As such, PCO has developed an
d is overseeing the implementation of an integrated cross-government communications strategy for the EAP that includes the developme
nt, implementation, coordination, and monitoring of communications activities for the EAP; the production and dissemination of a guide to EAP benefits and programs; advice, coordination, and support related to the development, implementation, and evaluation of EAP advertising campaigns; the development, design, and daily maintenance of the EAP website, and the implementatio
...[+++]n of new media communications tools and activities; the development of an overarching brand, including the development and distribution of guidelines to assist departments in using the brand in all applications such as broadcast media, web, and print advertisements, as well as signage; and the review and coordination of public opinion research on the views of Canadians on the EAP and branding strategy.Cela étant, le BCP a élaboré une stratégie de communication pangouvernementale intégrée,
dont il supervise l’application, comprenant l’élaboration, l
a mise en œuvre, la coordination et le contrôle des activités de communication liées au PAE; la production et la diffusion d’un guide sur les avantages et les programmes du PAE; des conseils et des mesures de coordination et de soutien en vue de l’élaboration, de la mise en œuvre et de l’évaluation des campagnes publicitaires relatives au PAE; l’élaboration, la conception et la tenue à
...[+++] jour quotidienne du site Web du PAE, ainsi que la mise en œuvre d’activités et d’outils de communication nouveaux médias; l’élaboration d’une image de marque particulière, y compris l’élaboration et la diffusion de lignes directrices pour aider les ministères à utiliser cette image de marque dans toutes les applications telles que les annonces dans les médias électroniques, sur Internet et dans la presse ainsi que dans la signalisation; l’examen et la coordination des sondages visant à connaître le point de vue des Canadiens sur le PAE et la stratégie d’établissement d’une image de marque.