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Abuse in the workplace
Accident at the workplace
Accident at work
Active Living in the Workplace
Analyse ergonomics in different workplaces
Assess ergonomics in different workplaces
Bullying at work
Enforce workplace drug policies
Evaluate ergonomics in different workplaces
Execute workplace drug policies
Harassment at work
Implement workplace drug policies
Law on Labour Relations at the Workplace
Law on the Constitution of Enterprises
Monitor ergonomics in different workplaces
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Ordinary place of work
Prohibit drug and alcohol use in the workplace
Safety at the workplace
Violence in workplace
Work accident
Work-related abuse
Worker safety
Workplace Labour Relations Act
Workplace Labour Relations Law
Workplace abuse
Workplace harassment
Works Constitution Act
Works council constitution act

Vertaling van "Normal workplace " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
normal workplace [ ordinary place of work ]

lieu de travail habituel [ lieu habituel de travail ]


harassment at work [ abuse in the workplace | bullying at work | violence in workplace | workplace abuse | workplace harassment | work-related abuse ]

harcèlement professionnel [ harcèlement au travail | harcèlement moral au travail | harcèlement psychologique au travail | harcèlement sur le lieu de travail | mobbing au travail | violence au travail | violence en milieu de travail | violence sur le lieu de travail ]


appraise environmental parameters at the workplace for food products | assess environmental parameters of the workplace for food products | assess environmental parameters at the workplace for food products | check environmental parameters at the workplace for food products

évaluer des paramètres environnementaux sur le lieu de travail pour des produits alimentaires


execute workplace drug policies | prohibit drug and alcohol use in the workplace | enforce workplace drug policies | implement workplace drug policies

mettre en œuvre des politiques anti-drogues sur le lieu de travail


evaluate ergonomics in different workplaces | monitor ergonomics in different workplaces | analyse ergonomics in different workplaces | assess ergonomics in different workplaces

analyser l’ergonomie sur différents lieux de travail


Labour/Management Relations Act | Law on Labour Relations at the Workplace | Law on the Constitution of Enterprises | Workplace Labour Relations Act | Workplace Labour Relations Law | Works Constitution Act | works council constitution act

loi sur les comités d'entreprise


Changing Families, Changing Workplaces [ Changing Families, Changing Workplaces: Case Studies of Policies and Programs in Canadian Workplaces ]

Travail et famille... vers des solutions innovatrices [ Travail et familles... vers des solutions innovatrices : études de cas sur les politiques et programmes de milieux de travail canadiens ]


Active Living in the Workplace: results of the 1992 national workplace survey [ Active Living in the Workplace ]

La vie active en milieu de travail : résultats du sondage canadien en milieu de travail de 1992 [ Vie Active en milieu de travail ]


occupational safety [ occupational hazard | safety at the workplace | worker safety ]

sécurité du travail [ risque professionnel | sécurité du travailleur | sécurité sur le lieu de travail ]


occupational accident [ accident at the workplace | accident at work | work accident ]

accident du travail
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(13) ‘product presenting a risk’ means a product having the potential to affect adversely health and safety of persons in general, health and safety in the workplace, consumer protection, the environment and public security as well as other public interests to a degree which goes beyond that considered reasonable and acceptable under the normal or reasonably foreseeable conditions of use of the product concerned, including the duration of use and, where applicable, its putting into service, installation and maintenance requirements.

13) «produit présentant un risque»: un produit susceptible de nuire à la santé et à la sécurité des personnes en général, à la santé et à la sécurité sur le lieu de travail, à la protection des consommateurs, à l’environnement et à la sécurité publique ainsi qu’à d’autres intérêts publics dans une mesure qui va au‑delà de ce qui est considéré comme raisonnable et acceptable dans des conditions d’utilisation normales ou raisonnablement prévisibles du produit concerné, lesquelles comprennent aussi sa durée d’utilisation et, le cas échéant, sa mise en service, son installation et ses exigences d’entretien.


109.1 (1) On application by a trade union, the Board may, by order, require an employer to give an authorized representative of the trade union mentioned in the order, or the Board, or both, the names and addresses of employees whose normal workplace is not on premises owned or controlled by their employer and authorize the trade union to communicate with those employees, by electronic means or otherwise, if the Board is of the opinion that such communication is required for purposes relating to soliciting trade union memberships, the negotiation or administration of a collective agreement, the processing of a grievance or the provision ...[+++]

109.1 (1) Sur demande d’un syndicat, le Conseil peut, par ordonnance, exiger de l’employeur qu’il lui remette ou qu’il remette à un représentant autorisé du syndicat nommément désigné les noms et adresses des employés dont le lieu de travail habituel ne fait pas partie des locaux appartenant à leur employeur ou placés sous sa responsabilité et autoriser le syndicat à communiquer avec eux, notamment par un moyen électronique, s’il est d’avis que de telles communications se justifient dans le cadre d’une campagne de recrutement ou en vue de la négociation ou de l’application d’une convention collective, du règlement d’un grief ou de la pre ...[+++]


The Chair: In our hearings, clause 54 seemed to be of grave concern to many of our witnesses but so did clause 50 and proposed section 109.1 which deals with an application by the trade union regarding off-site workers, and it says that the board may by order require the employer to give an authorized representative of the trade union the names and addresses of employees whose normal workplace is not on the premises owned or controlled by the employer, and allows the trade unions to use any electronic communications system that the employer uses to communicate with its employees.

La présidente: Nous avons constaté pendant nos audiences que bon nombre de témoins s'inquiètent de l'article 54, mais il y en a aussi beaucoup qui s'inquiètent de l'article 50 du projet de loi et du nouvel article 109.1 de la loi qui a trait aux demandes présentées par le syndicat à propos de travailleurs à distance et selon lequel le conseil peut, par ordonnance, exiger la remise par l'employeur à un représentant autorisé du syndicat des noms et adresses des employés dont le lieu de travail habituel ne fait pas partie des locaux appartenant à leur employeur ou placés sous sa responsabilité et autoriser le syndicat à communiquer avec eux ...[+++]


(13) ‘product presenting a risk’ means a product which has the potential to affect adversely health and safety of persons in general, health and safety in the workplace, consumer protection, the environment and public security as well as other public interests to a degree which goes beyond that considered reasonable and acceptable under the normal or reasonably foreseeable conditions of use of the product concerned, including the duration of use and, where applicable, its putting into service, installation and maintenance requirements ...[+++]

«produit présentant un risque»: un produit susceptible de nuire à la santé et à la sécurité des personnes en général, à la santé et à la sécurité sur le lieu de travail, à la protection des consommateurs, à l'environnement et à la sécurité publique ainsi qu'à d'autres intérêts publics dans une mesure qui va au-delà de ce qui est considéré comme raisonnable et acceptable dans des conditions d'utilisation normales ou raisonnablement prévisibles du produit concerné, lesquelles comprennent aussi sa durée d'utilisation et, le cas échéant, sa mise en service, son installation et ses exigences d'entretien;


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(13) ‘product presenting a risk’ means a product having the potential to affect adversely health and safety of persons in general, health and safety in the workplace, consumer protection, the environment and public security as well as other public interests to a degree which goes beyond that considered reasonable and acceptable under the normal or reasonably foreseeable conditions of use of the product concerned, including the duration of use and, where applicable, its putting into service, installation and maintenance requirements;

13) «produit présentant un risque»: un produit susceptible de nuire à la santé et à la sécurité des personnes en général, à la santé et à la sécurité sur le lieu de travail, à la protection des consommateurs, à l'environnement et à la sécurité publique ainsi qu'à d'autres intérêts publics dans une mesure qui va au-delà de ce qui est considéré comme raisonnable et acceptable dans des conditions d'utilisation normales ou raisonnablement prévisibles du produit concerné, lesquelles comprennent aussi sa durée d'utilisation et, le cas échéant, sa mise en service, son installation et ses exigences d'entretien;


The Directive allows for derogations from these requirements in a range of situations. These include three which might be relevant to the situation mentioned by the Honourable Member: derogations by collective agreements, or where a worker is working at a distance from their residence or normal workplace, or in activities which require continuity of service.

La directive autorise les dérogations dans différentes situations, dont trois qui pourraient s’appliquer à la situation mentionnée par l’honorable député: les dérogations par les conventions collectives, ou lorsqu’un travailleur travaille loin de chez lui ou de son lieu de travail normal, ou dans des activités qui nécessitent une continuité de service.


The Directive allows for derogations from these requirements in a range of situations. These include three which might be relevant to the situation mentioned by the Honourable Member: derogations by collective agreements, or where a worker is working at a distance from their residence or normal workplace, or in activities which require continuity of service.

La directive autorise les dérogations dans différentes situations, dont trois qui pourraient s’appliquer à la situation mentionnée par l’honorable député: les dérogations par les conventions collectives, ou lorsqu’un travailleur travaille loin de chez lui ou de son lieu de travail normal, ou dans des activités qui nécessitent une continuité de service.


A minority of home workers enjoy pay and working conditions comparable with those of their counterparts working in the normal workplace.

Une minorité seulement de travailleurs à domicile bénéficient de conditions de rémunération et de travail comparables à celles de leurs homologues travaillant normalement en entreprise.


The board will have the discretionary power to give an authorized union representative the names and addresses of employees whose normal workplace is not on the premises of the employer and to authorize the union to communicate with those employees.

Le Conseil aura le pouvoir discrétionnaire d'accorder à un représentant autorisé du syndicat la liste des noms et adresses des employés qui travaillent à l'extérieur des locaux de l'employeur et d'autoriser le syndicat à communiquer avec lui.


If we are going to be believable in this Chamber in trying to deal with questions of inequality in the workplace we are going to have to recognize that very often in this new world order the workplace is run by people who have subcontracted and subcontracted those contracts to the point that it is impossible to hold the employer who makes those kinds of decisions, however arbitrary, unfair and normally illegal, responsible.

Si nous tenons à être crédibles à la Chambre quand nous disons que nous voulons nous attaquer aux inégalités sur le marché du travail, force nous est de reconnaître qu'il arrive très souvent dans ce nouvel ordre mondial que le marché du travail soit régi par des gens qui pratiquent à tel point la sous-traitance en chaîne qu'il est impossible d'imputer la responsabilité à l'employeur qui prend ce genre de décisions, même si elles sont arbitraires, injustes et illégales.


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