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Cost neutrality principle
Neutral ablation model
Neutral cloud shielding model
Neutral gas shielding ablation model
Neutral shielding model
Neutral-cloud shielding model
Principle of fiscal neutrality
Principle of income neutrality
Principle of overall neutrality
Principle of tax neutrality
Principle of technological neutrality

Vertaling van "Principle neutrality " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
principle of fiscal neutrality | principle of tax neutrality

principe de la neutralité fiscale


principle of overall neutrality

principe de la neutralité globale


principle of income neutrality

principe de l'opération blanche


principle of technological neutrality

principe de neutralité technologique




Common Procurement Principles in Support of Geographic Neutrality

Principes communs d'approvisionnement à l'appui de la neutralité géographique


A rare chromosomal anomaly syndrome with a highly variable phenotype ranging from normal (in the majority of cases) to a mild, subtle phenotype. Principle characteristics are spinal abnormalities (stenosis, vertebral fusion, and kyphosis), hypotonia,

trisomie 20 en mosaïque


neutral shielding model | neutral ablation model | neutral gas shielding ablation model | neutral cloud shielding model | neutral-cloud shielding model

modèle de protection par nuage neutre


A rare chromosomal anomaly syndrome with a highly variable phenotype. Principle characteristics are prenatal and postnatal growth delay, mild to severe intellectual disability, hemiatrophy, webbed neck, ocular and cutaneous pigmentary anomalies, cran

trisomie 22 en mosaïque


A rare chromosomal anomaly syndrome with a highly variable phenotype. Principle characteristics are a neonatal mewing cry, severe developmental delay and intellectual disability, short stature, hypotonia, dysmorphic features (including microcephaly,

syndrome du chromosome 5 en anneau
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Respect for humanitarian principles (neutrality, impartiality, independence and humanity) and intervention based on an evaluation of needs must guide humanitarian and civil protection actions.

Le respect des principes humanitaires (neutralité, impartialité, indépendance et humanité) ainsi que l’intervention basée sur une évaluation des besoins doivent guider les actions des humanitaires et de la protection civile.


6. Stresses that net neutrality, in line with a best-effort Internet and the non-discriminatory access to and transmission of all audiovisual content, guarantees a pluralist supply of information and a diversity of opinion and culture, and therefore represents a key element analogous to the ‘must-carry’ principle of the converged media landscape; calls on the Commission, therefore, to ensure, in a legally binding manner, compliance with the principles of internet neutrality, since this is vital where media convergence is concerned;

6. souligne que la neutralité du réseau, au sens d'un internet «au mieux», de l'accès sans discrimination et de la transmission sans discrimination de tous les contenus audiovisuels, est garante d'une offre pluraliste d'information et de la diversité d'opinion et de culture, et qu'elle représente donc un élément clé analogue au principe de «must-carry» du monde convergent des médias; demande donc à la Commission d'assurer de manière juridiquement contraignante, le respect des principes de neutralité d'internet, étant donné qu'il est ...[+++]


Is it contrary to the principles of Community law, in particular the principles of equality and proportionality and the principle of neutrality with regard to VAT, for the Belgian State, by Royal Decree of 28 November 1999, to have made only travel agents, but not intermediaries, taxable with regard to journeys outside the EU?

L’État belge a-t-il agi en violation des principes du droit communautaire, en particulier des principes d’égalité, de proportionnalité et de neutralité fiscale de la TVA, en imposant par arrêté royal du 28 novembre 1999 uniquement les agences de voyage pour les voyages effectués en dehors de l’UE, mais pas les intermédiaires?


The principles of technological neutrality and service neutrality have been confirmed by Directive 2002/21/EC of the European Parliament and of the Council of 7 March 2002 on a common regulatory framework for electronic communications networks and services (Framework Directive) (4).

Les principes de neutralité technologique et de neutralité à l’égard des services ont été confirmés par la directive 2002/21/CE du Parlement européen et du Conseil du 7 mars 2002 relative à un cadre réglementaire commun pour les réseaux et services de communications électroniques (directive «cadre») (4).


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We support the concept of macro-regional strategies, including the Danube one, on condition that the Council will continue to observe the approved principles (the ‘3 neutralities’): budgetary and financial neutrality, legislative neutrality and institutional neutrality.

Nous soutenons le concept des stratégies macrorégionales, notamment celle du Danube, à condition que le Conseil continue d’observer les principes approuvés (les «3 neutralités»): la neutralité budgétaire et financière, la neutralité législative et la neutralité institutionnelle.


We support the concept of macro-regional strategies, including the Danube one, on condition that the Council will continue to observe the approved principles (the ‘3 neutralities’): budgetary and financial neutrality, legislative neutrality and institutional neutrality.

Nous soutenons le concept des stratégies macrorégionales, notamment celle du Danube, à condition que le Conseil continue d’observer les principes approuvés (les «3 neutralités»): la neutralité budgétaire et financière, la neutralité législative et la neutralité institutionnelle.


The Commission attaches high importance to preserving the open and neutral character of the Internet, taking full account of the will of the co-legislators now to enshrine net neutrality as a policy objective and regulatory principle to be promoted by national regulatory authorities (1), alongside the strengthening of related transparency requirements (2) and the creation of safeguard powers for national regulatory authorities to prevent the degradation of services and the hindering or slowing down of traffic over public networks (3).

La Commission attache la plus haute importance au maintien du caractère ouvert et neutre de l'internet, en tenant pleinement compte de la volonté des co-législateurs de consacrer désormais la neutralité de l'internet et d'en faire un objectif politique et un principe réglementaire que les autorités réglementaires nationales devront promouvoir (1), au même titre que le renforcement des exigences de transparence qui y sont associées (2) et la création, pour les autorités réglementaires nationales, de pouvoirs de sauvegarde leur permetta ...[+++]


Flexibility in spectrum management and access to spectrum should be increased through technology and service-neutral authorisations to allow spectrum users to choose the best technologies and services to apply in frequency bands declared available for electronic communications services in the relevant national frequency allocation plans in accordance with Community law (the ‘principles of technology and service neutrality’).

Il convient d’assouplir l’accès au spectre et sa gestion par des autorisations neutres du point de vue technologique et à l’égard des services, afin de permettre aux utilisateurs du spectre de choisir les meilleurs technologies et les meilleurs services à appliquer dans des bandes de fréquences déclarées disponibles pour les services de communications électroniques dans les plans nationaux pertinents d’attribution des fréquences conformément à la législation communautaire («principes de neutralité technologique et à l’égard des services»).


In their submissions, the German authorities have called into question the appropriateness of the principle of technology neutrality for the purpose of the State aid assessment and claimed that technology neutrality cannot be achieved at the level of an individual State aid measure.

Dans ses explications, l’Allemagne remet en cause le bien-fondé du principe de la neutralité technologique pour l’évaluation au regard du droit des aides et prétend que la neutralité technologique d’une mesure d’aide individuelle ne peut pas être atteinte en pratique.


Although I am not against the principle of taxing polluting emissions, I do believe that these measures must respect two principles. On the one hand they must try to guarantee tax neutrality and, on the other, they must cover the whole of the industrialised world, or at least the OECD, so that ecological dumping or competition distortions do not arise.

Sans être opposée au principe d'une fiscalité sur les émissions polluantes, je crois toutefois que ces mesures doivent respecter deux principes : d'une part, s'efforcer de garantir la neutralité fiscale et, d'autre part, concerner l'ensemble du monde industrialisé, ou à tout le moins l'OCDE, afin de ne pas créer de distorsions de concurrence ou de dumping écologique.




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'Principle neutrality' ->

Date index: 2021-09-04
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