Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
British Columbia Pre-School Teachers' Association
Cerebral palsy pre-school
Class in the nursery section
Day care pre-school
Early childhood intervention program
Infants'class
Infants'school
Nursery class
Nursery school
Nursery section class
Pre-primary education
Pre-school Boehm
Pre-school age
Pre-school age child
Pre-school child
Pre-school education
Pre-school nursery
Preschool child
Preschooler

Vertaling van "Pre-school nursery " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
pre-school nursery

centre préscolaire [ centre pré-scolaire ]




class in the nursery section | infants'class | infants'school | nursery class | nursery section class

année du jardin d'enfants | classe du cycle maternel


preschool child | pre-school child | preschooler | pre-school age child

enfant d'âge préscolaire | enfant du second âge




pre-primary education | pre-school education

éducation pprimaire | enseignement préprimaire | enseignement préscolaire


British Columbia Pre-School Teachers' Association

British Columbia Pre-School Teachers' Association






cerebral palsy pre-school | early childhood intervention program

maternelle pour paralysés cérébraux
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
S. whereas early childhood education and care have a decisive impact on the cognitive development of children, given that they develop essential capacities in the first five years and whereas access to high-quality education lays the foundations for later success in life in terms of education, well-being, employability, and social integration, and has a significant impact on self-esteem, especially for children from disadvantaged backgrounds; whereas the educational gap between children from different socioeconomic backgrounds has increased; whereas working parents who do not have access to a nursery school are often forced to leave c ...[+++]

S. considérant que l'éducation et l'accueil des jeunes enfants ont une incidence décisive sur le développement cognitif de ces derniers, étant donné qu'ils développent des capacités fondamentales dans leurs cinq premières années de vie, et que l'accès à une éducation de qualité constitue le socle de leur réussite future sur le plan de l'éducation, du bien-être, de la capacité à trouver du travail et de l'intégration sociale, et a des répercussions importantes pour l'estime de soi, en particulier pour les enfants issus de milieux défavorisés; que le fossé éducatif entre enfants issus de différents milieux socio-économiques s'est creusé; que les parents qui travaillent, mais qui n'ont pas accès à des crèches, se voient contraints de laisse ...[+++]


46. Calls on the Member States to take an intergenerational approach to education, and to ensure equal access to formal and informal education by integrating the supply of affordable and quality childcare in their educational systems, as well as care for the elderly and other dependents; calls on the Member States to engage in initiatives that reduce direct and indirect educational costs and to increase the capacity of all nurseries and crèches, pre-school, school and after-school networks, in due respect of the principles of inclusion for children living in poverty or at risk of poverty; emphasises the importance of this in order to h ...[+++]

46. appelle les États membres à adopter une approche intergénérationnelle de l'éducation, et à assurer l'accès à l'éducation formelle et informelle en intégrant l'offre de garde d'enfants à un prix abordable et de qualité dans leurs systèmes éducatifs, ainsi que les soins aux personnes âgées et d'autres personnes dépendantes; appelle les États membres à s'engager dans des initiatives qui réduisent les coûts directs et indirects dans le domaine de l'éducation et à renforcer les capacités des garderies et des crèches, des réseaux préscolaire, scolaire et périscolaire en respectant les principes de l'inclusion des enfants vivant dans la pa ...[+++]


46. Calls on the Member States to take an intergenerational approach to education, and to ensure equal access to formal and informal education by integrating the supply of affordable and quality childcare in their educational systems, as well as care for the elderly and other dependents; calls on the Member States to engage in initiatives that reduce direct and indirect educational costs and to increase the capacity of all nurseries and crèches, pre-school, school and after-school networks, in due respect of the principles of inclusion for children living in poverty or at risk of poverty; emphasises the importance of this in order to h ...[+++]

46. appelle les États membres à adopter une approche intergénérationnelle de l'éducation, et à assurer l'accès à l'éducation formelle et informelle en intégrant l'offre de garde d'enfants à un prix abordable et de qualité dans leurs systèmes éducatifs, ainsi que les soins aux personnes âgées et d'autres personnes dépendantes; appelle les États membres à s'engager dans des initiatives qui réduisent les coûts directs et indirects dans le domaine de l'éducation et à renforcer les capacités des garderies et des crèches, des réseaux préscolaire, scolaire et périscolaire en respectant les principes de l'inclusion des enfants vivant dans la pa ...[+++]


46. Calls on the Member States to take an intergenerational approach to education, and to ensure equal access to formal and informal education by integrating the supply of affordable and quality childcare in their educational systems, as well as care for the elderly and other dependents; calls on the Member States to engage in initiatives that reduce direct and indirect educational costs and to increase the capacity of all nurseries and creches, pre-school, school and after-school networks, in due respect of the principles of inclusion for children living in poverty or at risk of poverty; emphasises the importance of this in order to h ...[+++]

46. appelle les États membres à adopter une approche intergénérationnelle de l'éducation, et à assurer l'accès à l'éducation formelle et informelle en intégrant l'offre de garde d'enfants à un prix abordable et de qualité dans leurs systèmes éducatifs, ainsi que les soins aux personnes âgées et d'autres personnes dépendantes; appelle les États membres à s'engager dans des initiatives qui réduisent les coûts directs et indirects dans le domaine de l'éducation et à renforcer les capacités des garderies et des crèches, des réseaux préscolaire, scolaire et périscolaire en respectant les principes de l'inclusion des enfants vivant dans la pa ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
These facilities include day nurseries and other daycare centres including family day-care, professional certified childminders, pre-school education or equivalent, mandatory school education and centre-based services outside school hours.

Ces services incluent les crèches collectives ou autres centres de garde de jour, y compris les garderies familiales, les gardiennes professionnelles agréées, l'éducation préscolaire ou équivalente, l'éducation scolaire obligatoire ainsi que les services en dehors des heures d'école.


Therefore, educational establishments benefiting from the School Fruit Scheme could include nurseries, other pre-school establishments, primary and secondary schools.

En conséquence, les établissements scolaires bénéficiant du programme en faveur de la consommation de fruits à l’école pourraient inclure les crèches, les autres établissements préscolaires ainsi que les écoles primaires et secondaires.


the supply to children in educational establishments, including nurseries, other pre-school establishments, primary and secondary schools, of products of the fruit and vegetables, processed fruit and vegetables, and bananas sectors; and

la distribution aux enfants, dans les établissements scolaires, y compris les crèches, les autres établissements préscolaires ainsi que les écoles primaires et secondaires, de produits des secteurs des fruits et des légumes, des fruits et des légumes transformés et des bananes; et


"school" means all types of institutions providing general (nursery or other pre-school, primary or secondary), vocational and technical education and, exceptionally, in the case of measures to promote language learning, non-school institutions providing apprenticeship training;

"établissement scolaire" ou "école": tous les types d'établissements d'enseignement général (école maternelle ou autre établissement préscolaire, primaire ou secondaire), professionnel et technique et, exceptionnellement, dans le cas de mesures visant à promouvoir l'apprentissage des langues, les établissements non scolaires assurant une formation en apprentissage;


[26] The European Employment Strategy Guidelines recommend that there should be sufficient day nursery and pre-school places conveniently located to enable all women to work if they so choose.

[26] Les Lignes directrices de la Stratégie européenne pour l'emploi recommandent qu'il y ait un nombre suffisant de places dans les crèches et les écoles maternelles et que celles-ci soient localisées en des lieux pertinents de sorte que toutes les femmes désireuses de travailler puissent le faire.


(a) nursery schools/other pre-school establishments administered or recognised by the Member State's competent authority;

a) les écoles maternelles ou un autre établissement d'éducation préscolaire organisé ou reconnu par l'autorité compétente de l'État membre;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Pre-school nursery' ->

Date index: 2024-06-11
w