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SPF
SPF 2 drivers policy
Sender Policy Framework

Vertaling van "SPF 2 drivers policy " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Social protection, social inclusion and eradicating poverty || Promote the reduction of poverty, social exclusion and more effective social policies through Europe 2020 Assist Member States in structural reforms through the Social Investment Package The European Platform against Poverty and Social Exclusion: A European framework for social and territorial cohesion The European Disability Strategy 2010-2020 || Promote social protection including Social Protection Floors (SPFs) and implement recommendations adopted by the ILO in line with the plans and policies of partner countries; Continue to support social protection, including SPFs wh ...[+++]

Protection sociale, inclusion sociale et lutte contre la pauvreté || Mesures en faveur de la réduction de la pauvreté, de l’exclusion sociale et de politiques sociales plus efficaces par l’intermédiaire d’Europe 2020 Aide aux États membres pour effectuer des réformes structurelles au moyen du train de mesures relatif aux investissements sociaux La plateforme européenne contre la pauvreté et l'exclusion sociale: cadre européen pour la cohésion sociale et territoriale Stratégie européenne 2010‑2020 en faveur des personnes handicapées || Mesures en faveur de la protection sociale, notamment des socles de protection sociale, et mise en œuvre ...[+++]


EUROVOC descriptor: vocational training drivers common transport policy single market rail network intra-EU transport recognition of vocational training qualifications

Descripteur EUROVOC: formation professionnelle personnel de conduite politique commune des transports marché unique réseau ferroviaire transport intra-UE reconnaissance des qualifications professionnelles


Directive 2007/59/EC of the European Parliament and of the Council sets out certain common rules for the certification of train drivers in order to overcome national differences thus contributing to the aims of Union policies on the freedom of movement of workers, freedom of establishment and freedom to provide services in the context of the common transport policy, in order to make it easier for train drivers to move from one Member State to another.

La directive 2007/59/CE du Parlement européen et du Conseil définit un certain nombre de règles communes pour la certification des conducteurs de train afin de remédier aux différences nationales et de contribuer ainsi à la réalisation des politiques de l’Union relatives à la libre circulation des travailleurs, à la liberté d’établissement et à la libre prestation des services dans le cadre de la politique commune des transports, dans le but de faciliter la mobilité des conducteurs de trains d’un État membre à l’autre.


Directive 2007/59/EC of the European Parliament and of the Council (2) sets out certain common rules for the certification of train drivers in order to overcome national differences thus contributing to the aims of Union policies on the freedom of movement of workers, freedom of establishment and freedom to provide services in the context of the common transport policy, in order to make it easier for train drivers to move from one Member State to another.

La directive 2007/59/CE du Parlement européen et du Conseil (2) définit un certain nombre de règles communes pour la certification des conducteurs de train afin de remédier aux différences nationales et de contribuer ainsi à la réalisation des politiques de l’Union relatives à la libre circulation des travailleurs, à la liberté d’établissement et à la libre prestation des services dans le cadre de la politique commune des transports, dans le but de faciliter la mobilité des conducteurs de trains d’un État membre à l’autre.


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Reducing the fragmentation of national approaches (problem driver 1), increasing data and knowledge/information-based policy and decision making (problem driver 3) and increasing overall awareness of and the tackling of NIS risks and challenges (problem driver 4) by contributing to:

réduire le morcellement dû aux approches nationales (facteur 1), développer les politiques et les processus décisionnels fondés sur les données et sur les connaissances/informations (facteur 3), et renforcer la prise de conscience générale et la lutte contre les risques et les défis inhérents à la SRI (facteur 4) en participant à:


Reducing the fragmentation of national approaches (problem driver 1), increasing data and knowledge/information-based policy and decision making (problem driver 3) and increasing overall awareness of and the tackling of NIS risks and challenges (problem driver 4) by contributing to:

réduire le morcellement dû aux approches nationales (facteur 1), développer les politiques et les processus décisionnels fondés sur les données et sur les connaissances/informations (facteur 3), et renforcer la prise de conscience générale et la lutte contre les risques et les défis inhérents à la SRI (facteur 4) en participant à:


12. Besides the basic policy options of inclusion and exclusion of self-employed drivers from the scope of the Directive, the impact assessment looked also at other measures such as strengthening the definition of mobile workers drivers in order to include "false self-employed", improving effectiveness, efficiency and consistency of enforcement regime in order to address the problem of low compliance.

12. Outre les options stratégiques de base concernant l'inclusion ou l'exclusion des conducteurs indépendants du champ d'application de la directive, l'analyse d'impact portait sur d'autres mesures telles que le renforcement de la définition des travailleurs mobiles de manière à inclure les «faux indépendants», ainsi que l'amélioration de l'efficacité, de l'efficience et de la cohérence du système de contrôle afin de résoudre le problème du respect insuffisant des dispositions.


Another example of efficient policy is the introduction of a lower or zero BAC limit for these drivers and, for safety reasons, also for public transport drivers as well as for drivers of commercial vehicles, in particular those transporting dangerous goods.

Un autre exemple de mesure efficace est l'instauration d'un taux d'alcoolémie plus faible ou égal à zéro pour ces conducteurs ainsi que, pour des raisons de sécurité, pour les conducteurs de transports en commun et de véhicules commerciaux, en particulier ceux qui transportent des produits dangereux.


Considering that the driver of resource use in Europe is economic growth, while at the same time economic growth is a major EU policy objective, the only way to achieve a reduction of environmental impacts is to de-link or decouple resource use and associated environmental impacts from its driver: economic growth, and to do so at European level.

Étant donné que c’est la croissance économique qui est le moteur de l’utilisation des ressources, et qu’en même temps, la croissance économique est un objectif majeur de la politique de l’Union européenne, la seule manière d’arriver à réduire les incidences environnementales est de dissocier l’utilisation des ressource et les effets environnementaux qui en découlent de ce qui en est le moteur - la croissance économique - et de le faire à l'échelle de l'Europe.


(24) Certain information provided, such as the name and address of the owner or usual driver of the vehicle and the number of the insurance policy or the registration number of the vehicle, constitutes personal data within the meaning of Directive 95/46/EC of the European Parliament and of the Council of 24 October 1995 on the protection of individuals with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data(11); the processing of such data which is required for the purposes of this Directive must therefor ...[+++]

(24) Certaines données communiquées, telles que le nom et l'adresse du propriétaire ou du conducteur habituel du véhicule et le numéro de la police d'assurance ou le numéro d'immatriculation du véhicule, sont des données à caractère personnel au sens de la directive 95/46/CE du Parlement européen et du Conseil du 24 octobre 1995 relative à la protection des personnes physiques à l'égard du traitement des données à caractère personnel et à la libre circulation de ces données(11). Le traitement de ces données, qui est requis aux fins de la présente directive, doit dès lors être en conformité avec les dispositions nationales ...[+++]




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