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FAS
FAS value
Free along side ship
Free along side vessel
Free alongside
Free alongside ship
Free alongside ship free alongside ship
Free alongside ship value
Free on quay
Sale of free on board basis
Sale on FAS basis
Sale on FOB
Sale on free alongside ship basis

Vertaling van "Sale on free alongside ship basis " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
sale on free alongside ship basis [ sale on FAS basis ]

vente Franco le long du navire [ vente FAS ]


free alongside ship free alongside ship

FAS | franco le long du navire


free alongside | free alongside ship | FAS [Abbr.]

franco le long du bateau | franco le long du bord | franco le long du navire | franco long du bord | FLB [Abbr.]


free alongside ship | FAS | free along side ship | free along side vessel | free on quay

franco le long du bateau | FLB | franco à quai | franco long du bord | FLB | franco le long du navire | FLN


free alongside ship [ FAS | free alongside ]

franco le long du navire [ FAS | franco le long du bateau ]


FAS value | free alongside ship value

valeur franco le long du navire


sale of free on board basis [ sale on FOB ]

vente Franco bord


free alongside ship | FAS

franco le long du bateau | franco le long du navire | FLB | FAS


free alongside ship | FAS

franco le long du bateau | FLB


free alongside ship [ FAS ]

franco le long du bateau [ FLB ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
During the RIP the average export price of the US biodiesel to all destinations was USD 1 021,52 (EUR 753,34) per metric tonne FAS (free alongside ship).

Au cours de la PER, le prix moyen à l'exportation du biodiesel américain vers toutes les destinations s'élevait à 1 021,52 USD (753,34 EUR) la tonne métrique FAS (franco le long du navire).


The average value per metric tonne during the RIP was 753,34 EUR free alongside ship.

Le prix moyen par tonne métrique au cours de la PER était de 753,34 EUR, franco le long du navire.


As mentioned above (recital (63)), the average export price to all countries was around EUR 753 per metric tonne FAS (free alongside ship). In order to calculate a likely and reasonable Union export price it would be necessary to add costs for transport and insurance as well a customs duty of 6,5 % and post-importation costs to this average export price, which are estimated to around EUR 100 per metric tonne (see recital (45)) above.

Comme indiqué au considérant 63, le prix à l'exportation moyen vers tous les pays était d'environ 753 EUR la tonne métrique FAS (franco le long du navire) Afin d'établir un prix à l'exportation vers l'Union raisonnable et probable, il conviendrait d'ajouter à ce prix les frais de transport et d'assurance ainsi que des droits de douane de 6,5 % et les coûts postérieurs à l'importation, ces divers éléments représentant au total environ 100 EUR par tonne métrique (voir considérant 45).


This may discourage sales of imported agricultural and food products in comparison to domestic ones. The Commission raised concerns on the basis of the principle of free movement of goods (Article 34 of Treaty on the Functioning of the EU, TFEU).

La Commission a soulevé des craintes fondées sur le principe de libre circulation des marchandises (article 34 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne, TFUE).


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(19) On selling a ship pursuant to this section, the Minister of Transport may, by bill of sale, give the purchaser a valid title to the ship free from any mortgage or other claim on the ship that is in existence at the time of the sale.

(19) Lorsqu’il vend un navire sous le régime du présent article, le ministre des Transports peut remettre à l’acquéreur un titre de propriété libéré des hypothèques ou autres créances qui existaient au moment de la vente.


(4) On selling a ship under an order, the Minister may, by bill of sale, give the purchaser a valid title to the ship free from any mortgage or other claim that is in existence at the time of the sale.

(4) Lorsqu’un navire dont la vente a été autorisée est vendu, le ministre peut remettre à l’acquéreur un titre de propriété libéré des hypothèques ou autres créances qui existaient au moment de la vente.


(4) On selling a ship pursuant to an order, the port authority, the Minister or the person who has entered into an agreement under subsection 80(5), as the case may be, may, by bill of sale, give the purchaser a valid title to the ship free from any mortgage or other claim that is in existence at the time of the sale.

(4) Lorsque est vendu un navire dont la vente a été autorisée, l’administration portuaire, le ministre ou la personne qui a conclu une entente en vertu du paragraphe 80(5) peut remettre à l’acquéreur un titre de propriété libéré des hypothèques ou autres créances qui existaient au moment de la vente.


All cigarettes that are produced in Canada, Canadian brands that leave the manufacturing premises, whether for sale in duty-free shops or for sale as ships' stores—and that's the category that is sold on board an aircraft; it's not a ship but it is ships' stores—

Toutes les cigarettes fabriquées au Canada, les marques canadiennes qui sortent de l'usine au Canada, que ce soit pour être vendues dans des magasins hors taxes ou à bord d'un navire ou d'un aéronef, c'est ce qu'on appelle l'approvisionnement de bord.


For this reason, many Member States have taken special measures to improve the fiscal climate for shipowning companies, including, for instance, accelerated depreciation on investment in ships or the right to reserve profits made on the sale of ships for a number of years on a tax-free basis, provided that these profits are reinvested in ships.

Pour cette raison, de nombreux États membres ont pris des mesures spéciales pour rendre l'environnement fiscal plus favorable aux compagnies maritimes, par exemple un amortissement accéléré des investissements consacrés aux navires ou le droit de mettre en réserve les bénéfices résultant de la vente de navires, avec exemption d'impôts pendant un certain nombre d'années, à condition que ces bénéfices soient réinvestis dans des navires.


(2) Whereas the internal market comprises an area without internal frontiers in which the free movement of goods, persons, services and capital is guaranteed; whereas free movement of goods concerns not only transactions by persons acting in the course of a business but also transactions by private individuals; whereas it implies that consumers resident in one Member State should be free to purchase goods in the territory of another Member State on the basis of a unif ...[+++]

(2) considérant que le marché intérieur comporte un espace sans frontières intérieures dans lequel la libre circulation des marchandises, des personnes, des services et des capitaux est assurée; que la libre circulation des marchandises concerne non seulement le commerce professionnel, mais également les achats effectués par les particuliers; qu'elle implique que les consommateurs résidant dans un État membre puissent s'approvisionner librement sur le territoire d'un autre État membre sur la base d'un socle minimal commun de règles ...[+++]




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Date index: 2021-12-16
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