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Civil law partnership
Company constituted under civil law
Company governed by civil law
Firm constituted under civil law
Firm governed by civil law
Non-trading profession company
Noncommercial partnership
Nonstock corporation
Nontrading partnership
PIPSC
Professional Institute of the Civil Service of Canada
Professional Institute of the Public Service of Canada
Professional Opera Companies of Canada
Professional civil aviation aircrew
Professional civil company
Professional civil liability
Professional civil partnership
Professional third party liability

Vertaling van "Professional civil company " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
professional civil company | professional civil partnership | non-trading profession company

société civile professionnelle | SCP


professional third party liability [ professional civil liability ]

responsabilité civile professionnelle


Professional Opera Companies of Canada

Professional Opera Companies of Canada


professional civil aviation aircrew

personnels navigants professionnels de l'aviation civile


company constituted under civil law [ civil law partnership | company governed by civil law | firm constituted under civil law | firm governed by civil law | noncommercial partnership | nonstock corporation | nontrading partnership ]

société de droit civil [ société civile (forme juridique) | société civile immobilière ]


companies or firms means companies or firms constituted under civil or commercial law

par sociétés on entend les sociétés de droit civil ou commercial


finance company belonging to a professional organization

société financière adhérant à un organisme professionnel


Professional Institute of the Public Service of Canada [ PIPSC | Professional Institute of the Civil Service of Canada ]

Institut professionnel de la fonction publique du Canada [ IPFPC | Institut professionnel du Service public du Canada ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission has undertaken extensive public consultations including a broad, web-based public consultation in 2016 which attracted 355 responses from companies, business associations, investors, public authorities, international organisations, professionals, service providers, NGOs, civil society and other stakeholders from EU and EEA Member States, as well as from third-party jurisdictions.

La Commission a mené des consultations publiques approfondies, dont une vaste consultation publique en ligne en 2016, qui a recueilli 355 réponses de la part d'entreprises, de groupements d'entreprises, d'investisseurs, d'autorités publiques, d'organisations internationales, de professionnels, de prestataires de services, d'ONG, de la société civile et d'autres parties prenantes de l'UE et des États membres de l'EEE, ainsi que de pays tiers.


In implementing its support to private sector, the EU works with international organisations (including European Investment Bank, or EIB, UN Agencies, etc), public institutions from partner countries (e.g. ministries), private companies (i.e. consultancies), civil society organisations (including professional associations, chambers of commerce and industry), EU member states and their development agencies, and with universities and research institutes.

Pour déployer son soutien au secteur privé, l'UE collabore avec des organisations internationales [notamment la Banque européenne d'investissement (BEI), des organismes du système des Nations unies, etc.], des institutions publiques des pays partenaires (par exemple, des ministères), des sociétés privées (plus précisément, des sociétés de conseil), des organisations de la société civile (notamment des associations professionnelles, des chambres de commerce et d'industrie), des États membres de l'UE et leurs agences de développement, des universités et instituts de recherche.


17. Regards synergies between national and regional administrations, universities and research institutes, companies and SMEs and civil society as essential to the successful alignment of research and society’s needs; stresses the need to develop a system which actively encourages the mobility of researchers and scientists between European universities and academic centres, also by facilitating mutual recognition of their professional qualifications and guaranteeing pension portability; underlines that this would stimulate knowledge ...[+++]

17. considère comme essentielles au succès de la mise en adéquation de la recherche et des besoins de la société les synergies entre les administrations nationales et régionales, les universités et les instituts de recherche, les sociétés et les PME et la société civile; insiste sur la nécessité d'élaborer un système qui encourage activement la mobilité des chercheurs et des scientifiques entre les universités et les centres de recherche européens, notamment en facilitant la reconnaissance mutuelle de leurs qualifications professionnelles et en garantissant ...[+++]


15. Welcomes the progress in the reform of public administration; stresses that more efforts should be put into the creation of an independent civil service, to this end calls for the introduction of a merit-based career system, including a professional and transparent hiring process and effective human resources management, and draws attention, in this context, to the detrimental practice of hiring staff in ways which do not accord with the Law on Civil Servants, often on the basis of political connections; draws attention to the u ...[+++]

15. se félicite des progrès accomplis dans la réforme de l'administration publique; souligne que davantage d'efforts devraient être consacrés à la mise sur pied d'une fonction publique indépendante; demande, à cet effet, que soient introduits un système de progression de carrière fondé sur le mérite, y compris un processus de recrutement professionnel et transparent ainsi qu'une gestion efficace des ressources humaines, et fait valoir, dans ce contexte, que la pratique de recrutement du personnel en recourant à des procédés non conformes à la loi sur la fonction publique, d ...[+++]


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15. Welcomes the progress in the reform of public administration; stresses that more efforts should be put into the creation of an independent civil service, to this end calls for the introduction of a merit-based career system, including a professional and transparent hiring process and effective human resources management, and draws attention, in this context, to the detrimental practice of hiring staff in ways which do not accord with the Law on Civil Servants, often on the basis of political connections; draws attention to the u ...[+++]

15. se félicite des progrès accomplis dans la réforme de l'administration publique; souligne que davantage d'efforts devraient être consacrés à la mise sur pied d'une fonction publique indépendante; demande, à cet effet, que soient introduits un système de progression de carrière fondé sur le mérite, y compris un processus de recrutement professionnel et transparent ainsi qu'une gestion efficace des ressources humaines, et fait valoir, dans ce contexte, que la pratique de recrutement du personnel en recourant à des procédés non conformes à la loi sur la fonction publique, d ...[+++]


Civil law partnerships not incorporated in a commercial form, incorporated firms engaged in listed professional activities, ACE (type of incorporated joint venture), EEIGs and companies holding assets which are either controlled by a family group or fully owned by five members or less are fiscally transparent.

Sont transparentes du point du vue fiscal les sociétés civiles non constituées en personnes morales commerciales, les personnes morales pratiquant des activités professionnelles déterminées, les ACE (type de société en participation disposant de la personnalité morale), les GEIE et les sociétés holding soit contrôlées par un groupe familial soit détenues entièrement par cinq associés ou moins.


Civil law partnerships not incorporated in a commercial form, incorporated firms engaged in listed professional activities, ACE (type of incorporated joint venture), EEIGs and companies holding assets which are either controlled by a family group or fully owned by five members or less are fiscally transparent.

Sont transparentes du point du vue fiscal les sociétés civiles non constituées en personnes morales commerciales, les personnes morales pratiquant des activités professionnelles déterminées, les ACE (type de société en participation disposant de la personnalité morale), les GEIE et les sociétés holding soit contrôlées par un groupe familial soit détenues entièrement par cinq associés ou moins.


1. Lobbying is a legitimate part of the democratic system, regardless of whether it is carried out by individual citizens or companies, civil society organisations and other interest groups or firms working on behalf of third parties (public affairs professionals, think-tanks and lawyers).

1. Le lobbying est une activité légitime dans le cadre d’un système démocratique, qu’elle soit menée par des citoyens ou des entreprises, des organisations de la société civile et d’autres groupes d’intérêt ou par des entreprises travaillant pour le compte de tiers (spécialistes des affaires publiques, groupes de réflexion et avocats).


There are members of Parliament in our society, certainly, but there are also professionals, welfare recipients, people without jobs, CEOs of big and small companies, civil servants, tramps.

Il y a dans nos sociétés démocratiques des députés, certes, mais aussi des professionnels, des gens à l'aide sociale, des chômeurs, des PDG de grandes et petites entreprises, des fonctionnaires, des itinérants.


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