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Assistance to preschool children
Assistant in early years teaching
Early years teaching assistant
Kindergarten director
Köhler
Nursery school head teacher
Nursery school headmaster
Operate train integrated electronic control centre
Osteochondrosis
Play center
Play centre
Pre-school age child
Pre-school aged child
Pre-school centre
Pre-school child
Preschool age child
Preschool center
Preschool centre
Preschool child
Preschool clinic
Preschool feeding
Preschool head teacher
Preschool teaching aide
Preschool teaching assistant
Preschooler
Secondary patellar centre
Sinding-Larsen

Vertaling van "Preschool centre " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
play center [ play centre | pre-school centre | preschool centre | preschool clinic ]

centre préscolaire [ clinique préscolaire | centre récréatif ]


preschool clinic [ preschool centre | preschool center ]

centre préscolaire [ clinique préscolaire ]


preschool teaching aide | preschool teaching assistant | assistant in early years teaching | early years teaching assistant

agent spécialisé des écoles maternelles | assistante aux instituteurs de maternelles | assistant maternel | assistant maternel/assistante maternelle


preschool child [ preschooler | preschool age child | pre-school aged child ]

enfant d'âge préscolaire [ enfant d'âge pré-scolaire | tout-petit ]


preschool child | pre-school child | preschooler | pre-school age child

enfant d'âge préscolaire | enfant du second âge


Osteochondrosis (juvenile) of:primary patellar centre [Köhler] | secondary patellar centre [Sinding-Larsen] |

Ostéochondrite (juvénile) de:corps patellaire [Köhler] | pointe de la rotule [Sinding Larsen] |


kindergarten director | preschool head teacher | nursery school head teacher | nursery school headmaster

directrice de crèche | directrice d'école maternelle | directeur d'école gardienne | directeur d'école maternelle/directrice d'école maternelle


assistance to preschool children

aide aux enfants d'âge préscolaire




perform integrated electronic control centre operations | undertake integrated electronic control centre operations | operate integrated electronic control centres for trains | operate train integrated electronic control centre

utiliser un centre de contrôle électronique intégré
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A comprehensive approach will involve outreach activities, early childhood education and care, financial literacy and health awareness initiatives, social housing, preschool facilities, community centres and social enterprises.

Une approche globale comprendra des activités de proximité, l'éducation et l'accueil de la petite enfance, des initiatives destinées à informer sur la gestion financière et la santé, des logements sociaux, des structures d'accueil en maternelle, des centres communautaires et des entreprises sociales.


22. Congratulates Sweden, Belgium, France, Slovenia, Denmark and the United Kingdom on achieving the Barcelona objectives and calls on the other Member States to continue their efforts; calls on the Member States to go beyond the Barcelona objectives by adopting a more systematic and integrated approach, to be implemented jointly by national and local authorities, to education and preschool care services, in particular for very young children under the age of three; calls on the Commission to provide continuing financial support to Member States so that they can offer childcare systems – in particular by means of crèches – that parents ...[+++]

22. félicite la Suède, la Belgique, la France, la Slovénie, le Danemark et le Royaume-Uni d'avoir atteint les objectifs de Barcelone et demande aux autres États membres de continuer leurs efforts dans cette voie; demande aux États membres d'aller au-delà de ces objectifs, en adoptant une approche plus systémique et intégrée en matière d'éducation et de services de prise en charge préscolaires entre les autorités nationales et locales, en particulier pour les très jeunes enfants de moins de trois ans; demande à la Commission de continuer à apporter son soutien financier aux États membres pour offrir des systèmes de garde, en particulier ...[+++]


22. Congratulates Sweden, Belgium, France, Slovenia, Denmark and the United Kingdom on achieving the Barcelona objectives and calls on the other Member States to continue their efforts; calls on the Member States to go beyond the Barcelona objectives by adopting a more systematic and integrated approach, to be implemented jointly by national and local authorities, to education and preschool care services, in particular for very young children under the age of three; calls on the Commission to provide continuing financial support to Member States so that they can offer childcare systems – in particular by means of crèches – that parents ...[+++]

22. félicite la Suède, la Belgique, la France, la Slovénie, le Danemark et le Royaume-Uni d'avoir atteint les objectifs de Barcelone et demande aux autres États membres de continuer leurs efforts dans cette voie; demande aux États membres d'aller au-delà de ces objectifs, en adoptant une approche plus systémique et intégrée en matière d'éducation et de services de prise en charge préscolaires entre les autorités nationales et locales, en particulier pour les très jeunes enfants de moins de trois ans; demande à la Commission de continuer à apporter son soutien financier aux États membres pour offrir des systèmes de garde, en particulier ...[+++]


22. Congratulates Sweden, Belgium, France, Slovenia, Denmark and the United Kingdom on achieving the Barcelona objectives and calls on the other Member States to continue their efforts; calls on the Member States to go beyond the Barcelona objectives by adopting a more systematic and integrated approach, to be implemented jointly by national and local authorities, to education and preschool care services, in particular for very young children under the age of three; calls on the Commission to provide continuing financial support to Member States so that they can offer childcare systems – in particular by means of crèches – that parents ...[+++]

22. félicite la Suède, la Belgique, la France, la Slovénie, le Danemark et le Royaume-Uni d'avoir atteint les objectifs de Barcelone et demande aux autres États membres de continuer leurs efforts dans cette voie; demande aux États membres d'aller au-delà de ces objectifs, en adoptant une approche plus systémique et intégrée en matière d'éducation et de services de prise en charge préscolaires entre les autorités nationales et locales, en particulier pour les très jeunes enfants de moins de trois ans; demande à la Commission de continuer à apporter son soutien financier aux États membres pour offrir des systèmes de garde, en particulier ...[+++]


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A comprehensive approach will involve outreach activities, early childhood education and care, financial literacy and health awareness initiatives, social housing, preschool facilities, community centres and social enterprises.

Une approche globale comprendra des activités de proximité, l'éducation et l'accueil de la petite enfance, des initiatives destinées à informer sur la gestion financière et la santé, des logements sociaux, des structures d'accueil en maternelle, des centres communautaires et des entreprises sociales.


In education, the funding will provide new training for teachers, help to build new centres for special needs education, and enable children living in some of Jordan's poorest areas to have access to preschool education.

Dans le secteur éducatif, le financement permettra de dispenser de nouvelles formations aux enseignants, d'aider à la construction de nouveaux centres pour des besoins éducatifs spécifiques, et de faciliter l'accès des enfants vivant dans certaines des régions les plus pauvres de Jordanie à l'enseignement préscolaire.


19. Encourages Member States to modernise and improve their physical education policies, principally to ensure that a balance is struck between physical and intellectual activities in schools, to invest in quality sports facilities and take appropriate measures to make sports premises and sports curricula at schools accessible to all students, with proper regard being paid to the needs of disabled students; suggests that support be given for a wide range of sporting activities so that every student has a real opportunity to participate in different sports; calls on the Member States to support the requirement to increase the time spent on physical education in schools and to promote the legal recognition of institutions and organisations ...[+++]

19. encourage les États membres à moderniser et à améliorer leurs politiques en matière d'éducation physique, notamment pour assurer un équilibre entre les activités physiques et intellectuelles au cours de l'année scolaire, à investir dans des installations sportives de qualité et à prendre les mesures adéquates afin de rendre accessibles à l'ensemble des étudiants, y compris aux étudiants handicapés, ces installations ainsi que les programmes de sport dispensés dans les établissements scolaires; suggère qu'un soutien soit octroyé pour un large éventail d'activités sportives de sorte que chaque étudiant ait réellement la possibilité de participer à différents sports; demande aux États membres de soutenir l'exigence d'augmenter le temps s ...[+++]


7. Encourages Member States to modernise and improve their physical education policies - principally to ensure that a balance is struck between physical and intellectual activities in schools - to invest in quality sports facilities and take appropriate measures to make sports premises and sports curricula at schools accessible to all students, with proper regard being paid to the needs of disabled students; suggests that support is forthcoming for a wide range of sporting activities so that every student has a real opportunity to participate in different sports; calls on the Member States to support the requirement to increase the time spent on physical education in schools; to promote the legal recognition of institutions and organisat ...[+++]

7. encourage les États membres à moderniser et à améliorer leurs politiques en matière d'éducation physique, notamment pour assurer un équilibre entre les activités physiques et intellectuelles au cours de l'année scolaire, à investir dans des installations sportives de qualité et à prendre les mesures adéquates afin de rendre accessibles à l'ensemble des étudiants, y compris aux étudiants handicapés, ces installations ainsi que les programmes de sport dispensés dans les établissements scolaires; suggère qu'un soutien soit disponible pour un large éventail d'activités sportives de sorte que chaque étudiant ait réellement la possibilité de participer à différents sports; demande aux États membres de soutenir l'exigence d'augmenter le temps ...[+++]


With the provincial government, we had positioned ourselves as a childcare development model in terms of the integration of services such as the development of educational centres or day care, preschools, play groups, resource centres and family and child support centres.

Nous nous étions positionnés, avec le gouvernement provincial, comme un des modèles de développement en matière de petite enfance, quant à l'intégration des services qui concernent autant le développement des centres éducatifs ou des garderies, que celui des prématernelles, des groupes de jeu, des centres de ressources et des centres d'appui à la famille et à l'enfance.


We have also had the establishment of school-community centres in the five Acadian areas; the opening of the Centre provincial de formation pour adultes in Wellington; the opening of preschool centres in the five Acadian areas; the emergence of new community voices, such as Chez Nous, les Francophones de l'Âge d'or and others; lastly, the proclamation of the Prince Edward Island French Services Act.

On a eu deux jugements de la Cour suprême à l'Île-du-Prince-Édouard et le jugement de la Cour suprême du Canada, en janvier 2002, en faveur des parents de Summerside-Miscouche; la création de la Commission scolaire de langue française, de la Société éducative et de la Fédération des parents de l'Île-du-Prince-Édouard, desservant l'ensemble de notre communauté. On a aussi eu l'établissement de centres scolaires-communautaires dans les cinq régions acadiennes; l'ouverture du Centre provincial de formation pour adultes à Wellington; le lancement de centres préscolaires dans les cinq régions acadiennes; la naissance de nouveaux intervena ...[+++]




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Date index: 2022-11-27
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