengthening the integration component of admission procedures, e.g. through pre-departure measures such as information packages and language and civic orientation courses in the country of origin Organising introduction programmes and activities for newly arrived third-country nationals to acquire basic knowledge about language, history, institutions, socio-economic features, cultural life and fundamental values Offering courses at several levels taking into account different educational backgrounds and previous knowledge of the cou ...[+++]

Renforcer le volet «intégration» des procédures d'admission, par exemple par des mesures préalables au départ, telles que l'offre de kits d'information et de cours de langue et d'éducation civique dans le pays d'origine Organiser des programmes et des activités d'introduction au pays d'accueil pour les ressortissants de pays tiers nouvellement arrivés, pour qu'ils acquièrent des connaissances de base sur sa langue, son histoire, ses institutions, ses aspects socio-économiques, sa vie culturelle et ses valeurs fondamentales Proposer différents niveaux de cours tenant compte de l'éducation des intéressés et de leurs connaissances préalables sur le pays Développer les programmes et activités d'introduction pour les personnes à la charge des pe ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
HTMLFull Document: Order Transferring from the Department of Industry to the Department of Indian Affairs and Northern Development the Control and Supervision of Aboriginal Business Canada and First Nations SchoolNet and Transferring from the Minister of Industry to the Minister of Indian Affairs and Northern Development the Powers, Duties and Functions Relating to the National Aboriginal Economic Development Board |

HTMLTexte complet : Décret transférant du ministère de l’Industrie au ministère des Affaires indiennes et du Nord canadien la responsabilité à l’égard d’Entreprise autochtone Canada et Premières nations sur Rescol et transférant du ministre de l’Industrie au ministre des Affaires indiennes et du Nord canadien les attributions à l’égard de l’Office national du développement économique des autochtones |


XMLFull Document: Order Transferring from the Department of Industry to the Department of Indian Affairs and Northern Development the Control and Supervision of Aboriginal Business Canada and First Nations SchoolNet and Transferring from the Minister of Industry to the Minister of Indian Affairs and Northern Development the Powers, Duties and Functions Relating to the National Aboriginal Economic Development Board [3 KB] |

XMLTexte complet : Décret transférant du ministère de l’Industrie au ministère des Affaires indiennes et du Nord canadien la responsabilité à l’égard d’Entreprise autochtone Canada et Premières nations sur Rescol et transférant du ministre de l’Industrie au ministre des Affaires indiennes et du Nord canadien les attributions à l’égard de l’Office national du développement économique des autochtones [4 KB] |


Order Transferring from the Department of Industry to the Department of Indian Affairs and Northern Development the Control and Supervision of Aboriginal Business Canada and First Nations SchoolNet and Transferring from the Minister of Industry to the Minister of Indian Affairs and Northern Development the Powers, Duties and Functions Relating to the National Aboriginal Economic Development Board (SI/2006-135)

Décret transférant du ministère de l’Industrie au ministère des Affaires indiennes et du Nord canadien la responsabilité à l’égard d’Entreprise autochtone Canada et Premières nations sur Rescol et transférant du ministre de l’Industrie au ministre des Affaires indiennes et du Nord canadien les attributions à l’égard de l’Office national du développement économique des autochtones (TR/2006-135)


Order Transferring from the Department of Industry to the Department of Indian Affairs and Northern Development the Control and Supervision of Aboriginal Business Canada and First Nations SchoolNet and Transferring from the Minister of Industry to the Minister of Indian Affairs and Northern Development the Powers, Duties and Functions Relating to the National Aboriginal Economic Development Board

Décret transférant du ministère de l’Industrie au ministère des Affaires indiennes et du Nord canadien la responsabilité à l’égard d’Entreprise autochtone Canada et Premières nations sur Rescol et transférant du ministre de l’Industrie au ministre des Affaires indiennes et du Nord canadien les attributions à l’égard de l’Office national du développement économique des autochtones


Some of the institutions in our region are the Saskatchewan Indian Cultural Centre, our Saskatchewan Indian Institute of Technologies, our Saskatchewan Indian Federated College, our Saskatchewan Indian Training Assessment Group, our Saskatchewan Indian Equity Foundation, our Saskatchewan Indian Loan Company, the National Indian Financial Corporation, and our First Nations Bank of Canada.

Ou nombre des établissements se trouvant dans notre région, mentionnons le Saskatchewan Indian Cultural Centre, le Saskatchewan Indian Institute of Technologies, le Saskatchewan Indian Federated College, le Saskatchewan Indian Training Assessment Group, la Saskatchewan Indian Equity Foundation, la Saskatchewan Indian Loan Company, la National Indian Financial Corporation et la Banque des Premières nations du Canada.


Following existing successful examples of national bodies as independent institutes which conduct surveillance of national budgetary and economic policies, and publicly provide views on their implementation, Member States should consider how such institutions could fit into the national institutional set up.

Suite aux exemples réussis existants d'organismes nationaux, tels que des instituts indépendants, qui mènent la surveillance des politiques budgétaires et économiques nationales et font connaître publiquement leur avis sur la mise en oeuvre de celles-ci, les États membres pourraient étudier comment ce type d'institutions pourraient s'intégrer dans leur cadre institutionnel national.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'National Indian Economic Institute' ->

Date index: 2021-05-30
w