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Innovative Residential Water and Wastewater Management
Onsite system
Onsite wastewater management system
Sewerage systems manager
Wastewater distribution systems and equipment manager
Wastewater infrastructure design lead
Wastewater infrastructure manager

Vertaling van "Onsite wastewater management system " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
onsite wastewater management system | onsite system

installation septique


wastewater infrastructure design lead | wastewater infrastructure manager | sewerage systems manager | wastewater distribution systems and equipment manager

gestionnaire de réseaux d'assainissement | responsable de réseaux d'assainissement


Remote Monitoring and Control of Onsite Wastewater Treatment, Recycling, and Reuse Systems

Télésurveillance et commande à distance des installations sur place de traitement et de recyclage des eaux usées, et de réutilisation de l'eau


Innovative Residential Water and Wastewater Management: Wastewater Recycling and Reuse, Rainwater Cistern Systems, and Water Conservation [ Innovative Residential Water and Wastewater Management ]

Innovations en matière de gestion de l'eau d'alimentation et des eaux usées en milieu résidentiel : recyclage et réutilisation des eaux usées, systèmes de citerne d'eaux pluviales et systèmes économiseurs d'eau [ Innovations en matière de gestion de l'eau d'alimentation et des eaux usées en milieu résidentiel ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The OP Environment consists of 3 priority axes: Developing Waste Management Infrastructure for Establishing an Integrated Waste Management System , Protecting Croatia's Water Resources Through Improved Water Supply and Integrated Wastewater Management Systems, and Technical Assistance

Le PO «Environnement» suit trois axes prioritaires: «développer les infrastructures de gestion des déchets en vue de mettre en place un système intégré de gestion des déchets», «protéger les ressources hydriques en Croatie en améliorant l'approvisionnement en eau et les systèmes intégrés de gestion des eaux résiduaires» et «assistance technique».


The objectives in this field, which are contained in the "Plan Nacional de Saneamiento y Depuración de Aguas Residuales Urbanas" (National Sewerage and Wastewater Treatment Plan), are the improvement of the sewerage and of the waste-water treatment systems, a greater control of the quality of discharges with a view to reuse of treated effluents and improved management and disposal of waste-water sludges.

Les objectifs dans ce domaine, qui sont énoncés dans le «Plan Nacional de Saneamiento y Depuración de Aguas Residuales Urbanas» (plan national d'assainissement et d'épuration des eaux usées), sont l'amélioration des systèmes de traitement des eaux résiduaires, un contrôle renforcé de la qualité des émissaires d'évacuation dans le but de réutiliser les effluents traités et une meilleure gestion des boues résultant des eaux usées.


Five projects concern the combined investment in the drinking and wastewater sectors in the cities of Brasov, Satu Mare, Buzau, Sibiu and Piatra Neamt, whereas one project relates to the management of the solid waste system of the city of Ramnicu Valcea.

Cinq projets concernaient un investissement dans les systèmes combinés de distribution d'eau potable et de traitement des eaux usées dans les villes de Brasov, de Satu Mare, de Buzau, de Sibiu et de Piatra Neamt ; un projet concernait la gestion du système de traitement des déchets solides de la ville de Ramnicu Valcea.


(c) to promote the implementation of quality waste management, wastewater treatment and prevention systems in the field of water resources,

c) promouvoir la mise en œuvre de systèmes de qualité en ce qui concerne la gestion des déchets, le traitement des eaux usées et la prévention dans le domaine des ressources hydriques,


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76. Recalls that, through water bills, EU citizens are bearing the cost of purification of water and water treatment, and stresses that enacting policies that effectively combine and reconcile water resource protection objectives with cost savings, such as ‘control at source’ approaches, are more efficient and financially preferable; recalls that according to the EEA’s 2015 report on the state of the environment, more than 40 % of rivers and coastal waters are affected by diffuse pollution caused by agriculture, while between 20 % and 25 % are subjected to pollution deriving from point sources such as industrial structures, sewage systems and wastewater managemen ...[+++]

76. rappelle que, au travers de leurs factures d'eau, les citoyens européens supportent le coût de la purification de l'eau et du traitement de l'eau et souligne que l'adoption de politiques qui combinent et concilient avec efficacité les objectifs de protection des ressources hydriques et les approches relatives à l'économie des coûts, comme le "contrôle à la source", est plus rentable et financièrement préférable; rappelle que, selon le rapport de 2015 de l'AEE sur l'état de l'environnement, plus de 40 % des cours d'eau et des eaux côtières sont affectés par une pollution diffuse causée par l'agriculture, et qu'entre 20 et 25 % sont pollués par des sources telles que des installations industrielles, des ...[+++]


76. Recalls that, through water bills, EU citizens are bearing the cost of purification of water and water treatment, and stresses that enacting policies that effectively combine and reconcile water resource protection objectives with cost savings, such as ‘control at source’ approaches, are more efficient and financially preferable; recalls that according to the EEA’s 2015 report on the state of the environment, more than 40 % of rivers and coastal waters are affected by diffuse pollution caused by agriculture, while between 20 % and 25 % are subjected to pollution deriving from point sources such as industrial structures, sewage systems and wastewater managemen ...[+++]

76. rappelle que, au travers de leurs factures d'eau, les citoyens européens supportent le coût de la purification de l'eau et du traitement de l'eau et souligne que l'adoption de politiques qui combinent et concilient avec efficacité les objectifs de protection des ressources hydriques et les approches relatives à l'économie des coûts, comme le "contrôle à la source", est plus rentable et financièrement préférable; rappelle que, selon le rapport de 2015 de l'AEE sur l'état de l'environnement, plus de 40 % des cours d'eau et des eaux côtières sont affectés par une pollution diffuse causée par l'agriculture, et qu'entre 20 et 25 % sont pollués par des sources telles que des installations industrielles, des ...[+++]


75. Recalls that, through water bills, EU citizens are bearing the cost of purification of water and water treatment, and stresses that enacting policies that effectively combine and reconcile water resource protection objectives with cost savings, such as ‘control at source’ approaches, are more efficient and financially preferable; recalls that according to the EEA’s 2015 report on the state of the environment, more than 40 % of rivers and coastal waters are affected by diffuse pollution caused by agriculture, while between 20 % and 25 % are subjected to pollution deriving from point sources such as industrial structures, sewage systems and wastewater managemen ...[+++]

75. rappelle que, au travers de leurs factures d'eau, les citoyens européens supportent le coût de la purification de l'eau et du traitement de l'eau et souligne que l'adoption de politiques qui combinent et concilient avec efficacité les objectifs de protection des ressources hydriques et les approches relatives à l'économie des coûts, comme le "contrôle à la source", est plus rentable et financièrement préférable; rappelle que, selon le rapport de 2015 de l'AEE sur l'état de l'environnement, plus de 40 % des cours d'eau et des eaux côtières sont affectés par une pollution diffuse causée par l'agriculture, et qu'entre 20 et 25 % sont pollués par des sources telles que des installations industrielles, des ...[+++]


Projects aiming at developing technologies for drinking water and urban waste water treatment systems, through the use of resource efficient processes for the provision of water services (e.g. aiming to reduce energy consumption for the treatment and management of water, and water losses) and onsite procedures and control processes to diminish or eliminate discharges of emerging pollutants and pathogens as part of wastewater ...[+++]

Projets visant au développement de technologies pour le traitement de l’eau potable et des eaux urbaines résiduaires, à l’aide de processus efficaces dans l’utilisation des ressources pour la prestation des services relatifs à l’eau (par exemple visant à réduire la consommation énergétique lors du traitement et de la gestion de l’eau, ainsi que les pertes d’eau) et de procédures sur site et de processus de contrôle destinés à réduire ou éliminer les rejets de nouvelles substances polluantes et pathogènes avec les ...[+++]


The OP Environment consists of 3 priority axes: Developing Waste Management Infrastructure for Establishing an Integrated Waste Management System , Protecting Croatia's Water Resources Through Improved Water Supply and Integrated Wastewater Management Systems, and Technical Assistance

Le PO «Environnement» suit trois axes prioritaires: «développer les infrastructures de gestion des déchets en vue de mettre en place un système intégré de gestion des déchets», «protéger les ressources hydriques en Croatie en améliorant l'approvisionnement en eau et les systèmes intégrés de gestion des eaux résiduaires» et «assistance technique».


Five projects concern the combined investment in the drinking and wastewater sectors in the cities of Brasov, Satu Mare, Buzau, Sibiu and Piatra Neamt, whereas one project relates to the management of the solid waste system of the city of Ramnicu Valcea.

Cinq projets concernaient un investissement dans les systèmes combinés de distribution d'eau potable et de traitement des eaux usées dans les villes de Brasov, de Satu Mare, de Buzau, de Sibiu et de Piatra Neamt ; un projet concernait la gestion du système de traitement des déchets solides de la ville de Ramnicu Valcea.




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Date index: 2023-10-11
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