Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AIDS Committee of London
AM
Applying map making techniques
Automated cartography
Automated mapping
Computer mapping
Computer-aided mapping
Create thematic maps
Create weather map
Create weather maps
Creating thematic maps
Creating weather map
Creating weather maps
Desktop mapping
Digital mapping
Family and Children's Services of the Waterloo Region
Genetic linkage map
Genetic map
Linkage map
Map out customer requirements into pragmatic action
Map out customer requirements into pragmatic actions
Map out pragmatic actions of customer requirements
RHAC
Recombination map
Regional aid map
Seen area map
Thematic map creation
Visibility area map
Visibility map
Visible area map

Traduction de «Regional aid map » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
automated mapping | AM | computer-aided mapping | computer mapping | digital mapping | automated cartography | desktop mapping

cartographie assistée par ordinateur | CAO | cartographie numérique | cartographie automatisée | cartographie automatique | cartographie digitale


automated mapping [ computer mapping | automated cartography | computer-aided mapping ]

cartographie informatisée [ cartographie assistée par ordinateur | cartographie numérique | cartographie automatisée ]


regional aid map

carte des aides à finalité régionale


creating weather map | creating weather maps | create weather map | create weather maps

créer des cartes météo


genetic linkage map | genetic map | linkage map | recombination map

carte des liaisons génétiques | carte génétique


map out customer requirements into pragmatic action | map out pragmatic actions of customer requirements | map out customer requirements into pragmatic actions | mapping out customer requirements into pragmatic actions

traduire les exigences de clients en actions concrètes


seen area map | visibility area map | visibility map | visible area map

carte de visibilité


applying map making techniques | creating thematic maps | create thematic maps | thematic map creation

créer des cartes thématiques


Regional HIV/AIDS Connection [ RHAC | AIDS Committee of London ]

Regional HIV/AIDS Connection [ RHAC | Comité du SIDA de London ]


Family and Children's Services of the Waterloo Region [ Children's Aid Society of the Regional Municipality of Waterloo ]

Family and Children's Services of the Waterloo Region [ Children's Aid Society of the Regional Municipality of Waterloo ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In the statistical annex to this second progress report, updated maps are presented showing education levels of the population aged 25 to 59 (Map 5: Educational level, 2001), employment in sectors by region (Map 6: Employment by sector, 2001) and productivity (Map 7: GDP per person employed (EUR), 1999).

Dans l'annexe de ce deuxième rapport d'étape, des cartes mises à jour sont présentées en ce qui concerne respectivement les niveaux de formation de la population âgée de 25 à 59 ans (Carte 5: Niveaux d'instruction, 2001), la ventilation de l'emploi par secteurs et par régions (Carte 6: Emploi par secteur, 2001) et la productivité (Carte 7: PIB par personne employée (EUR), 1999).


Figures on GDP at regional level are available up to 2000, so failing to reflect the recent slowdown in economic growth (Map 1: GDP per head by region (PPS), 2000 and Map 2: Change in GDP/head (PPS), 1995-2000).

Le PIB ventilé au niveau régional n'est disponible que jusqu'en 2000, ce qui ne donne donc pas d'indications sur le ralentissement récent de croissance (Carte 1: PIB par habitant par région (SPA), 2000 et Carte 2: Variation du PIB par habitant (en SPA), 1995-2000).


Equally, the gap to the target of RD expenditure of 3% of GDP varies greatly across regions: only 27 regions in the EU, around one in ten have reached that target (see Map 2) Agglomeration effects lead to RD resources concentrating in a few leading-edge regions (e.g. in Braunschweig (Germany) where RD spending is nearly 7% of GDP) and being very low in others (e.g. Severen tsentralen (Bulgaria) where it is under 1%).

De même, le chemin restant à parcourir pour que les dépenses de RD atteignent l’objectif fixé, à savoir 3 % du produit intérieur brut (PIB), varie fortement d’une région à l’autre: cet objectif n’est atteint que dans vingt-sept régions de l’Union, soit une sur dix environ (voir carte 2). En raison d’effets d’agglomération, les ressources de RD sont concentrées dans quelques régions très avancées (par exemple dans la région de Braunschweig, en Allemagne, où les dépenses dans ce domaine atteignent près de 7 % du PIB) et sont très faibles dans d’autres (par exemple, dans la région de Severen tsentralen, en Bulgarie, où elles sont inférieure ...[+++]


15. Highlights the role of State aid in economies which have been particularly hard hit by the crisis and for which public funding under Cohesion Policy might be the only source of investment; proposes, in this connection, that consideration be given to specific regional derogations outside the regional aid maps, to allow Member States to tackle the backlash effects of the crisis; points out that, as regards economic development, the period 2008-2010 and, as regards unemployment, the period 2009 - 2011 are to be used by the Commission as a basis for State aid eligibility, despite the fact that those years cannot yet constitute a measur ...[+++]

15. insiste sur le rôle des aides d'État dans les économies qui ont été particulièrement touchées par la crise et pour lesquelles les financements publics au titre de la politique de cohésion pourraient être la seule source d'investissement; propose, dans ce contexte, que soit envisagé l'octroi de dérogations régionales spécifiques en dehors des cartes des aides à finalité régionale, afin de permettre aux États membres de faire face aux contrecoups de la crise; fait observer que la période 2008-2010, en ce qui concerne le développem ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
15. Highlights the role of State aid in economies which have been particularly hard hit by the crisis and for which public funding under Cohesion Policy might be the only source of investment; proposes, in this connection, that consideration be given to specific regional derogations outside the regional aid maps, to allow Member States to tackle the backlash effects of the crisis; points out that, as regards economic development, the period 2008-2010 and, as regards unemployment, the period 2009 - 2011 are to be used by the Commission as a basis for State aid eligibility, despite the fact that those years cannot yet constitute a measur ...[+++]

15. insiste sur le rôle des aides d'État dans les économies qui ont été particulièrement touchées par la crise et pour lesquelles les financements publics au titre de la politique de cohésion pourraient être la seule source d'investissement; propose, dans ce contexte, que soit envisagé l'octroi de dérogations régionales spécifiques en dehors des cartes des aides à finalité régionale, afin de permettre aux États membres de faire face aux contrecoups de la crise; fait observer que la période 2008-2010, en ce qui concerne le développem ...[+++]


15. Supports the proposal that a large number of local, regional, national and EU support schemes should undergo a ‘mapping exercise’; believes that this exercise should include private-sector and local initiatives to help SME access funding, in particular initiatives facilitating access to loans for micro-enterprises, as well an assessment of the effectiveness of existing EU support schemes; believes that the mapping should be conducted in regular intervals and serve as basis for a benchmark and scoreboard system; believes that the initial mapping exercise should serve as a basis for the assessment of the effectiveness of existing EU ...[+++]

15. soutient la proposition prévoyant qu'un grand nombre de systèmes de soutien locaux, régionaux, nationaux et de l'Union passe un «exercice de cartographie»; estime que cet exercice doit inclure les initiatives du secteur privé pour aider les PME à accéder aux financements, en particulier les initiatives visant à faciliter l'accès des microentreprises aux crédits, ainsi qu'une évaluation de l'efficacité des systèmes de soutien de l'Union existants; pense que la cartographie doit être menée à intervalles réguliers et servir de base ...[+++]


15. Supports the proposal that a large number of local, regional, national and EU support schemes should undergo a “mapping exercise”; believes that this exercise should include private-sector and local initiatives to help SME access funding, in particular initiatives facilitating access to loans for micro-enterprises, as well an assessment of the effectiveness of existing EU support schemes; believes that the mapping should be conducted in regular intervals and serve as basis for a benchmark and scoreboard system; believes that the initial mapping exercise should serve as a basis for the assessment of the effectiveness of existing EU ...[+++]

15. soutient la proposition prévoyant qu'un grand nombre de systèmes de soutien locaux, régionaux, nationaux et de l'Union passe un "exercice de cartographie"; estime que cet exercice doit inclure les initiatives du secteur privé pour aider les PME à accéder aux financements, en particulier les initiatives visant à faciliter l'accès des microentreprises aux crédits, ainsi qu'une évaluation de l'efficacité des systèmes de soutien de l'Union existants; pense que la cartographie doit être menée à intervalles réguliers et servir de base ...[+++]


57. Urges the Member States to map out potential renewable energy sources in their different regions with a view to exploiting the capacities of each country to the full and thus encouraging the regions to make use of renewable energy sources;

57. incite les États membres à recenser les possibilités de sources d'énergie renouvelables dans leurs différentes régions afin que chaque pays puisse exploiter au mieux les possibilités ainsi offertes, et encourager, de la sorte, les régions à utiliser les sources d'énergie renouvelables;


For the purpose of the analysis, this Communication defines border regions as regions at the NUTS II level [2] bordering (by land or sea) candidate countries currently negotiating accession which contain cross-border programmes under INTERREG III A in the period 2000-2006; this also includes regions enclosed by such regions (see map in Annex x).

Pour les besoins de notre analyse, la présente communication définit les régions frontalières comme les régions de niveau NUTS II [2], situées aus frontières (maritimes ou terrestres) des pays candidats qui négocient actuellement leur adhésion et font l'objet de programmes transfrontaliers au titre d'INTERREG III A au cours de la période 2000-2006. Il s'agit également des régions entourées par des régions de ce type (voir carte à l'annexe x).


Adjustments to the regional aid maps pursuant to point 5.6 of the regional aid guidelines (1998), as described above, can include adjustments to the relevant regional aid intensity ceilings.

Les ajustements apportés aux cartes des aides régionales en vertu du paragraphe 5.6 des lignes directrices évoquées ci-dessus et applicables à ces aides peuvent porter sur les plafonds d'intensité des aides en question.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Regional aid map' ->

Date index: 2023-02-06
w