Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
COIT
Central Office for International Railway Transport
High speed
High-speed train
High-speed transport
OCTI
Rail connection
Rail logistics analyst
Rail logistics coordinator
Rail traffic
Rail transport
Railway
Railway Transport
Railway Transport Committee
Railway Transport Sector Committee
Railway logistics analyst
Railway transportation specialist
Railways
Rapid-transit railway
Transport by railway

Vertaling van "Railway Transport Committee " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Railway Transport Committee

Comité des transports par chemin de fer


rail transport [ rail connection | rail traffic | railway | transport by railway | Railways(ECLAS) ]

transport ferroviaire [ chemin de fer | liaison ferroviaire | trafic ferroviaire | transport par chemin de fer ]


Railway Transport: Railway Commodity Origin and Destination Statistics [ Railway Transport ]

Transport ferroviaire : statistiques sur l'origine et la destination des marchandises transportées par chemins de fer [ Transport ferroviaire ]


Railway Transport Sector Committee

Comité sectoriel des transports ferroviaires


rail logistics analyst | railway transportation specialist | rail logistics coordinator | railway logistics analyst

coordinatrice logistique ferroviaire | coordinateur logistique ferroviaire | coordinateur logistique ferroviaire/coordinatrice logistique ferroviaire


Sub-Committee on Road Transport of the Inland Transport Committee

Sous-Comité des transports routiers du Comité des transports intérieurs


Central Office for International Railway Transport | COIT [Abbr.]

Office central des transports internationaux par chemins de fer | OCTI [Abbr.]


Central Office for International Railway Transport | OCTI [Abbr.]

Office Central des Transports Internationaux par Chemin de Fer | OCTI [Abbr.]


European Association for the Development of Railway Transport

Association Européenne pour le Développement du Transport Ferroviaire [ AEDTF ]


high-speed transport [ high speed | high-speed train | rapid-transit railway | high-speed train(GEMET) ]

transport à grande vitesse [ grande vitesse | TGV | train à grande vitesse ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(a) immediately on receipt of a report under paragraph (1)(i), report to the Director, Safety and Standards, Railway Transport Committee, by telephone at the number specified from time to time by the Committee, the fire, explosion or similar incident reported to the railway company; and

a) au reçu d’un rapport effectué en vertu de l’alinéa (1)i), signaler immédiatement au directeur des Normes et de la Sécurité ferroviaire du Comité des transports par chemin de fer, par téléphone au numéro que donne à l’occasion le Comité, tout incendie, explosion ou incident similaire qu’on lui aura rapporté; et


Whereas the Railway Transport Committee of the Canadian Transport Commission, by Order No. WDR1983-00225 of November 28, 1983, as amended by Order No. WDR1985-00024 of January 29, 1985, ordered the Canadian National Railway Company to abandon the operation of the Avonlea Subdivision between Parry (mile 29.81) near Avonlea (mile 51.45);

Attendu que le Comité des transports par chemin de fer de la Commission canadienne des transports a, par l’ordonnance n WDR1983-00225 du 28 novembre 1983, modifiée par l’ordonnance n WDR1985-00024 du 29 janvier 1985, ordonné à la Compagnie des chemins de fer nationaux du Canada d’abandonner l’exploitation de la sous-division Avonlea entre Parry (point milliaire 29,81) et Avonlea (point milliaire 51,45);


Whereas the Railway Transport Committee of the Canadian Transport Commission, pursuant to Order No. R-36539 of April 11, 1984, ordered Canadian Pacific Limited (Esquimalt and Nanaimo Railway Company) and VIA Rail Canada Incorporated not to discontinue the operation of the passenger-train service;

Attendu que le Comité des transports par chemins de fer de la Commission canadienne des transports a ordonné par ordonnance n R-36539 rendue le 11 avril 1984 que Canadien Pacifique Limitée (Esquimalt and Nanaimo Railway Company) et VIA Rail Canada Incorporée n’abandonnent pas l’exploitation du service de trains de voyageurs;


86. At the end of every year, the railway company shall, by mail, inform the Secretary of the Railway Transport Committee of the mileage point and the name of the subdivision at which switch heater facilities were constructed during the year.

86. À la fin de chaque année, la compagnie de chemin de fer doit indiquer, par lettre, au secrétaire du Comité des transports par chemin de fer le point milliaire et le nom de la subdivision où des installations de chauffage de l’aiguillage ont été construites durant l’année.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The amendments to Appendix E (CUI) suggested by the Internation Rail Transport Committee (CIT) aim to extend the scope of the uniform rules concerning the contract of use of infrastructure to domestic rail transport, to create a legal basis for general terms and conditions of use of railway infrastructure and to extend the liability of the infrastructure manager for damage or losses caused by the infrastructure.

Les modifications de l'appendice E (CUI) suggérées par le comité international des transports ferroviaires (CIT) visent à élargir le champ d'application des règles uniformes concernant le contrat d'utilisation de l'infrastructure au transport national ferroviaire, à créer la base juridique pour des modalités et conditions générales d'utilisation de l'infrastructure ferroviaire et à étendre la responsabilité du gestionnaire d'infrastructure aux dommages ou pertes causés par l'infrastructure.


The Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions entitled ‘The Fourth Railway Package — Completing the Single European Railway Area to foster Union competitiveness and growth (the “Fourth Railway Package”)’ highlighted the need for a joint undertaking in the railway sector to help develop rail as a mode of transport by promoting step-c ...[+++]

La communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions intitulée «Quatrième paquet ferroviaire — Achever l'espace ferroviaire unique européen pour stimuler la compétitivité et la croissance européennes» (ci-après dénommée «quatrième paquet ferroviaire») a souligné la nécessité d'une entreprise commune dans le secteur ferroviaire afin de contribuer au développement du rail en tant que mode de transport en favorisant des i ...[+++]


The sector as a whole committed itself to improving freight quality, in particular under the framework of a Charter signed in July 2003 by the International Union of Railways (UIC), the Community of European Railway and Infrastructure Companies (CER) and the International Rail Transport Committee (CIT) (Annex I).

Le secteur s’est collectivement engagé à améliorer la qualité du fret, notamment dans le cadre d’une charte signée en juillet 2003 par l’Union internationale des chemins de fer (UIC), la Communauté européenne du rail (CER) et le Comité international du transport ferroviaire (CIT) (Annexe I).


Parliament's delegation, which held its constituent meeting on 18 November 2003, instructed its chair, Charlotte CEDERSCHIÖLD and Dirk STERCKX, rapporteur, together with the rapporteurs for the other 3 files of the second railway package and the Chair of the Transport Committee, to begin negotiations with the Council.

La délégation du Parlement, qui a tenu sa réunion constitutive le 18 novembre 2003, a chargé sa présidente, Charlotte CEDERSCHIÖLD, et Dirk STERCKX, rapporteur, ainsi que les rapporteurs sur les trois autres dossiers du deuxième paquet ferroviaire et le président de la commission de la politique régionale, des transports et du tourisme d’engager des négociations avec le Conseil.


2.17. The Committee thus feels that a logical move would first of all be to liberalise the railways to the same degree as other land transport modes and, as set out in point 2.12 above, to work out clear criteria for allocating costs to transport modes, instead of a complicated, time-consuming and debatable aid mechanism as proposed in the draft regulation.

2.17. En conséquence, le Comité pense qu'au lieu de mettre en place le dispositif d'octroi d'aides suggéré dans la proposition de règlement, qui est embrouillé, fastidieux et contestable, une approche logique serait de commencer par amener le marché ferroviaire au même degré de libéralisation que les autres modes de transport et de développer les critères précis de calcul des coûts à imputer aux différents types de transport, comme évoqué au paragraphe 2.12.


In addition to these special studies, your committee also dealt with Bill C-8, An Act to amend the Canada Transportation Act (railway transportation) (reported without amendment on February 14, 2008); Bill C-23, An Act to amend the Canada Marine Act, the Canada Transportation Act, the Pilotage Act and other Acts in consequence (reported without amendment on June 4, 2008) and Bill S-221, An Act concerning personal watercraft in navigable waters, which your committee did not report before the end of the session.

Outre ces études spéciales, au cours du présent exercice, le comité a étudié trois projets de loi : le projet de loi C-8, Loi modifiant la Loi sur les transports au Canada (transport ferroviaire) (dont il a fait rapport sans amendement le 14 février 2008); le projet de loi C-23, Loi modifiant la Loi maritime du Canada, la Loi sur les transports au Canada, la Loi sur le pilotage et d'autres lois en conséquence (dont il a fait rapport sans amendement le 4 juin 2008); et le projet de loi S-221, Loi concernant les motomarines dans les e ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Railway Transport Committee' ->

Date index: 2025-02-20
w