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Breathalyser test
Crash barrier
Decade of Action for Road Safety
Decade of Action for Road Safety 2011-2020
Driver protection
Educate public on road safety
European Road Safety Year
Field of vision
Helmet
Identify hazards of road transportation
Instruct public on road safety
Road Safety in Canada Facing the Challenge 2001
Road occupational health and safety manager
Road safety
Road safety barrier
Road safety measure
Road transport health and safety manager
Safety barrier
Safety fence
Safety measure
Train society on road safety
Transport health and safety inspector
Transportation safety manager
Upskill society on road safety

Vertaling van "Road safety " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Road Safety in Canada: 2001, Facing the Challenge [ Road Safety in Canada: Facing the Challenge 2001 ]

La sécurité routière au Canada : 2001 Face au défi [ La sécurité routière au Canada : Face au défi 2001 ]


Road Safety Act, 1996 [ An Act to promote road safety by implementing commercial trucking reforms, drinking and driving countermeasures and other aspects of Ontario's comprehensive road safety plan ]

Loi de 1996 sur la sécurité routière [ Loi visant à promouvoir la sécurité routière par la mise en œuvre de mesures de réforme du camionnage, de contremesures visant l'alcool au volant et d'autres aspects du programme général de sécurité routière de l'Ontario ]


road safety measure | safety measure

mesure de sécurité routière


road safety [ breathalyser test | driver protection | field of vision | helmet ]

sécurité routière [ alcootest | champ de visibilité | protection du conducteur ]


European Road Safety Year

Année européenne de la sécurité routière


instruct public on road safety | train society on road safety | educate public on road safety | upskill society on road safety

informer le public sur la sécurité routière


crash barrier | road safety barrier | safety barrier | safety fence

barrière de sécurité | barrière de sécurité routière | glissière de sécurité


Decade of Action for Road Safety 2011-2020 [ Decade of Action for Road Safety ]

Décennie d'action pour la sécurité routière 2011-2020 [ Décennie d'action pour la sécurité routière ]


create mitigation strategies for road transport health and safety risks | identify hazards of road transportation | develop a health and safety prevention plan for road transport | identify the health and safety risks of road transportation

élaborer un plan de prévention de la santé et de la sécurité pour les transports routiers


road occupational health and safety manager | transportation safety manager | road transport health and safety manager | transport health and safety inspector

inspectrice HST des transports | inspecteur HST des transports | inspecteur HST des transports/inspectrice HST des transports
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
striving for the highest road safety standards throughout Europe - by encouraging EU citizens to take primary responsibility for their own safety and the safety of others on EU roads, and by focusing on improving the safety of more vulnerable road users.

favoriser l’adoption des normes de sécurité routière les plus strictes dans toute l’Europe en encourageant les citoyens de l’UE à prendre la responsabilité première de leur propre sécurité et de celle des autres usagers de la route dans l’UE et en ciblant les efforts pour l’amélioration de la sécurité des usagers plus vulnérables.


For this reason, the Road Safety Action Programme (2003-2010) proposes a series of measures such as stepping up checks on road traffic, deploying new road safety technologies, improving road infrastructure and measures to improve users' behaviour.

Pour cette raison, le programme d'action en faveur de la sécurité routière 2003-2010 prévoit un catalogue de mesures comme le renforcement des contrôles routiers, le déploiement de nouvelles technologies de sécurité routière, l'amélioration de l'infrastructure routière et des actions visant à améliorer le comportement des usagers.


Although progress was made on road safety in the European Union (EU) during the 3rd European road safety action programme (RSAP) which ran between 2003 and 2010), the European Commission highlights that efforts to improve road safety need to be further strengthened.

En dépit des progrès accomplis dans le domaine de la sécurité routière dans l’Union européenne (UE) au cours du troisième programme d’action pour la sécurité routière (2003-2010), la Commission européenne souligne la nécessité de renforcer les mesures destinées à améliorer la sécurité routière.


The Commission will pursue the improvement of the existing tools for data collection and analysis, such as CARE, the EU database on road accidents established in accordance with Council Decision 93/704/EC, as well as the European Road Safety Observatory (ERSO), which makes publicly available through the Internet road safety data and knowledge at European level.

La Commission continuera de développer les outils existants pour la collecte et l’analyse de données, notamment CARE, la base de données de l’UE sur les accidents de la route établie conformément à la décision 93/704/CE du Conseil ainsi que l’ERSO (Observatoire européen de la sécurité routière), qui publie en ligne les données européennes dans le domaine de la sécurité routière.


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The Commission will submit a proposal for a framework Directive on road infrastructure safety with a view to introducing a system for the harmonised management of accident black spots and road safety audits for roads on the trans-European network (TEN).

La Commission proposera une directive-cadre sur la sécurité des infrastructures routières afin d'instaurer un système de gestion harmonisé des points noirs et d'audit de la sécurité routière pour les routes figurant sur le réseau transeuropéen (RTE).


2. Member States shall provide road users with the necessary information about the rules applicable in their territory and the measures implementing this Directive in association with, among other organisations, road safety bodies, non-governmental organisations active in the field of road safety and automobile clubs.

2. Les États membres fournissent aux usagers de la route les informations nécessaires sur les règles applicables sur leur territoire et sur les mesures d'application de la présente directive en association avec, parmi d'autres organisations, des organismes de prévention routière, des organisations non gouvernementales actives dans le domaine de la sécurité routière et des clubs automobiles.


In its communication of 20 July 2010 entitled ‘Towards a European road safety area: policy orientations on road safety 2011-2020’, the Commission emphasised that enforcement of road traffic rules remains a key factor in creating the conditions for a considerable reduction in the number of deaths and injuries.

Dans sa communication du 20 juillet 2010 intitulée «Vers un espace européen de la sécurité routière: orientations politiques pour la sécurité routière de 2011 à 2020», la Commission a souligné que le contrôle du respect des règles de circulation reste un élément essentiel si l'on veut mettre en place des conditions propices à une réduction considérable du nombre de tués et de blessés sur les routes.


The processing of personal data provided by this Directive is appropriate for attaining the legitimate aims pursued by this Directive in the field of road safety, namely to ensure a high level of protection for all road users in the Union by facilitating the cross-border exchange of information on road-safety-related traffic offences and, thereby, the enforcement of sanctions, and does not exceed what is appropriate and necessary in order to achieve those objectives.

Le traitement des données à caractère personnel prévu par la présente directive est apte à réaliser les objectifs légitimes poursuivis par la présente directive dans le domaine de la sécurité routière, à savoir garantir un niveau élevé de protection pour tous les usagers de la route dans l'Union en facilitant l'échange transfrontalier d'informations concernant les infractions en matière de sécurité routière et, partant, l'application des sanctions, et n'excède pas ce qui est approprié et nécessaire pour atteindre ces objectifs.


The Communication ‘Towards a European road safety area: policy orientations on road safety 2011-2020’ (2) acknowledges that ‘ITS have the potential to play a considerable role for the improvement of traffic safety, for example through the adoption of systems to detect incidents and supervise traffic that are able to provide information to road users in real time’.

La communication intitulée «Vers un espace européen de la sécurité routière: orientations politiques pour la sécurité routière de 2011 à 2020» (2) reconnaît que «les STI peuvent jouer un rôle non négligeable dans l’amélioration de la sécurité du trafic, par exemple grâce à l’adoption de systèmes de détection des incidents et de surveillance du trafic capables de fournir aux usagers des informations en temps réel».


Road safety requires concerted actions by all the safety stakeholders: the European Commission, automotive and telecommunications industry and operators, equipment and service suppliers, motorway operators, road authorities, insurance companies, road safety and user organisations and others.

La sécurité routière demande une intervention concertée de toutes les parties concernées par la sécurité: Commission européenne, secteur automobile, opérateurs de télécommunications, équipementiers, fournisseurs de services, gestionnaires d'autoroutes, autorités routières, compagnies d'assurance, organismes de sécurité routière, associations d'usagers et autres.




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Date index: 2022-11-30
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