Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Association of Primary Teachers
Association of Primary Teachers OBE
Educator in primary education
Initial teacher education
Initial teacher training
Montessori educator
Montessori elementary teacher
Montessori primary teacher
Montessori school teacher
Music teacher primary school
Normal college
Normal school
PTT
Pedagogical training
Pre-primary teacher training
Pre-service teacher education
Pre-service teacher training
Primary education teacher
Primary school SEN teacher
Primary school special needs teacher
Primary school teacher
Primary teacher training
Special educational needs teacher primary school
Teacher training
Teacher-training school
Teachers college
Teachers' college
Teachers' training college

Vertaling van "Primary teacher training " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
pre-primary teacher training

formation des enseignants du préprimaire


primary teacher training

formation des enseignants du primaire


college of education-new primary teacher-training course

academie pedagogique pour l'enseignement de base


Montessori educator | Montessori elementary teacher | Montessori primary teacher | Montessori school teacher

éducateur Montessori | éducateur Montessori/éducatrice Montessori | éducatrice Montessori


Association of Primary Teachers OBE [ Association of Primary Teachers ]

Association des enseignants du cycle primaire. CSO [ Association des enseignants du cycle primaire ]


teacher training [ pedagogical training ]

formation des enseignants [ formation des formateurs | formation pédagogique ]


pre-service teacher training [ PTT | pre-service teacher education | initial teacher training | initial teacher education ]

formation initiale à l’enseignement [ formation initiale de l'enseignant | formation initiale des enseignants | formation initiale des maîtres ]


normal school [ teacher-training school | teachers' training college | teachers' college | teachers college | normal college ]

école normale


primary school special needs teacher | teacher in special educational needs in primary school | primary school SEN teacher | special educational needs teacher primary school

enseignant spécialisé du premier degré | institutrice spécialisée d’école primaire | enseignant spécialisé du premier degré/enseignante spécialisée du premier degré | instituteur spécialisé d’école primaire/institutrice spécialisée d’école primaire


music teacher primary school | primary education teacher | educator in primary education | primary school teacher

instituteur d’école primaire | maîtresse d’école primaire | instituteur d’école primaire/institutrice d’école primaire | professeur des écoles
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
88. Supports the promotion of teacher training programmes that enhance teachers‘ ability to engage with children and youth with a Roma background, as well as with their parents and people employed as Roma mediators, particularly in primary schools, as a way to promote regular school attendance by Roma;

88. soutient la promotion de programmes de formation des enseignants améliorant la capacité de ces derniers à nouer le dialogue avec les enfants et les jeunes d'origine rom ainsi qu'avec leurs parents et les personnes employées en tant que médiateurs roms, en particulier dans les écoles primaires, comme moyen d'encourager la fréquentation régulière de l'école par les Roms;


88. Supports the promotion of teacher training programmes that enhance teachers‘ ability to engage with children and youth with a Roma background, as well as with their parents and people employed as Roma mediators, particularly in primary schools, as a way to promote regular school attendance by Roma;

88. soutient la promotion de programmes de formation des enseignants améliorant la capacité de ces derniers à nouer le dialogue avec les enfants et les jeunes d'origine rom ainsi qu'avec leurs parents et les personnes employées en tant que médiateurs roms, en particulier dans les écoles primaires, comme moyen d'encourager la fréquentation régulière de l'école par les Roms;


30. Underlines the need for better statistics on teacher training across the Union, in order to encourage the sharing of information, greater cooperation and the exchange of best practice; proposes that the Member States, in cooperation with the Commission, put in place systems that ensure comparative data is readily available on teacher education across pre-school, primary and secondary education;

30. souligne la nécessité de disposer de statistiques plus pertinentes sur les études et la formation des enseignants dans toute l'Union, de manière à encourager le partage d'informations, une coopération accrue et l'échange des meilleures pratiques; propose que les États membres, en coopération avec la Commission, mettent sur pied des systèmes qui garantissent la disponibilité de données comparables relatives aux études et à la formation des enseignants aux niveaux de la maternelle, du primaire et du secondaire;


30. Underlines the need for better statistics on teacher training across the Union, in order to encourage the sharing of information, greater cooperation and the exchange of best practice; proposes that Member States, in cooperation with the Commission, put in place systems that ensure comparative data is readily available on teacher education across pre-school, primary and secondary education;

30. souligne la nécessité de disposer de statistiques plus pertinentes sur les études et la formation des enseignants dans toute l'Union, de manière à encourager le partage d'informations, une coopération accrue et l'échange de bonnes pratiques; propose que les États membres, en coopération avec la Commission, mettent sur pied des systèmes qui garantissent la disponibilité de données comparables relatives aux études et à la formation des enseignants aux niveaux de la maternelle, du primaire et du secondaire;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
30. Underlines the need for better statistics on teacher training across the Union, in order to encourage the sharing of information, greater cooperation and the exchange of best practice; proposes that the Member States, in cooperation with the Commission, put in place systems that ensure comparative data is readily available on teacher education across pre-school, primary and secondary education;

30. souligne la nécessité de disposer de statistiques plus pertinentes sur les études et la formation des enseignants dans toute l'Union, de manière à encourager le partage d'informations, une coopération accrue et l'échange des meilleures pratiques; propose que les États membres, en coopération avec la Commission, mettent sur pied des systèmes qui garantissent la disponibilité de données comparables relatives aux études et à la formation des enseignants aux niveaux de la maternelle, du primaire et du secondaire;


Programmes focusing on learning as well as personal and social competences tend to produce better outcomes and, consequently, greater knock-on effects throughout life.[13] The supply of specially trained pre-primary teachers will need to be improved in many countries.

Les programmes axés sur l’apprentissage ainsi que sur les compétences individuelles et sociales tendent à donner de meilleurs résultats et, par conséquent, à avoir des répercussions plus importantes d'un bout à l'autre de la vie[13]. L’offre d’enseignants du préprimaire spécialement formés devra être améliorée dans bon nombre de pays.


The evaluator suggests also integration of Tempus Joint European Projects with vocational training programmes for teacher-training, and the dissemination of innovative results to training centres, and secondary and primary schools.

L'évaluateur propose également l'intégration des projets européens communs Tempus dans les programmes de formation professionnelle destinés à la formation des enseignants et la diffusion des résultats novateurs aux centres de formation ainsi qu'aux écoles primaires et secondaires.


Action line 3: "E-twinning for primary and secondary schools in Europe and promotion of teachers' training"

Ligne d'action 3: "Jumelages électroniques d'établissements scolaires primaires et secondaires et promotion des formations destinées aux enseignants"


- In 8 out of 15 EU Member States, ICT courses are compulsory in initial teacher training for general class teachers in primary education, 9 out of 15 in lower secondary education (1997/98) (source - Eurydice)

- Dans 8 États membres sur 15, les cours de TIC sont obligatoires dans la formation initiale des instituteurs de l'enseignement primaire, dans 9 États membres sur 15, dans celle des enseignants de l'enseignement secondaire inférieur (1997/98) (source - Eurydice)


While, in 2002, 74% of primary and 65% of secondary teachers of non-computer subjects use computers regularly in the class room, 40% of primary and 47% of secondary teachers have not received any ICT related training.

S'il est vrai qu'en 2002, 74% des enseignants du primaire et 65% des professeurs du secondaire enseignant des matières autres que l'informatique utilisent couramment les ordinateurs en classe, 40 % des enseignants du primaire et 47 % du secondaire n'ont suivi aucune formation en TIC.


w