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Apron
Apron flood-lighting
Apron flood-lighting system
Apron illumination
Apron lighting
Apron lighting system
Apron of dock
Apron wharf
Bib apron
Conduct apron customer safety monitoring
Downstream apron
Downstream spillway apron
Manage accounting operations accounting operations
Manage aeroplane parking area
Manage aircraft parking areas
Monitor customer safety on apron
Monitor health and safety on airport apron
Operating area
Operational apron
Perform apron safety monitoring
Pin apron
Plastic apron
Quay apron
Slaughter's apron
Spike apron
Spiked apron
Supervise account operations
Supervise accounting operations
Supervise aircraft parking area
Supervise airport apron
Supervising accounting operations
Waste apron
Wharf apron

Traduction de «Operational apron » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


conduct apron customer safety monitoring | monitor health and safety on airport apron | monitor customer safety on apron | perform apron safety monitoring

surveiller la sécurité des clients sur le tablier


apron of dock [ apron wharf | wharf apron | apron | quay apron ]

tablier du quai [ tablier de quai | front de quai | zone bord-à-quai ]


apron lighting [ apron lighting system | apron flood-lighting | apron flood-lighting system | apron illumination ]

éclairage d'aire de trafic [ dispositifs d'éclairage d'aire de trafic ]


pin apron | spike apron | spiked apron

tablier à pointes


plastic apron | slaughter's apron

tablier de l'abatteur | tablier en plastique


downstream apron | downstream spillway apron

arrière-radier


bib apron | waste apron

tablier à bavette | tablier bavette


manage aeroplane parking area | supervise aircraft parking area | manage aircraft parking areas | supervise airport apron

gérer les aires de stationnement des avions


manage accounting operations accounting operations | supervising accounting operations | supervise account operations | supervise accounting operations

superviser des opérations comptables
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Any undertaking wishing to operate an airport has to ensure the safety of the installations, such as of the runway and aprons.

Toute entreprise souhaitant exploiter un aéroport doit garantir la sécurité d'installations telles que les pistes et les aires de trafic.


Because the existing Gdynia-Kosakowo (Gdynia-Oksywie) airfield was originally used exclusively for military purposes, the operator of the new airport is able to use the existing infrastructure (such as a runway of 2 500 meters, taxiways, an apron, navigation equipment etc.). The total cost of the investment in the conversion project is estimated at PLN 164,9 million (EUR 41,2 million (15)) in nominal terms and PLN 148,4 million (EUR 37,1 million) in real terms.

Compte tenu du fait que l'aéroport de Gdynia-Kosakowo existant (l'aéroport Gdynia-Oksywie) était initialement utilisé uniquement à des fins militaires, l'exploitant du nouvel aéroport a la possibilité d'utiliser les infrastructures existantes (une piste de décollage de 2 500 mètres de long, des voies de circulation, une aire de trafic, des dispositifs de navigation, etc.) Le coût total estimé de l'investissement relatif au projet de reconversion s'élève à 164 900 000 PLN (41 200 000 EUR (15)) en termes nominaux et à 148 400 000 PLN (37 100 000 EUR) en termes réels.


68. No person shall park an aircraft on a controlled apron beyond the time limit set in the last apron traffic control instruction that was received by the operator or pilot-in-command before the aircraft was parked, or that is later issued by the apron traffic control unit and delivered to the owner or operator of the aircraft or the person in whose name the aircraft is registered.

68. Il est interdit de laisser un aéronef en stationnement sur une aire de trafic contrôlée au-delà de la durée maximale précisée dans la dernière instruction du contrôle de la circulation sur l’aire de trafic que l’exploitant ou le pilote commandant de bord a reçue avant de laisser l’aéronef en stationnement, ou dans une instruction que l’organe du contrôle de la circulation sur l’aire de trafic a donnée ultérieurement et a fait remettre au propriétaire ou à l’exploitant de l’aéronef ou à la personne au nom de laquelle l’aéronef est immatriculé.


68. No person shall park an aircraft on a controlled apron beyond the time limit set in the last apron traffic control instruction that was received by the operator or pilot-in-command before the aircraft was parked, or that is later issued by the apron traffic control unit and delivered to the owner or operator of the aircraft or the person in whose name the aircraft is registered.

68. Il est interdit de laisser un aéronef en stationnement sur une aire de trafic contrôlée au-delà de la durée maximale précisée dans la dernière instruction du contrôle de la circulation sur l’aire de trafic que l’exploitant ou le pilote commandant de bord a reçue avant de laisser l’aéronef en stationnement, ou dans une instruction que l’organe du contrôle de la circulation sur l’aire de trafic a donnée ultérieurement et a fait remettre au propriétaire ou à l’exploitant de l’aéronef ou à la personne au nom de laquelle l’aéronef est immatriculé.


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(14) Where an apron is available at a heliport that is certified to be available for use at night, the operator of the heliport shall provide apron edge lights, retro-reflective edge markers or apron floodlighting in accordance with the requirements of the applicable heliport standard.

(14) Dans le cas où une aire de trafic est disponible à un héliport doit être certifiée comme étant disponible pour utilisation de nuit, l’exploitant de l’héliport doit pourvoir cette aire de feux de bord, de balises rétroréfléchissantes de bord ou de projecteurs d’aire de trafic, conformément aux exigences de la norme sur les héliports applicable.


(2) The operator or pilot-in-command of an aircraft shall immediately, upon receipt of an apron traffic control clearance or an apron traffic control instruction, acknowledge that he has received that clearance or instruction.

(2) L’exploitant ou le pilote commandant de bord d’un aéronef doit immédiatement, dès réception d’une autorisation du contrôle de la circulation sur l’aire de trafic ou d’une instruction du contrôle de la circulation sur l’aire de trafic, accuser réception de cette autorisation ou de cette instruction.


15. Where an apron traffic control unit, as defined in Part IV, has been established at an airport, the operator of a motor vehicle on the apron shall acknowledge and obey any instruction received from the unit.

15. Lorsqu’un organe du contrôle de la circulation sur l’aire de trafic, défini dans la partie IV, a été établi dans un aéroport, le conducteur d’un véhicule à moteur se trouvant sur l’aire de trafic doit accuser réception de toute instruction reçue de cet organe et s’y conformer.


The Competent Authority shall evaluate the alternative means of compliance proposed by an aerodrome operator or a provider of apron management services, in accordance with ADR.OR.A.015, by analysing the documentation provided and, if considered necessary, conducting an inspection of the aerodrome operator, the aerodrome or the provider of apron management services.

L’autorité compétente évalue les moyens de conformité alternatifs proposés par un exploitant d’aérodrome ou un prestataire de services de gestion des aires de trafic, conformément au paragraphe ADR.OR.A.015, en analysant la documentation fournie et, si elle le juge nécessaire, en effectuant une inspection de l’exploitant d’aérodrome, de l’aérodrome ou du prestataire de services de gestion des aires de trafic.


failure to give the Competent Authority access to the aerodrome and aerodrome operator’s or the apron management services provider’s facilities as defined in ADR.OR.C.015 during normal operating hours and after two written requests;

l’impossibilité pour l’autorité compétente d’accéder aux installations de l’aérodrome, de l’exploitant d’aérodrome ou du prestataire de services de gestion des aires de trafic, comme établi au paragraphe ADR.OR.C.015, pendant les heures d’ouverture normales et au terme de deux demandes écrites;


2. Competent Authorities involved in the certification and oversight of aerodromes, aerodrome operators and apron management service providers shall comply with the requirements laid down in Annex II.

2. Les autorités compétentes intervenant dans la certification et la surveillance des aérodromes, des exploitants d’aérodrome et des prestataires de services de gestion des aires de trafic respectent les exigences définies à l’annexe II.


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