Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
APEL
APL
Accreditation of learning outcomes
Accreditation of prior and experiential learning
Accreditation of prior learning
Assessment of learning outcomes
Certification of learning outcomes
Moderate mental subnormality
PLAR
Prior academic learning
Prior learning
Prior learning assessment
Prior learning assessment and recognition
Prior learning recognition
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
Transferability of learning outcomes
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning

Vertaling van "Prior academic learning " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]

validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]


prior learning assessment and recognition [ PLAR | prior learning assessment | prior learning recognition ]

évaluation et reconnaissance des acquis [ ÉRA,ERA | reconnaissance des acquis ]


accreditation of prior and experiential learning | recognition of prior learning | APEL [Abbr.] | RPL [Abbr.]

validation des acquis de l'expérience | VAE [Abbr.]


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Définition: Q.I. de 35 à 49 (chez les adultes, âge mental de 6 à moins de 9 ans). Aboutira vraisemblablement à d'importants retards de développement dans l'enfance mais beaucoup peuvent acquérir des aptitudes scolaires et un certain degré d'indépendance et les capacités suffisantes pour communiquer. Les adultes auront besoin d'un soutien, de niveaux variés, pour travailler et vivre dans la communauté. | arriération mentale moyenne


Second National Forum on Prior Learning Assessment and Recognition, Learning has no Boundaries: Bringing PLAR into the Workplace

Deuxième forum national sur l'évaluation et la reconnaissance des acquis, l'apprentissage est sans limites... Faire entrer l'ERA sur les lieux de travail




accreditation of prior learning | APL [Abbr.]

validation des acquis de l'expérience




recognition of prior learning

prise en compte des acquis
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Prior to 2005, youth had to leave the community for further employment-related training or academic learning and many young people chose to stay in the cities for work as there were not many opportunities back in Quesnel, even if they did have a degree.

Avant 2005, les jeunes devaient quitter la collectivité pour poursuivre une formation ou un apprentissage académique et bon nombre de jeunes décidaient de rester dans les villes et d'y travailler, étant donné qu'il y avait peu de possibilités d'emplois à Quesnel, malgré leurs diplômes.


45. Calls for economic and social efforts to improve social inclusion by providing fair and open access to quality education for all, by facilitating recognition of academic and professional qualifications, as well as study periods abroad and prior learning, soft skills programmes and non-formal and informal learning, and by providing relevant education to a diversified student population through LLL;

45. invite à consentir des efforts sur le plan économique et social en vue d'améliorer l'inclusion sociale en fournissant à tous un accès équitable et ouvert à une éducation de qualité, en rendant plus aisés la reconnaissance des qualifications professionnelles, des périodes d'étude à l'étranger et des connaissances précédemment acquises, ainsi que les programmes de compétences non techniques et l'apprentissage formel et informel, et en fournissant, grâce à l'éducation et à la formation tout au long de la vie, un enseignement pertinent à une population estudiantine diversifiée;


45. Calls for economic and social efforts to improve social inclusion by providing fair and open access to quality education for all, by facilitating recognition of academic and professional qualifications, as well as study periods abroad and prior learning, soft skills programmes and non-formal and informal learning, and by providing relevant education to a diversified student population through LLL;

45. invite à consentir des efforts sur le plan économique et social en vue d'améliorer l'inclusion sociale en fournissant à tous un accès équitable et ouvert à une éducation de qualité, en rendant plus aisés la reconnaissance des qualifications professionnelles, des périodes d'étude à l'étranger et des connaissances précédemment acquises, ainsi que les programmes de compétences non techniques et l'apprentissage formel et informel, et en fournissant, grâce à l'éducation et à la formation tout au long de la vie, un enseignement pertinent à une population estudiantine diversifiée;


45. Calls for economic and social efforts to improve social inclusion by providing fair and open access to quality education for all, by facilitating recognition of academic and professional qualifications, as well as study periods abroad and prior learning, soft skills programmes and non-formal and informal learning, and by providing relevant education to a diversified student population through LLL;

45. invite à consentir des efforts sur le plan économique et social en vue d'améliorer l'inclusion sociale en fournissant à tous un accès équitable et ouvert à une éducation de qualité, en rendant plus aisés la reconnaissance des qualifications professionnelles, des périodes d'étude à l'étranger et des connaissances précédemment acquises, ainsi que les programmes de compétences non techniques et l'apprentissage formel et informel, et en fournissant, grâce à l'éducation et à la formation tout au long de la vie, un enseignement pertinent à une population estudiantine diversifiée;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It has done something called prior learning assessment, which is really important in terms of recognizing a student's life experience and translating that into the academic setting.

Il applique ce qu'on appelle la reconnaissance des acquis, pratique extrêmement importante pour reconnaître l'expérience de vie d'un étudiant et l'intégrer dans le contexte éducatif.


Honourable senators, this example highlights the fact that prior learning assessment has the potential to encourage would-be students to pursue academic goals.

Honorables sénateurs, cet exemple met en lumière le fait que l'évaluation des acquis professionnels peut encourager des étudiants éventuels à poursuivre des objectifs universitaires.


w