Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ability requirements
Arithmetical disorder
Developmental acalculia
Generic competencies
Generic skills
Gerstmann's syndrome
Material order
Material requisition
Materials requisition
Necessary skills
People skills
People-oriented skills
Personal skills
Production materials requisition
Requisite skills
Requisites
Requisition
Requisition for materials
Requisition for supplies
Requisition note
Requisitioning of staff
Requisitioning of workers
Self-management skills
Soft skills
Stores requisition

Vertaling van "Requisite skills " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
ability requirements [ requisite skills | necessary skills ]

compétences requises


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


Definition: Involves a specific impairment in arithmetical skills that is not solely explicable on the basis of general mental retardation or of inadequate schooling. The deficit concerns mastery of basic computational skills of addition, subtraction, multiplication, and division rather than of the more abstract mathematical skills involved in algebra, trigonometry, geometry, or calculus. | Developmental:acalculia | arithmetical disorder | Gerstmann's syndrome

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique


production materials requisition [ material order | materials requisition | material requisition | requisition note | stores requisition ]

bon de sortie [ bon de sortie de magasin | bon de sortie de matières | demande de matières | bon de magasin | bon de réquisition ]


self-management skills [ soft skills | generic skills | people-oriented skills | people skills | personal skills | generic competencies ]

savoir-être [ compétences non techniques | compétences générales ]


requisition for materials | requisition for supplies

commande pour fournitures | demande de matériaux


requisitioning of workers [ requisitioning of staff ]

réquisition des travailleurs [ réquisition du personnel ]


Definition: A disorder in which the child, having previously made normal progress in language development, loses both receptive and expressive language skills but retains general intelligence; the onset of the disorder is accompanied by paroxysmal abnormalities on the EEG, and in the majority of cases also by epileptic seizures. Usually the onset is between the ages of three and seven years, with skills being lost over days or weeks. The temporal association between the onset of seizures and loss of language is variable, with one preceding the other (either way round) by a few months to two years. An inflammatory encephalitic process ha ...[+++]

Définition: Trouble dans lequel l'enfant, dont le langage s'est auparavant développé normalement, perd ses acquisitions de langage, à la fois sur le versant expressif et réceptif, tout en gardant une intelligence normale. La survenue du trouble s'accompagne d'anomalies paroxystiques à l'EEG et, dans la plupart des cas, de crises d'épilepsie. Le trouble apparaît habituellement entre trois et sept ans, avec perte du langage en quelques jours ou quelques semaines. La succession dans le temps, entre le début des crises épileptiques et la perte du langage, est assez variable, l'une des deux manifestations précédant l'autre (ou inversement) de ...[+++]




requisites

articles nécessaires | fournitures | ingrédients accessoires
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
21. Stresses the need to include elements of entrepreneurial learning at all levels of education and training, since instilling entrepreneurial spirit among the young at an early stage and developing transversal skills linked to entrepreneurship, such as creativity, critical thinking, empathy, teamwork and a sense of initiative, contribute to young people’s personal and professional development and facilitate their transition into the job market; urges, in this respect, active dialogue and cooperation between universities and businesses aimed at developing educational programmes which equip young people with the requisite skills and competences, an ...[+++]

21. insiste sur la nécessité d'inclure des éléments d'apprentissage entrepreneurial à tous les niveaux d'enseignement, car inculquer l'esprit d'entreprise aux jeunes à un âge précoce et développer les compétences transversales liées à l'entrepreneuriat, telles que la créativité, l'esprit critique, l'empathie, le travail en équipe et l'esprit d'initiative, contribuent au développement tant personnel que professionnel des jeunes et leur permettent une transition plus facile vers le marché du travail; encourage dès lors vivement les universités et les entreprises à dialoguer activement et à coopérer en vue de développer des programmes d'études qui doteront les jeunes des compétences et des qualifications nécessaires et qui faciliteront et enc ...[+++]


7. Stresses the need to include elements of entrepreneurial training at all levels of education and training, since instilling entrepreneurial spirit among the young at an early stage is an effective way of combating unemployment and especially youth unemployment; urges, in this regard, active dialogue and cooperation between the academic and business communities aimed at developing educational programmes that equip young people with the requisite skills and competences;

7. insiste sur la nécessité d'intégrer des éléments de formation à l'entrepreneuriat à tous les niveaux de l'enseignement et de la formation, car le développement, dès le départ, de compétences entrepreneuriales chez les jeunes est un moyen efficace de lutter contre le chômage, et en particulier contre le chômage des jeunes; encourage dès lors le dialogue actif et la coopération entre le secteur de l'enseignement et le monde de l'entreprise en vue de développer des programmes d'études qui doteront les jeunes des compétences et des qualifications nécessaires;


82. Stresses the need to include elements of entrepreneurial training at all levels of education and training, since instilling the entrepreneurial spirit among the young at an early stage is an effective way of combating unemployment, especially youth unemployment; urges, in this regard, active dialogue and cooperation between the academic and business communities aimed at developing educational programmes that equip young people with the requisite skills and competences;

82. insiste sur la nécessité d'intégrer des éléments de formation à l'entrepreneuriat à tous les niveaux de l'enseignement et de la formation, car c'est en insufflant aux jeunes, et ce dès le plus jeune âge, l'esprit d'entreprise que l'on pourra le mieux lutter contre le chômage, et en particulier contre le chômage des jeunes; encourage dès lors le dialogue actif et la coopération entre le monde de l'enseignement et le monde de l'entreprise en vue de développer des programmes scolaires qui doteront les jeunes des compétences et des qualifications nécessaires;


82. Stresses the need to include elements of entrepreneurial training at all levels of education and training, since instilling the entrepreneurial spirit among the young at an early stage is an effective way of combating unemployment, especially youth unemployment; urges, in this regard, active dialogue and cooperation between the academic and business communities aimed at developing educational programmes that equip young people with the requisite skills and competences;

82. insiste sur la nécessité d'intégrer des éléments de formation à l'entrepreneuriat à tous les niveaux de l'enseignement et de la formation, car c'est en insufflant aux jeunes, et ce dès le plus jeune âge, l'esprit d'entreprise que l'on pourra le mieux lutter contre le chômage, et en particulier contre le chômage des jeunes; encourage dès lors le dialogue actif et la coopération entre le monde de l'enseignement et le monde de l'entreprise en vue de développer des programmes scolaires qui doteront les jeunes des compétences et des qualifications nécessaires;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Providing high quality early-childhood and basic education for all, improving education attainment and preventing early school leaving are crucial to equip people with key competences, including the basic skills and learning that are pre-requisites for further updating of skills[3].

Il est primordial d'offrir un enseignement précoce et fondamental de qualité à tous les enfants, d'accroître le niveau d'instruction et de prévenir l'abandon scolaire pour doter chacun des compétences essentielles, dont les aptitudes et la formation de base nécessaires à la mise à jour ultérieure de ces compétences[3].


The following section provides an overview of the progress made regarding the various policy objectives identified in the original Action Plan (expanding occupational mobility and skills development, facilitating geographic mobility, and improving information and the transparency of job opportunities), and the extent to which the 25 priorities identified and the requisite measures put forward have been implemented.

Le chapitre qui suit donne un aperçu des progrès accomplis en ce qui concerne les différents objectifs stratégiques identifiés dans le plan d'action initial (renforcer la mobilité professionnelle et le développement des compétences, faciliter la mobilité géographique et améliorer l'information et la transparence concernant les possibilités d'emploi) et précise dans quelle mesure les 25 priorités identifiées et les mesures requises ont été mises en oeuvre.


Support the sustainability of the health workforce by developing effective health workforce forecasting and planning in terms of numbers, gender equality, scope of practice and the extent to which training matches the requisite skills, including the ability to make use of new information systems and other advanced technologies, monitor mobility (within the Union) and migration of health professionals, foster efficient recruitment and retention strategies and capacity development, taking due account of issues of dependency and population ageing.

Contribuer à la viabilité du personnel de santé en élaborant des méthodes efficaces de prévision et de planification pour ce personnel en ce qui concerne les effectifs, l'égalité entre les hommes et les femmes, le champ d'activité et l'adéquation entre les formations et les compétences requises, y compris l'aptitude à utiliser les nouveaux systèmes d'information et d'autres technologies de pointe, surveiller la mobilité (dans l'Union) et la migration des professionnels de la santé, favoriser des stratégies de recrutement et de fidélisation efficaces et renforcer les capacités, en tenant dûment compte des problèmes liés à la dépendance et ...[+++]


The audit body shall be an audit authority, or other public or private organisation or organisational unit of an authority with the requisite proficiency, skills and capacity to carry out audits.

L’organisme d’audit est une autorité d’audit ou tout autre organisme public ou privé ou unité organisationnelle d’une autorité ayant les connaissances, les compétences et la capacité requises pour réaliser des audits.


61. Highlights that failure to invest properly in education and life-long learning in the short term could compound and prolong the crisis, as citizens will not have the requisite skills for jobs in the new knowledge economy; stresses, therefore, as a matter of urgency, the need for the EU to support public investments in these fields; reminds that school drop-out rate and restricted access to higher and university-level education are basic factors in the emergence of a high long-term unemployment rate and represent a blight on social cohesion; believes, in this context, in the imperative need to strengthen the link between education, ...[+++]

61. souligne que l'absence d'investissements adéquats à court terme dans l'éducation et la formation tout au long de la vie risque d'aggraver et de prolonger la crise, étant donné que les citoyens ne posséderont pas les aptitudes requises pour l'emploi dans la nouvelle économie basée sur la connaissance; insiste donc sur la nécessité que l'Union soutienne d'urgence les investissements publics en ces domaines; rappelle que l'abandon scolaire et les restrictions de l'accès à l'enseignement supérieur et universitaire sont des facteurs primordiaux de l'émergence d'un chômage élevé à long terme et qu'ils minent la cohésion sociale; estime ...[+++]


Improving the potential for geographic mobility is linked to the existence of dual labour markets in Europe, with regions of high unemployment existing side-by-side with regions suffering from skill shortages (Annex II, pt.12), and occupational mobility is often a pre-requisite for geographic mobility.

L'amélioration de la mobilité géographique est liée à la dualité des marchés de l'emploi en Europe, certaines régions présentant des taux de chômage élevés tandis que d'autres régions sont victimes d'une pénurie de main-d'oeuvre qualifiée (annexe II, point 12), et la mobilité géographique va souvent de pair avec la mobilité professionnelle.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Requisite skills' ->

Date index: 2024-06-21
w