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Align business development efforts
Align effort towards business development
Align efforts towards business development
Aligning efforts towards business development
Alignment of curves
Alignment transition curve
Amplitude of a curve
As the vehicle entered a curve
Characteristic curve
Density curve
Gradation curve
H and D curve
Hurter and Driffield curve
Negotiate a curve
Re-alignment of a curve
Rounding a curve
Rounding a turn
Sensitometric curve
Take a bend
Take a curve
Take a turn
Tangent at a point on a curve
Tangent at a point to a curve
Tangent line at a point on a curve
Tangent line at a point to a curve

Vertaling van "Re-alignment a curve " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


alignment transition curve

courbe de raccordement de tracé


take a curve | take a turn | take a bend | negotiate a curve

prendre un virage | négocier un virage


rounding a curve | rounding a turn

en virage | en courbe


as the vehicle entered a curve

à l'amorce d'une courbe






characteristic curve | d/log e curve | density curve | gradation curve | H and D curve | Hurter and Driffield curve | sensitometric curve

courbe caracteristique | courbe de gradation | courbe de Hurter et Driffield | courbe de noircissement | courbe sensitometrique | densitogramme


align effort towards business development | aligning efforts towards business development | align business development efforts | align efforts towards business development

faire converger les efforts en faveur du développement d’une entreprise


tangent at a point on a curve | tangent at a point to a curve | tangent line at a point on a curve | tangent line at a point to a curve

tangente à une courbe dans un point
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3. For a financial debt instrument issued by a sovereign issuer for which the significant fall in value referred to in Article 23(7) of Regulation (EU) No 236/2012 is measured in relation to a yield curve, that fall shall be calculated as an increase across the yield curve in comparison with the yield curve of the sovereign issuer at the close of trading of the previous trading day, as calculated based on data available for the issuer on that trading venue.

3. Dans le cas d’un titre de créance émis par un émetteur souverain, pour lequel la baisse de valeur significative visée à l’article 23, paragraphe 7, du règlement (UE) no 236/2012 est mesurée en fonction d’une courbe des taux, la baisse correspond à la hausse de la courbe des taux de l’émetteur souverain par rapport à la courbe des taux à la clôture de la journée de négociation précédente, calculée sur la base des données disponibles au sujet de l’émetteur sur la plate-forme de négociation concernée.


However, if a curve in the back of the roll-over protection structure starts at a greater distance than that inside this vertical plane, the impact shall be administered at the beginning of the curve, i.e. at the point where this curve is tangential to a line at right angles to the median plane of the tractor (see Annex IV, fig. 9).

Toutefois, si une courbure de l’arrière du dispositif de protection en cas de renversement commence à une distance supérieure à celle-là à l’intérieur de ce plan vertical, le choc a lieu au point de départ de la courbure, c’est-à-dire au point où la courbure est tangente à une ligne perpendiculaire au plan médian du tracteur (voir annexe IV, figure 9).


On tracks where trains complying with the High-Speed Rolling Stock TSI move only at low speed (stations and passing tracks, depot and stabling tracks), the minimum horizontal design radius shall not be less than 150 m. Track horizontal alignments comprising reverse curves without straight track between them shall be designed with a radius greater than 190 m.

Sur les voies où seules des évolutions à faible vitesse des trains conformes à la STI «matériel roulant» pour les lignes à grande vitesse sont prévues (voies des gares et voies d'évitement, voies de dépôt, de garage et de stationnement), le rayon de conception minimal de tracé en plan des voies ne doit pas être inférieur à 150 mètres. Les tracés en plan de voies comportant des contre-courbes sans alignement intermédiaire entre les courbes doivent être conçus avec un rayon supérieur à 190 mètres.


Vertical alignment of stabling and service tracks shall not include curves of radius of less than 600 m on a crest or 900 m in a hollow.

Le profil en long des voies de service ne doit pas comporter de rayons de moins de 600 mètres en bosse et de 900 mètres en creux.


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Vertical alignment of stabling and service tracks shall not include curves of radius of less than 600 m on a crest or 900 m in a hollow.

Le profil en long des voies de service ne doit pas comporter de rayons de moins de 600 mètres en bosse et de 900 mètres en creux.


On tracks where trains complying with the High-Speed Rolling Stock TSI move only at low speed (stations and passing tracks, depot and stabling tracks), the minimum horizontal design radius shall not be less than 150 m. Track horizontal alignments comprising reverse curves without straight track between them shall be designed with a radius greater than 190 m.

Sur les voies où seules des évolutions à faible vitesse des trains conformes à la STI «matériel roulant» pour les lignes à grande vitesse sont prévues (voies des gares et voies d'évitement, voies de dépôt, de garage et de stationnement), le rayon de conception minimal de tracé en plan des voies ne doit pas être inférieur à 150 mètres. Les tracés en plan de voies comportant des contre-courbes sans alignement intermédiaire entre les courbes doivent être conçus avec un rayon supérieur à 190 mètres.


For material exposures to interest‐rate risk in the major currencies and markets, the yield curve shall be divided into a minimum of six maturity segments, to capture the variations of volatility of rates along the yield curve.

Pour les expositions de taux d'intérêt importantes dans les grandes devises et sur les grands marchés, la courbe des rendements est divisée en un minimum de six fourchettes d'échéances, afin d'appréhender la variation de la volatilité des taux tout au long de la courbe.


The results shall be expressed in quantitative terms using, for example, dose-effect curves, time-effect curves, etc.

Les résultats sont exprimés sous forme quantitative utilisant, par exemple, des courbes dose-effet, temps-effet, ou autres.


The deceleration curve of the structure during the impact phase shall be such that the 'variation of speed in relation to time` curve obtained by integration at no point differs by more than ± 1 m/s from the 'variation of speed in relation to time` reference curve of the vehicle concerned as defined in Figure 1 of this Appendix.

La courbe de décélération de la structure au cours de la phase d'impact doit être telle que la courbe de variation de la vitesse en fonction du temps obtenue par intégration ne s'écarte en aucun point de plus de ± 1 m/s de la courbe de référence de «variation de la vitesse en fonction du temps» relative au véhicule concerné comme le montre la figure 1 du présent appendice.


A comparison with the standard drying curve (see curve below) enables the ventilation conditions to be adjusted accordingly.

Une comparaison avec la courbe type de séchage (courbe ci-dessous) permet d’adapter les conditions de ventilation.




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'Re-alignment a curve' ->

Date index: 2024-02-20
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