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Handle airport temporary structure applications
Manage obstacle control
P-TOMS
Post-Tsunami Operational Management Structure
Supervise obstacle control

Traduction de «Post-Tsunami Operational Management Structure » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Post-Tsunami Operational Management Structure | P-TOMS [Abbr.]

Structure de gestion opérationnelle post-tsunami | Structure de gestion opérationnelle pour la période post-tsunami | P-TOMS [Abbr.]


handle airport temporary structure applications | supervise obstacle control | ensure that temporary structures do not adversely impact airport operations | manage obstacle control

gérer la maîtrise des obstacles


Guidelines for Command and Control Structure for EU Civilian Operations in Crisis Management

Lignes directrices relatives à une structure de commandement et de contrôle pour les opérations civiles menées par l'UE dans le domaine de la gestion des crises
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
There has been rejection of repeated attempts to politically negotiate settlements to the conflict, from the Bandaranaike-Chelvanayakam Pact to the India-Lanka accord the only international peace agreement signed by the Sri Lankan government to the Interim Self Governing Authority, to the Post-Tsunami Operational Management Structure or P-TOMS.

Différents gouvernements sri lankais ont rejeté les tentatives répétées de négocier politiquement la fin du conflit, du Pacte Bandaranaike-Chelvanayakam à l'Accord indo-sri lankais le seul accord de paix international signé par le gouvernement sri lankais — et de l'Autorité intérimaire autonome à la Structure de gestion opérationnelle post-tsunami.


23. Expresses concern at the impact of the renewed conflict on reconstruction and the delivery of international aid, noting that although the EU has allocated almost EUR 125 million in post-tsunami humanitarian and reconstruction aid for Sri Lanka, the enduring political gridlock on the 'Post-Tsunami Operations Management Structure' continues to delay the release of a further EUR 50 million in aid, hindering vital reconstruction work in the north and east of Sri Lanka; notes also the decision of the Asian Development Bank to reschedu ...[+++]

23. s'inquiète de l'impact que la recrudescence du conflit peut avoir sur la reconstruction et la livraison de l'aide internationale; constate, alors que l'Union européenne a alloué près de 125 millions d'EUR pour l'aide humanitaire et la reconstruction au Sri Lanka à la suite du tsunami, que le blocage politique persistent au sujet de la structure de gestion opérationnelle post-tsunami continue de retarder le versement de 50 millions d'EUR d'aides, en empêchant les trava ...[+++]


21. Expresses concern at the impact of the renewed conflict on reconstruction and the delivery of international aid, noting that although the EU has allocated almost €125 million in post-tsunami humanitarian and reconstruction aid for Sri Lanka, the enduring political gridlock on the 'Post-Tsunami Operations Management Structure' continues to delay the release of a further €50 million in aid, hindering vital reconstruction work in the north and east of Sri Lanka; notes also the decision of the Asian Development Bank to reschedule som ...[+++]

21. s'inquiète de l'impact que la recrudescence du conflit peut avoir sur la reconstruction et la livraison de l'aide internationale; constate, alors que l'Union européenne a alloué près de 125 millions d'euros pour l'aide humanitaire et la reconstruction au Sri Lanka à la suite du tsunami, que le blocage politique persistent au sujet de la Structure de gestion opérationnelle post-tsunami continue de retarder le versement de 50 millions d'euros d'aides, en empêchant les t ...[+++]


23. Expresses concern at the impact of the renewed conflict on reconstruction and the delivery of international aid, noting that although the EU has allocated almost EUR 125 million in post-tsunami humanitarian and reconstruction aid for Sri Lanka, the enduring political gridlock on the 'Post-Tsunami Operations Management Structure' continues to delay the release of a further EUR 50 million in aid, hindering vital reconstruction work in the north and east of Sri Lanka; notes also the decision of the Asian Development Bank to reschedu ...[+++]

23. s'inquiète de l'impact que la recrudescence du conflit peut avoir sur la reconstruction et la livraison de l'aide internationale; constate, alors que l'Union européenne a alloué près de 125 millions d'EUR pour l'aide humanitaire et la reconstruction au Sri Lanka à la suite du tsunami, que le blocage politique persistent au sujet de la structure de gestion opérationnelle post-tsunami continue de retarder le versement de 50 millions d'EUR d'aides, en empêchant les trava ...[+++]


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13. Is worried at the fact that a deal to share international aid has still not been implemented, and believes that aid sent to Sri Lanka by the EU, and other international donors, in response to the tsunami must benefit the victims of that disaster without regard for their ethnic or religious denomination; but is concerned about the distribution and use of tsunami funds, which have not had the expected impact on the everyday lives of the victims or on Sri Lanka's recovery; notes that the political gridlock on the 'Post-Tsunami Operations Management Structure' has already delaye ...[+++]

13. s'inquiète de ce que n'est toujours pas mis en œuvre un accord pour partager l'aide internationale; est d'avis que l'aide envoyée à Sri Lanka par l'Union européenne et les autres donateurs internationaux à la suite du tsunami doit profiter aux victimes de la catastrophe, quelle que soit leur dénomination ethnique ou religieuse; est préoccupé par le distribution et l'utilisation des fonds réunis après le tsunami, qui n'ont pas eu l'impact attendu sur la vie quotidienne des victimes ni sur la reconstruction à Sri Lanka; remarque que le blocage politique au sujet de la Structure ...[+++]


13. Is worried at the fact that a deal to share international aid has still not been implemented, and believes that aid sent to Sri Lanka by the EU, and other international donors, in response to the tsunami must benefit the victims of that disaster without regard for their ethnic or religious denomination; but is concerned about the distribution and use of tsunami funds, which have not had the expected impact on the everyday lives of the victims or on Sri Lanka's recovery; notes that the political gridlock on the 'Post-Tsunami Operations Management Structure' has already delaye ...[+++]

13. s'inquiète de ce que n'est toujours pas mis en œuvre un accord pour partager l'aide internationale; est d'avis que l'aide envoyée à Sri Lanka par l'Union européenne et les autres donateurs internationaux à la suite du tsunami doit profiter aux victimes de la catastrophe, quelle que soit leur dénomination ethnique ou religieuse; est préoccupé cependant par la distribution et l'utilisation des fonds réunis après le tsunami, qui n'ont pas eu l'impact attendu sur la vie quotidienne des victimes ni sur le redressement de Sri Lanka; remarque que le blocage politique au sujet de la Structure ...[+++]


The Council also recalled work in its post-Tsunami Action Plan (5788/05) aimed at strengthening and better coordinating available resources in all areas (analysis, planning of resources, operational action and prevention) in order to improve the capacity of the European Union to respond to such events.

Le Conseil a également rappelé les travaux menées dans le cadre de son plan d'action pour l'après-tsunami (doc. 5788/05), qui vise à renforcer et à mieux coordonner les moyens disponibles dans tous les domaines (analyse, planification des moyens, conduite opérationnelle et prévention) afin d'améliorer la capacité de l'Union européenne à faire face à de tels événements.


In terms of external activities, the Commission’s proposal for 2006 aims at managing new challenges, such as the post-tsunami reconstruction, while continuing to serve existing priorities, for example, in the EU’s immediate neighbourhood, in Iraq and Afghanistan, and with regard to development and humanitarian aid.

S'agissant des actions extérieures, la proposition de la Commission pour 2006 vise à relever de nouveaux défis, comme la reconstruction consécutive au tsunami, tout en continuant à concrétiser les priorités existantes, comme, dans le voisinage immédiat de l'UE, en Iraq et en Afghanistan, et compte étant tenu des nécessités du développement et de l'aide humanitaire.


Post-tsunami relief effort: the Commission’s humanitarian response and the need for sound aid management

L’après-Tsunami: l’état de la réponse humanitaire de la Commission et l’exigence de bonne gestion de l’aide


In presenting this decision, the Commissioner for regional policy, Michel Barnier, said in particular: "Technical assistance is designed to ensure the right conditions for launching the CSF and its operational programmes and setting up and operating the structures that will be coordinating, monitoring, managing and scrutinising them.

En présentant cette décision, Michel BARNIER, membre de la Commission européenne chargé de la politique régionale, a notamment déclaré: « L'assistance technique a pour objectif de garantir les conditions nécessaires au lancement du CCA et des programmes opérationnels ainsi qu'à la mise en œuvre et au fonctionnement de structures de coordination, de suivi, de gestion et de contrôle.




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Date index: 2023-08-23
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