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ABB
Activity-based budgeting
Address online user requests
BFOR
Budget Activity Report
Budget focused on results
Budget request
Conduct activities to meet requests of website users
Conduct financial management activities
Control financial resources
EIIS - Budget Module - Measured Activity Coding
Follow up online user requests
Incoming session activation request
Monitor financial resources
Off-budget activity
Off-budget transaction
Oversee company budgets
PBB
PPBS
Performance budgeting
Performance-based budgeting
Programme budgeting
RBB
Rationalisation of budget choices
Request budget activity
Result-based budgeting
Supplementary budget request

Vertaling van "Request budget activity " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
request budget activity

demander les activités budgétaires


assess feedback from online users and implement activities to meet their requests | conduct activities to meet requests of website users | address online user requests | follow up online user requests

assurer le suivi des demandes des utilisateurs en ligne


off-budget transaction | off-budget activity

opération hors budget


Budget Activity Report

Rapport des activités budgétaires


programme budgeting [ ABB | activity-based budgeting | BFOR | budget focused on results | PBB | performance-based budgeting | performance budgeting | planning, programming and budgeting system | PPBS | rationalisation of budget choices | RBB | result-based budgeting ]

choix budgétaire [ ABB | BFOR | budget axé sur les résultats | budgétisation axée sur la performance | budgétisation axée sur les résultats | budgétisation basée sur la performance | budgétisation basée sur l’activité | budgétisation des programmes | PBB | rationalisation des choix budgétaires | RBB | RCB ]




EIIS - Budget Module - Measured Activity Coding

SIEI - Module du budget - Codage des activités mesurées


supplementary budget request

demande d'ouverture de crédits supplémentaires


incoming session activation request

demande d'activation de session entrante


monitor financial resources | oversee company budgets | conduct financial management activities | control financial resources

contrôler les ressources financières
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In order to increase the public's understanding of the committee budgets and expenditures, your subcommittee recommends the following: that starting at the 41-2 parliamentary session, post-activity expenditure reports be tabled with the Standing Committee on Internal Economy, Budgets and Administration by the subcommittee responsible for committee budgets at least annually, and that these reports be tabled in the Senate as reports of the Committee on Internal Economy, Budgets and Administration — and see the appendix for the template ...[+++]

Afin de mieux faire comprendre au public les budgets et les dépenses des comités, le sous-comité recommande qu'à compter de la 2 session de la 41 législature, le sous-comité responsable des budgets des comités dépose les rapports de dépenses post-activités auprès du Comité permanent de la régie interne, des budgets et de l'administration au moins une fois l'an, et que ces rapports soient déposés au Sénat sous la forme de rapports émanant du Comité permanent de la régie interne, des budgets et de l'administration. Vous pouvez voir en a ...[+++]


(Return tabled) Question No. 1132 Ms. Jean Crowder: With regard to the role of Communications Security Establishment Canada (CSEC) as a lead agency in protecting the government's information systems: (a) how many requests did CSEC receive from other government departments to provide expertise or information regarding protection of information systems; (b) how many staff were assigned to each request; (c) how many of the requests received was CSEC able to satisfy and how many requests were not provided a response that satisfied the request; (d) if CSEC was unable to satisfy a request for assistance, what was the reason; (e) are there ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 1132 Mme Jean Crowder: En ce qui concerne le rôle du Centre de la sécurité des télécommunications Canada (CSTC) à titre de principal organisme qui protège les systèmes d’information du gouvernement: a) combien de demandes d’expertise ou d’information en matière de protection des systèmes d’information le CSTC a-t-il reçues des autres ministères; b) combien d’employés a-t-on affectés à chaque demande; c) combien de ces demandes au CSTC ont été satisfaites et combien n’ont pas abouti à une réponse satisfaisante; d) si le CSTC n’a pas été en mesure de fournir une réponse satisfaisante, quelle en était ...[+++]


18. Calls on all relevant budgetary actors to respect their duties, within the budgetary procedure, to provide adequate justification for their requests concerning the Agencies' budgets (i.e. initial budget request, increases, decreases) and in the future, to take greater care in deciding on increases in an Agency's budget in the light of the time needed to carry out the new activities; is of the opinion that the Agencies' budgets ...[+++]

18. invite tous les acteurs budgétaires concernés à respecter les obligations qui sont les leurs au titre de la procédure budgétaire en ce qui concerne la fourniture de justifications appropriées pour leurs demandes relatives au budget des agences (demande initiale, augmentations, réductions) et, à l'avenir, à faire preuve d'une plus grande attention lorsqu'ils décident d'augmenter le budget d'une agence, eu égard aux délais nécessaires pour mener les nouvelles activités; est d'avis que les budgets des agences devraient reposer sur l ...[+++]


With clear orders of references and objectives, I am sure it was easy for the Committee on Internal Economy and the Subcommittee on the Review of Committee Budgets to grasp why funds for these activities were being requested.

Compte tenu de la précision des ordres de renvoi et des objectifs, je suis convaincu qu'il a été facile, pour le Comité de la régie interne et le Sous-comité des budgets de comités, de comprendre pourquoi les comités demandaient des fonds pour ces activités.


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17. Considers that ex-ante and ex-post performance indicators are integral tools in implementing activity based management (ABM) and activity-based budgeting (ABB); requests that performance indicators should play a stronger role in ex post performance evaluation; is of the opinion that the data provided in activity statements should be better integrated with the annual activity reports of each Directorate-General in order to better evaluate the efficiency and results of management; considers that this would assist the Budgetary Au ...[+++]

17. voit dans les indicateurs de performance ex-ante et ex-post des instruments essentiels du point de vue de la mise en œuvre de la GPA ainsi que de l'établissement du budget par activités (EBA); demande que ces indicateurs jouent un rôle accru dans l'évaluation des performances ex-post; est d'avis que les informations contenues dans les fiches d'activité devraient être mieux intégrées dans les rapports d'activité annuels des différentes directions générales afin de permettre une meilleure évaluation de l'efficacité et des résultat ...[+++]


17. Considers that ex-ante and ex-post performance indicators are integral tools in implementing activity based management (ABM) and activity-based budgeting (ABB); requests that performance indicators should play a stronger role in ex post performance evaluation; is of the opinion that the data provided in activity statements should be better integrated with the annual activity reports of each Directorate-General in order to better evaluate the efficiency and results of management; considers that this would assist the Budgetary Au ...[+++]

17. voit dans les indicateurs de performance ex-ante et ex-post des instruments essentiels du point de vue de la mise en œuvre de la GPA ainsi que de l'établissement du budget par activités (EBA); demande que ces indicateurs jouent un rôle accru dans l'évaluation des performances ex-post; est d'avis que les informations contenues dans les fiches d'activité devraient être mieux intégrées dans les rapports d'activité annuels des différentes directions générales afin de permettre une meilleure évaluation de l'efficacité et des résultat ...[+++]


17. Considers that ex-ante and ex-post performance indicators are integral tools in implementing activity based management (ABM) and activity-based budgeting (ABB); requests that performance indicators should play a stronger role in ex post performance evaluation; is of the opinion that the data provided in activity statements should be better integrated with the annual activity reports of each Directorate-General in order to better evaluate the efficiency and results of management; considers that this would assist the Budgetary Au ...[+++]

17. voit dans les indicateurs de performance ex-ante et ex-post des instruments essentiels du point de vue de la mise en œuvre de la gestion par activités ainsi que de l'établissement du budget par activités; demande que ces indicateurs jouent un rôle accru dans l'évaluation des performances ex-post; est d'avis que les informations contenues dans les fiches d'activité devraient être mieux intégrées dans les rapports d'activité annuels des différentes directions générales afin de permettre une meilleure évaluation de l'efficacité et ...[+++]


In the budget request, the Transport Committee has asked the Standing Committee on Internal Economy, Budgets and Administration for the approval of $435,250 for its study, which, if one reads the details of the budget, appears to cover activities for the current fiscal year.

Dans sa demande d'autorisation budgétaire, le Comité des transports demande au Comité permanent de la régie interne, des budgets de l'administration d'approuver un montant de 435 250 $ pour son étude qui, d'après les détails du budget, semble couvrir des activités du présent exercice.


2. Invites all institutions to further examine how to improve their management and increase efficiency and transparency through the use of Activity-Based Budgeting (ABB) and Activity-Based Management (ABM); calls on the institutions to define their core tasks and negative priorities to facilitate more efficient use of budget resources and, furthermore, to explore the entire scope for redeployment, with a view to optimising the allocation of staff, before requesting additional manpower; requests that all institutions submit by March ...[+++]

2. invite toutes les institutions à continuer à étudier les moyens d'améliorer leur gestion et d'accroître l'efficacité et la transparence par la voie de l'établissement du budget par activités (EBA) et de la gestion fondée sur les activités (ABM); demande aux institutions de définir leurs tâches principales et leurs priorités négatives pour faciliter une utilisation plus efficace des ressources budgétaires et, en outre, d'étudier toutes les possibilités de redéploiement, en vue d'optimiser l'affectation du personnel, avant de demand ...[+++]


Daniel Charbonneau, Clerk of the Committee: At the request of the Subcommittee on Agenda and Procedure, I was asked to prepare a budget with four activities for your consideration: a trip to Halifax, Quebec City and Sherbrooke for public hearings and for some fact-finding; the second activity would be a trip to Toronto for public hearings; the third would be a visit to Montreal for public hearings; and then a final activity to L ...[+++]

Daniel Charbonneau, greffier du comité : À la demande du Sous-comité du programme et de la procédure, j'ai préparé un budget comportant quatre activités à soumettre à votre examen : un voyage à Halifax, Québec et Sherbrooke pour des audiences publiques et la recherche de faits; la deuxième activité consisterait en un voyage à Toronto pour des audiences publiques; la troisième serait un voyage à Montréal pour des audiences publiques; et la dernière serait un voyage à Londres, au Royaume-Uni, pour la recherche de faits.


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