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Dust counter
Foxing
Hand counter
Hand held clicker
Hand held counter
Hand held tally counter
Hand held tally counter clicker
Hand tally counter
Kern counter
Nuclei counter
Nucleus counter
OTC
OTC = Over-The-Counter Market
OVPO
Otc
Outside activity
Outside counter
Outside counter pocket
Outside employment
Outside vapour deposition process
Outside vapour phase oxidation
Outside vapour phase oxidation process
Outside work
Over The Counter
Over the Counter Market
Over the counter
Over-the-counter
Particle counter
Tally register counter

Vertaling van "Outside counter " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


outside counter | foxing

talonnette de dessus | talonnette








Over the Counter Market (WallStreet) = OTC (1) | OTC (Wall Street) = Over the counter (2) | OTC = Over-The-Counter Market (3) | Over The Counter (stocks) (4) | over the counter (5) | over-the-counter (6) | OTC (7) | otc (8) | over the counter (9)

hors-cote, avant-bourse (CH), sorte de marché hors cote (1) | marché de gré à gré (2) | marché OTC (Le Mois 11/92, p. 24) (3) | marché hors cote (4) | marché de gré à gré (5) | transaction de gré à gré (6) | otc over the counter (7)


outside activity | outside employment | outside work

activité accessoire | activité annexe | activité complémentaire | activité secondaire | occupation secondaire


outside vapour deposition process | outside vapour phase oxidation | outside vapour phase oxidation process | OVPO [Abbr.]

oxydation en phase vapeur externe | procédé d'oxydation en phase vapeur externe


hand held tally counter [ hand tally counter | hand counter | hand held tally counter clicker | hand held counter | hand held clicker | tally register counter ]

compteur manuel [ compteur à main | compteur-enregistreur | compteur de main ]


dust counter [ particle counter | Kern counter | nucleus counter | nuclei counter ]

pulvimètre [ compteur de Kern | compteur de noyaux ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
23. Believes that it is important to take a holistic approach in addressing and tackling the root causes of radicalisation in Europe; stresses that challenging the ideological narrative underpinning the actions of extremist groups and building a counter-narrative is one of the keys to combating the appeal of terrorist groups; expresses concern that relations between communities are being put under increasing strain across Europe and encourages inter-faith dialogue; welcomes the report’s references to the issue of training religious leaders in order to prevent hate preachers; calls on the Member States to criminalise terrorist acts that occur outside of their ...[+++]

23. est convaincu de l'importance d'une démarche globale dans l'analyse et la résolution des causes profondes de la radicalisation en Europe; souligne que l'une des clés de la lutte contre l'attrait des groupes terroristes réside dans la remise en cause du discours idéologique sur lequel repose l'action des groupes extrémistes et la construction d'un contre-discours; s'inquiète des tensions grandissantes entre communautés en Europe et encourage le dialogue interreligieux; se félicite que le rapport aborde la question de la formation des dignitaires religieux dans l'optique ...[+++]


14. Calls for the cooperation on counter-terrorism to explicitly address the ISIS threat, which has developed into a major facilitator of terrorism in and outside the territories under its control; emphasises that countering terrorism means countering ISIS wherever it is active;

14. demande que la coopération antiterroriste s'attaque expressément à la menace que représente l'EIIL, qui est devenu un facilitateur important du terrorisme à l'intérieur comme à l'extérieur des territoires qu'il contrôle; insiste sur le fait que la lutte contre le terrorisme implique de lutter contre l'EIIL partout où il mène ses activités;


I think that runs counter to the Quebec approach and even counter to the approach of some courts outside Quebec.

Je pense que c'est contraire à l'approche québécoise et même contraire à l'approche de certains tribunaux à l'extérieur du Québec.


Though meant to counter the challenge of the Crown, it also prohibited actions of any kind by any person outside the House against Members for what they might say or do in Parliament.

Même s’il visait à contrecarrer les attaques de la part de la Couronne, il interdisait également toute poursuite de la part d’une personne de l’extérieur de la Chambre contre un député pour ce qu’il pouvait avoir dit ou fait au Parlement.


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Article 7 specifies that States Parties to the Convention must take all possible steps to prevent and counter preparations for the commission, both inside and outside their territories, of the offences described in Article 2. Included are steps to prevent and counter the illegal activities of persons, groups and organizations that “encourage, instigate, organize, knowingly finance or knowingly provide technical assistance or information or engage in the perpetration of these offences”.

L’article 7 précise que les États parties doivent prendre toutes les mesures possibles pour prévenir ou contrarier la préparation des infractions visées à l’article 2 destinées à être commises à l’intérieur ou à l’extérieur de leur territoire, notamment des mesures interdisant et empêchant les activités illégales d’individus, de groupes et d’organisations qui « encouragent, fomentent, organisent, financent en connaissance de cause ou fournissent en connaissance de cause une assistance technique ou des informations ou commettent de telles infractions ».


152. Recognises that the Communication accepts the need for all counter-terrorism activities to be carried out in full compliance with international human rights, humanitarian and refugee law; stresses that this principle must form part of discussions on all new counter-terrorism measures within the EU and with partners in third countries; believes that the EU must consistently raise with strategic partners all examples of non-compliant counter-terrorism measures and seek accountability for violations both within and outside the EU; reaffirms ...[+++]

152. reconnaît que la communication accepte la nécessité que toutes les activités de lutte contre le terrorisme soient menées en respectant pleinement les droits de l'homme internationaux, le droit humanitaire et le droit des réfugiés; souligne que ce principe doit faire partie des discussions sur l'ensemble des nouvelles mesures de lutte contre le terrorisme au sein de l'Union et avec les partenaires dans les pays tiers; estime que l'Union européenne doit, en conséquence, aborder avec ses partenaires stratégiques tous les types de mesures non conformes de lutte contre le terrorisme et œuvrer à ce que les acteurs assument leur responsa ...[+++]


21. Draws attention to the need to expand and develop existing and new counter-terrorism related strategic partnerships with countries outside Europe, as long as these partnerships respect human rights; emphasises the strategic cooperation between the Union and the US and points out the need for cooperation with other partners, reiterating the importance the Union attaches to the protection of citizens' personal data and their human and civil rights;

21. attire l'attention sur la nécessité de développer les partenariats stratégiques de lutte contre le terrorisme en place avec les pays extraeuropéens et d'en mettre en place de nouveaux, à condition que ces partenariats respectent les droits de l'homme; insiste sur l'importance de la coopération stratégique entre l'Union européenne et les États-Unis, et souligne la nécessité d'une coopération avec d'autres partenaires, tout en réaffirmant l'importance que l'Union accorde à la protection des données à caractère personnel des citoyens et de leurs droits de l'homme et droits civils;


22. Draws attention to the need to expand and develop existing and new counter-terrorism related strategic partnerships with countries outside Europe, as long as these partnerships respect human rights; emphasises the strategic cooperation between the Union and the US and points out the need for cooperation with other partners, reiterating the importance the Union attaches to the protection of citizens’ personal data and their human and civil rights;

22. attire l'attention sur la nécessité de développer les partenariats stratégiques de lutte contre le terrorisme en place avec les pays extraeuropéens et d'en mettre en place de nouveaux, à condition que ces partenariats respectent les droits de l'homme; insiste sur l'importance de la coopération stratégique entre l'Union européenne et les États-Unis, et souligne la nécessité d'une coopération avec d'autres partenaires, tout en réaffirmant l'importance que l'Union accorde à la protection des données à caractère personnel des citoyens et de leurs droits de l'homme et droits civils;


The Armenian accusations or allegations were not countered in North America and Europe until the 1980s because there were no significant populations outside Turkey until then.

Les accusations ou les allégations des Arméniens n'ont pas été contredites en Amérique du Nord et en Europe avant les années 1980, parce qu'il n'y avait alors pas de populations importantes à l'extérieur de la Turquie.


FIRST REPORT Your committee, which was authorized by the Senate on March 26, 1998 to examine matters relating to the threat posed to Canada by terrorism and the counter-terrorism activities of the Government of Canada, and to present its final report no later than September 29, 1998, respectfully requests that it be empowered to engage the services of such counsel and technical, clerical and other personnel as may be necessary for the purpose of the Committee's examination and to adjourn from place to place within and outside Canada for the purp ...[+++]

Votre comité, autorisé par le Sénat le 26 mars 1998 à examiner certaines questions concernant la menace du terrorisme pour le Canada et les activités antiterroristes du gouvernement du Canada, et à présenter son rapport final au plus tard le 29 septembre 1998, demande respectueusement qu'il soit autorisé à retenir les services de conseillers juridiques, de personnel technique, d'employés de bureau et d'autres personnes au besoin, pour aider le comité à mener son étude et à se déplacer d'un endroit à l'autre au Canada et à l'étranger aux fins de son enquête.




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Date index: 2024-02-21
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