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Bank a road
Bank a road at a corner
Cross-country vehicle
Load bulk trucks
Load bulk vehicles
Loading ramp
Maximum load of a motor vehicle
Non-road vehicle
Off-road vehicle
Road fund licence
Road fund tax
Road load
Road load of a road vehicle
Road load power
Road tax
Road tests
Road transport maintenance coordinator
Road transport maintenance scheduler
Road vehicle loading ramp
Substitute fuels for road transport
Tax on motor vehicles
Vehicle excise duty
Vehicle maintenance planning officer
Vehicle maintenance scheduler
Vehicle tax

Traduction de «Road load a road vehicle » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
road load of a road vehicle

charge de route d'un véhicule routier


road load [road tests] | road load power

puissance absorbée | puissance résistante | résistance à l'avancement


road transport maintenance coordinator | vehicle maintenance planning officer | road transport maintenance scheduler | vehicle maintenance scheduler

responsable maintenance des véhicules de transport routier


maximum load of a motor vehicle

charge maximale d'un véhicule moteur


bank a road at a corner [ bank a road ]

surhausser un virage [ relever un virage ]


Substitute fuels for road transport: a technology assessment [ Substitute fuels for road transport ]

Substitute fuels for road transport : a technology assessment [ Substitute fuels for road transport ]


conduct loading of bulk materials for road transportation | load bulk vehicles | load bulk trucks | perform loading of bulk materials for road transportation

charger des camions de transport en vrac


loading ramp | road vehicle loading ramp

rampe de chargement | rampe de chargement pour véhicules routiers


vehicle tax [ road fund licence | road fund tax | road tax | tax on motor vehicles | vehicle excise duty ]

taxe sur les véhicules [ impôt sur les véhicules à moteur | taxe de circulation ]


cross-country vehicle | off-road vehicle | non-road vehicle

véhicule tout terrain
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The regulation applies to the carriage by road of goods by vehicles with a total mass exceeding 3.5 tonnes and to the transport by road of passengers by vehicles that are adapted to carry more than nine people (including the driver).

Ce règlement s’applique au transport routier de marchandises par des véhicules dont le poids total excède 3,5 tonnes et au transport routier de passagers par des véhicules pouvant assurer le transport de plus de neuf personnes (conducteur compris).


Action: implement an integrated approach to road safety which targets vehicle design and technology, infrastructure and behaviour, including regulation where needed; organise awareness efforts, annual road safety day; continuously review and complete safety rules in all other modes; strengthening the functioning of the European safety agencies and gradually extend their safety-related tasks.

( Action: mettre en œuvre une approche intégrée de la sécurité routière axée sur la conception et la technologie des véhicules, les infrastructures et les comportements, y compris par la voie de la réglementation le cas échéant; organiser les efforts de sensibilisation et une journée annuelle de la sécurité routière; réviser et compléter en permanence les règles de sécurité dans tous les autres modes de transport; renforcer le fonctionnement des agences européennes chargées de la sécurité et étendre progressivement leurs missions en la matière.


Since 1971, Transport Canada's Road Safety and Motor Vehicle Regulation Directorate has promulgated progressively more stringent national emission standards for on-road motor vehicles under the authority of the Motor Vehicle Safety Act to address the environmental issues associated with vehicle emissions.

Depuis 1971, la Direction générale de la sécurité routière et de la réglementation automobile de Transports Canada a progressivement imposé des normes plus strictes sur les émissions des véhicules routiers aux termes de la Loi sur la sécurité automobile pour tenter de parer aux problèmes d'environnement causés par les émissions.


The regulation applies to the carriage by road of goods by vehicles with a total mass exceeding 3.5 tonnes and to the transport by road of passengers by vehicles that are adapted to carry more than nine people (including the driver).

Ce règlement s’applique au transport routier de marchandises par des véhicules dont le poids total excède 3,5 tonnes et au transport routier de passagers par des véhicules pouvant assurer le transport de plus de neuf personnes (conducteur compris).


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The proposal extends this obligation to undergo RSI to light commercial vehicles (under 3.5 tonnes) and their trailers as such vehicles are being used more frequently in road transport These vehicles are not covered by certain requirements such as the requirement of training for professional drivers or the installation of speed limitation devices ending up in a relatively high number of road accidents involving such vehicles.

La proposition étend l'obligation de subir un contrôle routier aux véhicules utilitaires légers (moins de 3,5 tonnes) et à leurs remorques, étant donné que ces véhicules sont utilisés plus fréquemment dans le transport routier. N'étant pas soumis à certaines obligations, telles que la formation des chauffeurs professionnels ou l'installation d'un limiteur de vitesse, ces véhicules sont impliqués dans un nombre relativement élevé d'accidents de la route.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009R0078 - EN - Regulation (EC) No 78/2009 of the European Parliament and of the Council of 14 January 2009 on the type-approval of motor vehicles with regard to the protection of pedestrians and other vulnerable road users, amending Directive 2007/46/EC and repealing Directives 2003/102/EC and 2005/66/EC (Text with EEA relevance) - REGULATION - OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // of 14 January 2009 // on the type-approval of motor ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009R0078 - EN - Règlement (CE) n o 78/2009 du Parlement européen et du Conseil du 14 janvier 2009 relatif à la réception par type des véhicules à moteur au regard de la protection des piétons et autres usagers vulnérables de la route, modifiant la directive 2007/46/CE et abrogeant les directives 2003/102/CE et 2005/66/CE (Texte présentant de l’intérêt pour l’EEE) - RÈGLEMENT (CE) N - 78/2009 - DU PARLEMENT EUROPÉEN ET DU CONSEIL // du 14 janvier 2009 // relatif à la réception par type des véhicules à moteur au regard de la pro ...[+++]


- supplementing and further improving measures, including appropriate type-approval procedures, on noise emissions from services and products, in particular motor vehicles including measures to reduce noise from the interaction between tyre and road surface that do not compromise road safety, from railway vehicles, aircraft and stationary machinery.

- compléter et améliorer encore les dispositions, y compris les procédures de réception appropriées, prises en matière d'émissions sonores provenant des services et des produits, en particulier des véhicules à moteur, y compris des mesures visant à réduire le bruit dû à l'interaction entre pneumatiques et revêtement routier et ne mettant pas en péril la sécurité routière, aux véhicules ferroviaires, aux avions et aux machines fixes,


extends the scope of the Directive to road transport operators using vehicles with maximum authorised weights (MAWs) exceeding 3,5 tonnes, subject to a specific derogation for undertakings using vehicles with MAWs between 3,5 and 6 tonnes for local, short-distance haulage; lays down more stringent requirements with regard to good repute, namely that this condition is not or is no longer satisfied, in particular, where the operator has been convicted of serious offences against certain rules relating to transport, including offences ...[+++]

l'élargissement du champ d'application de la directive aux transporteurs de marchandises utilisant des véhicules dont le poids maximal autorisé (PMA) est supérieur à 3,5 tonnes, sous réserve d'une dérogation particulière concernant les entreprises utilisant pour le transport local de courte distance des véhicules dont le PMA se situe entre plus de 3,5 et 6 tonnes ; des exigences accrues en matière de condition d'honorabilité, à savoir que cette condition n'est pas ou n'est plus satisfaite, notamment lorsque le transporteur a été con ...[+++]


In order to gain a licence, applicants would be expected to have all-round knowledge of the practical aspects of their vehicles such as tyres, indicators, and exhaust systems, they should understand the effects of alcohol and fatigue, the risks associated with other road users including children and old people; the characteristics of different types of road and the safety factors associated with the loading of the vehicle. They should know the rules of the road.

Pour pouvoir obtenir un permis, les intéressés devraient avoir une connaissance générale des aspects mécaniques de leur véhicule (pneus, clignotants, système d'échappement, etc.) et pouvoir mesurer les effets de l'alcool et de la fatigue ainsi que les risques liés aux autres usagers de la route, y compris les enfants et les personnes âgées. Ils devraient également connaître les caractéristiques des différents types de route, les facteurs de sécurité concernant le chargement de leur véhicule et les dispositions légales en matière de circulation routière.


ROAD TRANSPORT USE OF VEHICLES HIRED WITHOUT DRIVERS FOR THE CARRIAGE OF GOODS BY ROAD The Council held a policy debate on the proposal for a Directive on the use of vehicles hired without drivers for the carriage of goods by road, which is intended to take the place of Directive 86/647/EEC in force at present.

TRANSPORTS ROUTIERS UTILISATION DE VEHICULES LOUES SANS CHAUFFEUR DANS LE TRANSPORT DE MARCHANDISES PAR ROUTE Le Conseil a procédé à un débat d'orientation sur la proposition de directive relative à l'utilisation de véhicules loués sans chauffeur dans le transport de marchandises par route, qui vise à remplacer la directive 84/647, actuellement en vigueur.




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Date index: 2023-02-17
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