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Ad-man
Advertisement
Advertisement delivery person
Advertisement message
Advertising agency man
Advertising item delivery person
Advertising man
Advertising message
Advertising person
Advertising practitioner
Commercial
Commercial message
Handbill passer
MEDPID
Person identification message
Personal messaging
Personalize
Personalize an advertising message
Spot

Vertaling van "Personalize an advertising message " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
personalize an advertising message | personalize

personnaliser un message publicitaire | personnaliser


advertising message [ advertisement message ]

message publicitaire


spot | commercial message | commercial | advertising message | advertisement

message publicitaire | spot | commercial






advertising man [ advertising person | ad-man | advertising practitioner | advertising agency man ]

agent de publicité [ agente de publicité | publicitaire | professionnel de la publicité | professionnelle de la publicité | responsable de la publicité ]


handbill passer [ advertisement delivery person | advertising item delivery person ]

distributeur d'imprimés publicitaires [ distributrice d'imprimés publicitaires | livreur d'annonces publicitaires | livreuse d'annonces publicitaires | distributeur de publicité | distributrice de publicité ]


MEDPID | person identification message

identification d'une personne | MEDPID


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Directive lays down certain obligations and rules in its Chapter IV relating to television advertising, sponsorship and teleshopping: these concern the amount of advertising permitted on screen (daily and hourly limits, Article 18), the number of and form of advertising interruptions (Article 11), and rules applicable to the content and presentation of advertising messages (Articles 10, 12, 13, 14, 15 and 16).

La directive prévoit, au chapitre IV, certaines obligations et règles concernant la publicité télévisée, le parrainage et le télé-achat: celles-ci concernent la quantité de publicité admise à l'écran (limites quotidiennes et horaires, article 18), le nombre et les modalités des interruptions publicitaires (article 11) ainsi que des règles applicables au contenu et à la présentation des messages publicitaires (articles 10, 12, 13, 14, 15 et 16).


It stipulates rules concerning the amount of advertising that may be broadcast on screen (daily and hourly limits, Article 18), the number of advertising breaks and the rules pertaining thereto (Article 11) and the rules pertaining to the content and presentation of advertising messages (Articles 10, 12, 13, 14, 15 and 16).

Elle prévoit des règles concernant la quantité de publicité admise à l'écran (limites quotidiennes et horaires, article 18), le nombre et les modalités des interruptions publicitaires (article 11) ainsi que des règles applicables au contenu et à la présentation des messages publicitaires (articles 10, 12, 13, 14, 15 et 16).


The Directive lays down rules concerning the amount of advertising permitted on screen (daily and hourly limits, Article 18), the number of and form of advertising interruptions (Article 11), and rules applicable to the content and presentation of advertising messages (Articles 10, 12, 13, 14, 15 and 16).

La directive prévoit des règles concernant la quantité de publicité admise à l'écran (limites quotidiennes et horaires, article 18), le nombre et les modalités des interruptions publicitaires (article 11) ainsi que des règles applicables au contenu et à la présentation des messages publicitaires (articles 10, 12, 13, 14, 15 et 16).


To assess whether the origin is indeed a subsidiary message, the Commission will take into account the overall importance of the text and/or symbol, including pictures and general presentation, referring to origin and the importance of the text and/or symbol referring to the unique selling point of the advertisement, i.e. the part of the advertising message which does not focus on origin.

Pour apprécier si l'origine constitue effectivement un message subsidiaire, la Commission prend en considération l'importance globale du texte et/ou du symbole y compris les images et la présentation générale, qui se réfère à l'origine, et l'importance du texte et/ou du symbole qui se réfère à l'argument clef de vente, c'est-à-dire la partie du message publicitaire qui ne se concentre pas sur l'origine de publicité.


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J. whereas the personalisation of advertising messages must not lead to the development of intrusive advertising infringing legislation on the protection of personal data and privacy,

J. considérant que la personnalisation des messages publicitaires ne doit pas conduire au développement d'une publicité intrusive enfreignant la législation sur la protection des données personnelles et de la vie privée,


J. whereas the personalisation of advertising messages must not lead to the development of intrusive advertising infringing legislation on the protection of personal data and privacy,

J. considérant que la personnalisation des messages publicitaires ne doit pas conduire au développement d'une publicité intrusive enfreignant la législation sur la protection des données personnelles et de la vie privée,


J. whereas the personalisation of advertising messages must not lead to the development of intrusive advertising infringing legislation on the protection of personal data and privacy,

J. considérant que la personnalisation des messages publicitaires ne doit pas conduire au développement d'une publicité intrusive enfreignant la législation sur la protection des données personnelles et de la vie privée,


F. whereas in view of a degree of consumer fatigue at the proliferation of advertising messages there is a temptation today to use the new communications technologies to disseminate commercial messages even when they are not clearly designated as such and are thus likely to mislead consumers,

F. considérant que face à une certaine lassitude des consommateurs devant une multiplicité de messages publicitaires, la tentation existe aujourd'hui d'utiliser des techniques nouvelles de communication pour diffuser des messages à des fins commerciales alors qu'ils ne sont pas clairement désignés comme tels et qu'ils sont de ce fait susceptibles d'abuser le consommateur,


F. whereas in view of a degree of consumer fatigue at the proliferation of advertising messages there is a temptation today to use the new communications technologies to disseminate commercial messages even when they are not clearly designated as such and are thus likely to mislead consumers,

F. considérant que face à une certaine lassitude des consommateurs devant une multiplicité de messages publicitaires, la tentation existe aujourd'hui d'utiliser des techniques nouvelles de communication pour diffuser des messages à des fins commerciales alors qu'ils ne sont pas clairement désignés comme tels et qu'ils sont de ce fait susceptibles d'abuser le consommateur,


They could provide people with the keys to access knowledge and thus represent an ethical challenge for public authorities and the private sector inasmuch as by incorporating e-commerce solutions these sites could charge for their use, or make it conditional upon the showing of advertising messages, the exploitation of personal data, etc.

Ils pourraient permettre de disposer de clés d'accès à la connaissance et constituer ainsi un enjeu éthique pour les pouvoirs publics et le secteur privé car en intégrant les solutions du commerce électronique, ces sites pourraient conditionner leur utilisation à paiement, à l'exposition à des messages publicitaires, l'exploitation des données personnelles etc.




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'Personalize an advertising message' ->

Date index: 2021-12-27
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