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EPIRB
Electronic position-indicating radio beacon
Emergency position-indicating radio beacon
Float-free EPIRB
Float-free emergency position-indicating radio beacon
Satellite emergency position-indicating radio beacon

Vertaling van "Satellite emergency position-indicating radio beacon " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
satellite emergency position-indicating radio beacon

radiobalise de localisation de sinistre par satellite


emergency position-indicating radio beacon [ EPIRB | electronic position-indicating radio beacon ]

radiobalise de localisation des sinistres [ RLS,EPIRB | radiobalise de localisation d'urgence ]


float-free emergency position-indicating radio beacon [ float-free EPIRB ]

radiobalise de localisation des sinistres à dégagement libre [ RLS à dégagement libre | radiobalise de localisation des sinistres à dégagement hydrostatique | RLS à dégagement hydrostatique ]


Performance Standard for 406 MHz Satellite Emergency Position Indicating Radiobeacon (EPIRB) Class I and II

Norme de performance des radiobalises de localisation des sinistres à satellite (RLS) sur la fréquence 406 MHz classes I et II
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
‘aeronautical mobile service’ means a mobile service between aeronautical stations and aircraft stations, or between aircraft stations, in which survival craft stations may participate; emergency position-indicating radio beacon stations may also participate in this service on designated distress and emergency frequencies.

«service mobile aéronautique», un service mobile entre stations aéronautiques et stations d’aéronef, ou entre stations d’aéronef, auquel les stations d’engin de sauvetage peuvent participer; les stations de radiobalise de localisation des sinistres peuvent également participer à ce service sur des fréquences de détresse et d’urgence désignées.


(B) ETS 300 066 of the European Telecommunications Standards Institute, entitled Radio Equipment and Systems (RES); Float-free maritime satellite Emergency Position Indicating Radio Beacons (EPIRB’s) operating on 406,025 MHz; Technical characteristics and methods of measurement, and

(B) la norme ETS 300 066 de l’Institut européen des normes de télécommunications intitulée Radio Equipment and Systems (RES); Float-free maritime satellite Emergency Position Indicating Radio Beacons (EPIRBs) operating on 406,025 MHz; Technical characteristics and methods of measurement.


(A) A.810(19), entitled Performance Standards for Float-Free Satellite Emergency Position-Indicating Radio Beacons (EPIRBs) Operating on 406 MHz, and

(A) la résolution A.810(19) intitulée Normes de fonctionnement des radiobalises de localisation des sinistres (RLS) pouvant surnager librement et fonctionnant par satellite à 406 MHz,


(A) IEC 1097-2 of the International Electrotechnical Commission, entitled Global maritime distress and safety system (GMDSS) — Part 2: COSPAS-SARSAT EPIRB — Satellite emergency position indicating radio beacon operating on 406 MHz — Operational and performance requirements, methods of testing and required test results, or

(A) la norme CEI 1097-2 de la Commission électrotechnique internationale intitulée Système mondial de détresse et de sécurité en mer (SMDSM) — Partie 2 : Radiobalises de localisation des sinistres (EPIRB/RLS) fonctionnant à 406 MHz par l’intermédiaire des satellites du système COSPAS-SARSAT-Exigences opérationnelles et de fonctionnement, méthodes d’essai et résultats exigibles,


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(i) meet the standards set out in TP 4522 of the Department of Transport, entitled Performance Standard for 406 MHz Satellite Emergency Position Indicating Radio Beacon (EPIRB) Class I and II, if the EPIRB was approved by the Department of Industry before April 1, 2001, and

(i) être conforme à la norme énoncée dans la TP 4522 du ministère des Transports intitulée Norme de performance des radiobalises de localisation des sinistres à satellite (RLS) sur la fréquence 406 MHz classes I et II, si la RLS était homologuée par le ministère de l’Industrie comme étant conforme à cette norme avant le 1 avril 2001,


(v) a Class I emergency position indicator radio beacon, as defined in the EPIRB Regulations, in each control station,

(v) à chaque poste de commande, d’une radiobalise de localisation des sinistres de classe I au sens du Règlement sur les RLS,


New technologies like radio frequency identification devices, geographical information systems, receiver miniaturisation and power consumption reduction and the synergies with telecommunications will create the conditions for the emergence of a large set of new developments using satellite positioning in the coming years.

Les avancées technologiques telles que les étiquettes d’identification par radiofréquences, les systèmes d’information géographique, la miniaturisation des récepteurs et la réduction de la consommation électrique, ainsi que les synergies avec les télécommunications, vont créer dans les années à venir un contexte permettant de développer un grand nombre d’applications faisant appel au positionnement par satellite.


* Fulfil the requirements and regulations of the International Maritime Organisation - via the detection of Emergency Position Indicating Radio Beacons of the Global Maritime Distress Security Service and of the International Civil Aviation Organisation via the detection of Emergency Location Terminals.

* satisfaire aux exigences et règlements de l'Organisation maritime internationale - par la détection des radiobalises de localisation des sinistres du système mondial de détresse et de sécurité en mer - et de l'Organisation de l'aviation civile internationale par la détection des émetteurs de localisation d'urgence.


* Fulfil the requirements and regulations of the International Maritime Organisation - via the detection of Emergency Position Indicating Radio Beacons of the Global Maritime Distress Security Service and of the International Civil Aviation Organisation via the detection of Emergency Location Terminals;

* satisfaire aux exigences et règlements de l'Organisation maritime internationale - par la détection des radiobalises de localisation des sinistres du système mondial de détresse et de sécurité en mer - et de l'Organisation de l'aviation civile internationale par la détection des émetteurs de localisation d'urgence;


1. Vessels must carry adequate life-saving and survival equipment, including adequate means of recovering workers from the water, and radio rescue, in particular an emergency position-indicating radio beacon with a hydrostatic release mechanism, taking account of the number of persons on board and the area in which the vessel is operating.

1. Les navires doivent disposer de moyens adéquats de sauvetage et de survie, y compris des moyens adéquats permettant de sortir les travailleurs de l'eau et de moyens de sauvetage radio, notamment une radiobalise de localisation des sinistres équipée d'un dispositif à largage hydrostatique, compte tenu du nombre de personnes embarquées et de la zone dans laquelle le navire opère.




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Date index: 2023-09-23
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