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Canadian Government Railways
Canadian National
Canadian National Railway Company
Canadian National Railways
Commercial grade package
Commercial package
Commercially approved package
Grand Trunk Pacific Railway Company
Grand Trunk Railway Company of Canada
Rail connection
Rail traffic
Rail transport
Railway
Railway Packaging Standards of Canada
Railway Safety Directive
Railway package
Railways
Southern British Columbia
Southern Railway of B.C. Limited
Southern Railway of B.C. Ltd
Southern Railway of British Columbia Limited
Southern Railway of British Columbia Ltd
Transport by railway
Usual trade package
Usual trade packaging

Vertaling van "Railway package " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Railway Packaging Standards of Canada

Normes canadiennes sur les emballages de transport ferroviaire


Occupant of railway train or railway vehicle injured by fall from railway train or railway vehicle

Occupant d'un train ou d'un véhicule ferroviaire blessé lors d'une chute d'un train ou d'un véhicule ferroviaire


Occupant of railway train or railway vehicle injured by fall in railway train or railway vehicle

Occupant d'un train ou d'un véhicule ferroviaire blessé lors d'une chute dans un train ou un véhicule ferroviaire


rail transport [ rail connection | rail traffic | railway | transport by railway | Railways(ECLAS) ]

transport ferroviaire [ chemin de fer | liaison ferroviaire | trafic ferroviaire | transport par chemin de fer ]


Occupant of railway train or railway vehicle injured in other specified railway accidents

Occupant d'un train ou d'un véhicule ferroviaire blessé lors d'autres accidents de chemin de fer précisés


Directive 2004/49/EC of the European Parliament and of the Council of 29 April 2004 on safety on the Community’s railways and amending Council Directive 95/18/EC on the licensing of railwayundertakings and Directive 2001/14/EC on the allocation of railway infrastructure capacity and the levying of charges for the use of railway infrastructure and safety certificate | Railway Safety Directive

Directive concernant la sécurité des chemins de fer communautaires et modifiant la directive 95/18/CE concernant les licences des entreprises ferroviaires, ainsi que la directive 2001/14/CE concernant la répartition des capacités d'infrastructure ferroviaire, la tarification de l'infrastructure ferroviaire et la certification en matière de sécurité | directive sur la sécurité ferroviaire


commercial grade package | commercial package | commercially approved package | usual trade package | usual trade packaging

conditionnement du type commercial | emballage du type commercial | emballage usuel


Canadian National Railway Company [ Canadian National | Canadian National Railways | Grand Trunk Railway Company of Canada | Grand Trunk Pacific Railway Company | Canadian Government Railways ]

Compagnie des chemins de fer nationaux du Canada [ Canadien National | Chemins de fer nationaux du Canada | Grand Trunk Railway Company of Canada | Grand Trunk Pacific Railway Company | Canadian Government Railways ]


Southern Railway of British Columbia Limited [ Southern Railway of British Columbia Ltd | Southern Railway of B.C. Ltd | Southern British Columbia | Southern Railway of B.C. Limited ]

Southern Railway of British Columbia Limited [ Southern Railway of British Columbia Ltd | Southern Railway of B.C. Ltd | Southern British Columbia | Southern Railway of B.C. Limited ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions entitled ‘The Fourth Railway Package — Completing the Single European Railway Area to foster Union competitiveness and growth (the “Fourth Railway Package”)’ highlighted the need for a joint undertaking in the railway sector to help develop rail as a mode of transport by promoting step-change innovations for passenger rolling stock, freight transport, traffic management systems and rail infrastructure.

La communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions intitulée «Quatrième paquet ferroviaire — Achever l'espace ferroviaire unique européen pour stimuler la compétitivité et la croissance européennes» (ci-après dénommée «quatrième paquet ferroviaire») a souligné la nécessité d'une entreprise commune dans le secteur ferroviaire afin de contribuer au développement du rail en tant que mode de transport en favorisant des innovations significatives en ce qui concerne le matériel roulant destiné au transport de voyageurs, le transport de marchandises, les systèmes ...[+++]


In the coming months the European Commission intends to adopt a new package of measures, the so-called 4th railway package, to open domestic passenger rail markets to competition, to reduce the time-to-market of the rolling stock (through a strengthening of the role of European Railways Agency) and to improve the governance of railway infrastructure (to reinforce efficiency of railway operations and improve competition).

Dans les mois à venir, la Commission européenne a l’intention d’adopter un nouvel ensemble de mesures, le «4e paquet ferroviaire», en vue d’ouvrir les marchés nationaux du transport ferroviaire de voyageurs à la concurrence, de réduire le délai de mise sur le marché du matériel roulant (en renforçant le rôle de l’Agence ferroviaire européenne) et d’améliorer la gouvernance de l’infrastructure ferroviaire (afin de consolider l’efficacité des opérations ferroviaires et d’améliorer la concurrence).


Brussels, 26 January 2012 - The European Commission has decided today to refer Bulgaria to the European Court of Justice for having failed to implement correctly different parts of the legislation known as the first railway package. This concerns the implementation of the provisions on charges which railway undertakings have to pay for access to the infrastructure.

Bruxelles, le 26 janvier 2012 – La Commission européenne a décidé aujourd'hui de saisir la Cour de justice de l'Union européenne d'un recours contre la Bulgarie, qui n'a pas transposé correctement différents volets du premier paquet ferroviaire, en l'occurrence les dispositions relatives aux redevances que les entreprises ferroviaires doivent acquitter pour accéder à l'infrastructure.


The first railway package consists of three directives (2001/12/EC, 2001/13/EC and 2001/14/EC) which were substantially amended in 2004 (second package) and 2007 (third package).

Le premier paquet ferroviaire comprend trois directives (2001/12/CE, 2001/13/CE et 2001/14/CE) qui ont fait l'objet de modifications significatives en 2004 (deuxième paquet) et en 2007 (troisième paquet).


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Following adoption of the third railway package, reference should be made to Directive 2007/59/EC of the European Parliament and of the Council of 23 October 2007 on the certification of train drivers operating locomotives and trains on the railway system in the Community (6) (hereinafter referred to as the ‘Train Drivers Directive’), which lays down various tasks to be performed by the Agency and gives it the possibility to address recommendations as well.

À la suite de l'adoption du troisième paquet ferroviaire, il convient de faire référence à la directive 2007/59/CE du Parlement européen et du Conseil du 23 octobre 2007 relative à la certification des conducteurs de train assurant la conduite de locomotives et de trains sur le système ferroviaire dans la Communauté (6) (ci-après dénommée «directive sur les conducteurs de trains»), qui confie plusieurs tâches à l'Agence et lui donne aussi la possibilité d'adresser des recommandations.


The Council and the European Parliament, meeting today in the Conciliation Committee , reached agreement on the four legislative proposals of the so-called "2nd railway package", regarding interoperability, safety and development of the European railway sector as well as a European Railway Agency.

Le Conseil et le Parlement européen, réunis ce jour au sein du comité de conciliation , sont parvenus à un accord sur les quatre propositions législatives du "deuxième paquet ferroviaire", relatives à l'interopérabilité, à la sécurité et au développement du secteur ferroviaire européen, ainsi qu'à l'institution d'une Agence ferroviaire européenne.


These measures add to the framework in place since the directives of the first railway package of 2001 and the measures of the second railway package undergoing final adoption (Directive on railway safety, rail agency, opening up of the freight market).

Ces mesures viennent compléter le cadre existant depuis les directives du premier paquet de 2001 et les mesures du second paquet ferroviaire en cours d'adoption finale (directive sur la sécurité ferroviaire, agence ferroviaire, ouverture du marché du fret).


Examination of the proposals of the second railway package has highlighted the importance of this aspect of interoperability for establishing an integrated railway market. Accordingly, when political agreement was reached on the Package in the Council on 28 March 2003, the Commission gave a commitment to present to the European Parliament and the Council, by the end of 2003, a proposal on introducing a European train driver's licence.

L'examen des propositions du deuxième paquet ferroviaire a confirmé l'importance de cet aspect de l'interopérabilité pour la mise en place d'un marché ferroviaire intégré; c'est la raison pour laquelle la Commission s'est engagée, à l'occasion de l'accord politique du Conseil du 28 mars 2003 sur ledit Paquet, à présenter au Parlement européen et au Conseil, avant la fin 2003, une proposition relative à l'instauration d'un permis européen de conducteur de train.


In its communication introducing the second railway package, [8] the Commission put forward an implementation schedule for the measures set out in the White Paper for the phase following the "second railway package".

Dans sa communication introductive au second paquet ferroviaire [8], la Commission avait présenté un calendrier de mise en oeuvre des actions définies par le Livre blanc pour la phase qui suivrait le « second paquet ferroviaire ».


- Measures proposed: The European Commission has adopted a second " railway package " consisting of five liberalisation and technical harmonisation measures intended for revitalising the railways by rapidly constructing an integrated European railway area.

-Mesures proposées: La Commission européenne a adopté un deuxième paquet ferroviaire de cinq mesures de libéralisation et d'harmonisation technique des chemins de fer, destiné à revitaliser le rail grâce à la construction rapide d'un espace ferroviaire européen intégré.




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'Railway package' ->

Date index: 2022-07-16
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