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NAVOCFORMED
Naval On-Call Force Mediterranean
Naval On-Call Force for the Mediterranean
STANAVFORMED
Standing Naval Force Mediterranean
TFM
Task Force Mediterranean
Task Force for the Mediterranean

Traduction de «Naval On-Call Force for the Mediterranean » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Naval On-Call Force Mediterranean [ NAVOCFORMED | Naval On-Call Force for the Mediterranean ]

Force navale alliée disponible sur appel en Méditerranée


Standing Naval Force Mediterranean [ SNFM,STANAVFORMED | Naval On-Call Force Mediterranean ]

Force navale permanente de la Méditerranée [ STANAVFORMED | Force navale alliée disponible sur appel en Méditerranée ]


Naval On-Call Force, Mediterranean | NAVOCFORMED [Abbr.]

Forces navales alliées disponibles sur appel en Méditerranée | NAVOCFORMED [Abbr.]


Naval On-call Force, Mediterranean | NAVOCFORMED [Abbr.]

Forces navales alliées disponibles sur appel en Méditerranée | NAVOCFORMED [Abbr.]


Task Force for the Mediterranean | Task Force Mediterranean | TFM [Abbr.]

Task force pour la Méditerranée


Committee for the Development of the Federalist Force of the Mediterranean Region [ Committee for the Development of Federalism around the Mediterranean ]

Comité pour le développement de la force fédéraliste de la Méditerranée


Standing Naval Force Mediterranean [ STANAVFORMED ]

Force navale permanente de la Méditerranée [ STANAVFORMED ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The European Union Naval Force Mediterranean (EUNAVFOR MED) is a crisis management operation to provide surveillance, intelligence gathering and potential operational engagement against smuggling activity in the Southern Central Mediterranean in full respect of international law.

La force navale de l’Union européenne en Méditerranée (EUNAVFOR MED) est une opération de gestion de crise ayant pour objectif d'assurer des missions de surveillance et de collecte de renseignements et éventuellement un engagement opérationnel pour lutter contre le trafic de clandestins dans la partie sud de la Méditerranée centrale dans le respect intégral du droit international


The Commission continued to be in the vanguard in civil-military coordination by actively shaping EU military engagements to better respond to the needs of the humanitarian community and to ensure smoother coordination in the field e.g. in the planning and conduct of EUNAVFOR MED operation 'Sophia', the European Union naval force operation in the Mediterranean.

La Commission est restée à l’avant-plan de la coordination entre les autorités civiles et militaires en concevant activement les interventions militaires de l’Union afin de mieux répondre aux besoins de la communauté humanitaire et d’assurer une coordination plus fluide dans ce domaine, par exemple dans la planification et l’exécution de l’EUNAVFOR MED opération Sophia, l’opération navale de l’Union européenne en Méditerranée.


The semi-enclosed nature of the Mediterranean Sea and the trans-boundary impacts of maritime activities call for increased co-operation with non-EU Mediterranean partners.

Du fait de la nature semi-fermée de la mer Méditerranée et des incidences transfrontalières des activités maritimes, il semble indispensable de mettre en place une coopération accrue avec les partenaires méditerranéens non membres de l'UE.


(4) Where a member has been required, prior to the date on which he ceases to be entitled to gratuity, to accept pay and allowances at lower rates, by reason of reversion in rank or appointment, or otherwise as a condition of acceptance for service in the permanent naval or army forces or regular air force of Canada, or in the naval, army or air forces of Canada for a special period terminating on or after the 30th day of September 1947, the rates of pay and allowances payable to him or on his behalf immediately p ...[+++]

(4) Lorsqu’un membre, avant la date où il cesse d’avoir droit à une gratification, a été requis d’accepter une solde et des allocations à des taux inférieurs, par suite d’une rétrogradation ou reprise de grade, ou autrement, comme condition d’acceptation pour service dans les forces navales permanentes ou dans les forces permanentes de l’armée ou dans les forces aériennes régulières du Canada, ou dans les forces ...[+++]


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(2) A member or former member of the naval, army or air forces of Canada entitled to a gratuity or credit under this Act is entitled to such gratuity and credit in respect of all his full-time service as such, if he is not accepted as a member of the permanent naval or army forces or the regular air force of Canada or is not accepted for service in the naval, army or air forces of Canada for a special period terminating on or after the 30th day of September 1947.

(2) Un membre ou un ancien membre des forces navales, des forces de l’armée ou des forces aériennes du Canada, ayant droit à une gratification ou à un crédit prévu à la présente loi, est admis à cette gratification ou à ce crédit en ce qui concerne tout son service à temps continu en cette qualité, s’il n’est pas accepté comme membre des forces navales permanentes ou des forces permanentes de l’armée ou des ...[+++]


(2) A member or former member of the naval, army or air forces of Canada entitled to a gratuity or credit under this Act is entitled to such gratuity and credit in respect of all his full-time service as such, if he is not accepted as a member of the permanent naval or army forces or the regular air force of Canada or is not accepted for service in the naval, army or air forces of Canada for a special period terminating on or after the 30th day of September 1947.

(2) Un membre ou un ancien membre des forces navales, des forces de l’armée ou des forces aériennes du Canada, ayant droit à une gratification ou à un crédit prévu à la présente loi, est admis à cette gratification ou à ce crédit en ce qui concerne tout son service à temps continu en cette qualité, s’il n’est pas accepté comme membre des forces navales permanentes ou des forces permanentes de l’armée ou des ...[+++]


(2) For the purposes of paragraph (a) of the definition “service” in subsection (1), service by a person in the naval or army forces of Newfoundland and service by a person recruited in Newfoundland in any naval, army or air forces raised in Newfoundland by or on behalf of the United Kingdom, shall be deemed to be service in the naval, army or air forces of Canada and, for the purposes of paragraph (b) of that definition, domicile in Newfoundland shall be deemed to be domicile in Canada.

(2) Aux fins de l’alinéa a) de la définition de « service » au paragraphe (1), le service, par une personne, dans les forces navales ou les forces de l’armée de Terre-Neuve, ainsi que le service par une personne recrutée à Terre-Neuve dans l’une des forces navales, des forces de l’armée ou des forces aériennes levées à Terre-Neuve par le Royaume-Uni ou pour son compte, est réputé du service dans les ...[+++]


Commission calls for accelerated delivery under the Migration Partnership Framework and further actions along the Central Mediterranean Route // Brussels, 2 March 2017

La Commission appelle de ses vœux une accélération de la mise en œuvre du cadre de partenariat pour les migrations ainsi que d'autres actions le long de la route de la Méditerranée centrale // Bruxelles, le 2 mars 2017


On March 4, 1964, the UN adopted a resolution calling for the deployment of peacekeeping forces to the Mediterranean island of Cyprus.

Le 4 mars 1964, l'ONU a adopté une résolution demandant le déploiement de forces de maintien de la paix à l'île méditerranéenne de Chypre.


The Commission's Communications to prepare for the 4th and 5th Euro-Mediterranean Conferences of Ministers in Marseilles (15-16 November 2000) [14] and Valencia (22-23 April 2002) [15], as well as the recent communication on "Wider Europe", call for greater prominence to be given to Human Rights, democracy, good governance and the rule of law in the EU's relations with its Mediterranean partners, and made a number of concrete proposals to this end.

Les communications de la Commission en vue de la préparation des 4ème et 5ème conférences des ministres euro-méditerranéens à Marseille (15-16 novembre 2000) [14] et à Valence (22-23 avril 2002) [15] ainsi que la récente communication sur l'Europe élargie ont demandé que, dans les relations de l'UE avec ses partenaires méditerranéens, une plus grande importance soit accordée aux droits de l'homme, à la démocratie, à la bonne gouvernance et à l'État de droit, et ont formulé un certain nombre de propositions concrètes à cette fin.




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Date index: 2024-02-15
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