10. Calls on the Commission to increase its support for specific training to enable
teachers, including natives of immigrants’ countries of origin, to specialise in different methods of promoting integration through multilingualism (e.g. CLIL or multilingual or mother-tongue literacy skills teaching), and, under the Leonardo da Vinci,
Youth, and Socrates programmes (Comenius and Grundtvig projects), to widen
the range of target languages to cover immigrants ...[+++]’ mother tongues, bringing particular attention to bear on activities involving the sons and daughters of immigrants and the trainers and instructors who work with immigrant communities; 10. demande à la Commission un
accroissement de l'aide à la formation spécifique de professeurs, venant en particulier des pays d'origine des immigrés, intéressés par le développement de diverses méthodes d'intégration par le plurilinguisme (par exemple, EMILE, l'alphabétisa
tion dans plusieurs langues ou dans la langue maternelle) et
, dans le cadre des programmes Leonardo da Vinci, Jeunesse et Socrates (actions Comenius et Grundtvi
...[+++]g), l'élargissement de l'offre de langues cibles aux langues maternelles des immigrés, en accordant une attention particulière aux activités qui s'adressent aux fils et filles d'immigrés ainsi qu'aux formateurs et animateurs qui travaillent avec ces communautés;