50. Notes that, although there are increasing num
bers of women using computers and surfing the internet in an elementary way, the digital divide in terms of skills remains very wide, restricting women's a
ccess to and use of information and communication technologies (ICTs), thus hampering their ability to seek and find skilled work and, consequently, intensifying inequalities within households, communities, labour markets and the wider economy; calls, therefore, for efforts to promote women's access to the use of new technologies by
...[+++]giving them priority access to free training courses; invites the Member States and the regions to set up free computer training courses through projects financed by the European Social Fund (ESF), providing women with the chance to acquire new technical skills in the fields of technology and computer science and leading to greater opportunities for female employment in the service sector; calls on governments to implement policies (such as promotion campaigns and specific scholarships) aimed at increasing the level of enrolment of female students in information and communications technology courses; 50. constate que, bien que le nombre de femmes utilisant des ordinateurs et navigant sur l'internet de manière élémentaire soit en augmentation, la fracture numérique relative aux compétences demeure très marquée, ce qui restreint l'accès des femmes au
x technologies de l'information et de la communication et réduit leurs possibilités de chercher et de trouver un emploi qualifié et, en conséquence, renforce les inégalités au sein des ménages, des communautés, des marchés du travail et de l'économie en général; préconise dès l
ors que des efforts soient consentis ...[+++] pour promouvoir l'accès des femmes aux nouvelles technologies en leur donnant un accès prioritaire aux cours de formation gratuits; invite les États membres et les régions à élaborer des cours de formation en informatique gratuits au travers de projets financés par le Fonds social européen, ce qui donnerait aux femmes la possibilité d'acquérir de nouvelles compétences techniques dans des domaines concernant les nouvelles technologies et l'informatique, ainsi que de plus grandes chances d'être embauchées dans le secteur des services; invite les gouvernements à mettre en œuvre des politiques (par exemple, des campagnes de promotion et des bourses spécifiques) visant à accroître le niveau de participation des étudiantes aux cours sur les technologies de l'information et de la communication;